T.C. İnkılap Tarihi dersinde Osmanlı Devleti'nin son dönemi (I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkesi), Kurtuluş Savaşı (Kongreler, Cepheler, Lozan Barış Antlaşması), Atatürk Dönemi (1923-1938), İnkılaplar (Hukuk, Eğitim, Kültür, Ekonomi) ve İkinci Dünya Savaşı sonrası Türkiye (Çok Partili Hayata Geçiş) kronolojik olarak işlenir. Her dönem, siyasi, sosyal ve ekonomik boyutlarıyla ele alınır.
Kurtuluş Savaşı, Ulusal Direnişin başlangıcı (Mustafa Kemal'in Samsun'a çıkışı), Kongreler (Erzurum, Sivas), Cepheler (Güney, Batı, Doğu) ve Lozan Müzakereleri üzerinden anlatılır. Öğrenciler, Milli Mücadele'nin nedenleri, Misak-ı Milli kararları ve Büyük Taarruz'un önemi üzerine belge ve harita analizleri yapar. Savaşın askeri ve diplomatik boyutları vurgulanır.
İnkılaplar, Hukuk (1924 Anayasası, Medeni Kanun), Eğitim (Tevhid-i Tedrisat, Harf Devrimi), Kültür (Türk Tarih Kurumu, Dil Devrimi), Ekonomi (İş Bankası, Beş Yıllık Planlar) ve Toplumsal Düzen (Şapka Kanunu, Soyadı Kanunu) kategorilerinde öğretilir. Her inkılap, nedenleri, uygulama süreci ve toplumsal etkileri üzerinden tartışılır. Görsel materyallerle desteklenir.
Öğrenciler, Misak-ı Milli (1920), Lozan Barış Antlaşması (1923), 1924 Anayasası, Türk Medeni Kanunu (1926), Nutuk ve Atatürk'ün konuşmaları gibi birincil kaynakları inceler. Ayrıca dönemin gazeteleri, fotoğrafları ve haritaları analiz eder. Belgeler, tarihsel bağlam ve güncel yansımaları üzerinden yorumlanır.
LGS'de Kurtuluş Savaşı'nın dönüm noktaları (Sivas Kongresi, Büyük Taarruz), Lozan Antlaşması'nın maddeleri, Atatürk İlkeleri (Cumhuriyetçilik, Halkçılık), İnkılapların amaçları (Laiklik, Kadın Hakları) ve Çok Partili Döneme Geçiş (1946 Seçimleri) sorulur. Özellikle kronoloji, neden-sonuç ilişkisi ve belge yorumlama ağırlıklı sorular çıkar.