8.Sınıf Türkçe Ders Kitabı 38-39-40. Sayfa Cevapları Ferman Yayıncılık 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Dostluğun Değeri metnine ait cevapların yer aldığı 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 38-39-40 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Dostluk kavramı sizin için ne ifade eder? İnsanlar neden dostluk kurmaya ihtiyaç duyar? Düşüncelerinizi anlatınız.
Cevap: Dostluk kavramı, benim için birlik, beraberlik, dayanışma, güven duymak, sevgi ve yoldaşlıktır. İnsanlar kendilerini anlayan, anlaşabildikleri ve ortak zevklere sahip kişilerle konuşmak ve vakit geçirebilmek için dostluk kurmaya ihtiyaç duyarlar.
Dinlediğiniz metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız. Metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarının anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlükten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Cevap:
Kelime/Kelime Grubu:
Tahminî Anlamı:
Cümlem:
Kelime/Kelime Grubu:
Tahminî Anlamı:
Cümlem:
Kelime/Kelime Grubu:
Tahminî Anlamı:
Cümlem:
Kelime/Kelime Grubu:
Tahminî Anlamı:
Cümlem:
Kelime/Kelime Grubu:
Tahminî Anlamı:
Cümlem:
Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.
1. Metinde anlatılan olay nedir?
Cevap:
2. Metinde size en çok etkileyen bölüm hangisidir? Açıklayınız.
Cevap:
3. Tuzağa düşen güvercinler, kurtulmak için ne yapmaya karar vermişlerdir?
Cevap:
4. Sizce güvercin neden tasmalıdır? Tartışınız.
Cevap:
5. Tasmalı güvercin, farenin önce öteki güvercinleri kurtarmasını istemiştir. Böyle bir durumda siz nasıl bir karar verirdiniz? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap:
Dinlediğiniz metni özetleyerek aşağıya yazınız. Özetinizi yazarken ana fikre bağlı kalarak ayrıntıya girmeden kendi cümlelerinizi kullanınız.
Cevap:
Dinlediğiniz metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Cevap:
Sınıfınızda “dostluğun değeri” konulu hazırlıklı bir konuşma yapınız. Konuşmanızda güdümlü konuşma stratejisini uygulayınız. Bu stratejiyi uygulayabilmek için konuşma öncesinde konuyla ilgili beyin fırtınası yapınız. Konuşmalarınızda uygun geçiş ve bağlantı ifadeleri kullanmaya özen gösteriniz.
Cevap: Dostluk, iyi kötü fark etmeksizin her koşulda yardımınıza koşan, düştüğünüzde kaldıran, üzüldüğünüzde güldüren, mutluluğunuza sevinen bir birlikteliktir. Dostluk ikinci ailenizi seçmenizdir. Dostu olan insanlar daha özgüvenli ve cesur olurlar.
Aşağıya “dostluk” konulu hikâye edici bir metin yazınız. Yazacağınız metinde öncelikle zaman, mekân, şahıs ve olay unsurlarını belirleyiniz. Ardından yazacağınız metnin serim, düğüm ve çözüm bölümlerinde anlatacaklarınızı planlayınız. Mümkünse metninizde günlük hayattan örnekler veriniz.
Cevap: 6 yaşıma girmemle birlikte anasınıfına yazılmıştım. Okula ilk götürüldüğüm gün, o gün çektiğim sıkıntı ve çekingenliği dün gibi hatırlıyorum. Sessiz bir çocuk olduğumdan çabuk uyum sağlasam da herkes arkadaş grupları oluşturmuş ben yalnız kalmıştım. Yine yalnız başıma öğle yemeğimi yerken yanıma sınıfımızdan biri yaklaştı ve yemek tabağını koyarak yemeğini yemeye devam etti. Yemeğimizi bitirdikten sonra serbest saatimiz vardı. yanımda yemek yiyen kız bana yaklaşarak elimi tuttu ve hadi bahçedeki salıncaklara binelim dedi. Biraz heyecanlanarak adımlarını takip ettim. İlk ben bindim bir süre salladı beni. Daha sonra kendisi bindi ve ben onu salladım. Sallanırken gülüyorduk ve o sayede tanıştık. Adı Aslı’ymış. Benim ilk ve en yakın arkadaşım olmuştu. Ondan sonraki her günüm Aslı ile geçti. Düştüğümde kaldırdı, üzüldüğümde güldürdü.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.