Cevap Yaz
10 Ekim 2024, 18:55 - Sena Yazdı

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 38-39-40. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

8.Sınıf Türkçe Ders Kitabı 38-39-40. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Dostluğun Değeri metnine ait cevapların yer aldığı 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 38-39-40 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 38-39-40. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

8.Sınıf Hecce Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 38-39-40. Sayfa Cevapları Dostluğun Değeri

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları Hecce Yayıncılık

HAZIRLIK ÇALIŞMASI

Dostluk kavramı sizin için ne ifade eder? İnsanlar neden dostluk kurmaya ihtiyaç duyar? Düşüncelerinizi anlatınız.
Cevap: Dostluk kavramı, benim için birlik, beraberlik, dayanışma, güven duymak, sevgi ve yoldaşlıktır. İnsanlar kendilerini anlayan, anlaşabildikleri ve ortak zevklere sahip kişilerle konuşmak ve vakit geçirebilmek için dostluk kurmaya ihtiyaç duyarlar.


1. ETKİNLİK

Dinlediğiniz metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız. Metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarının anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlükten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Cevap: 

Kelime/Kelime Grubu: Filozof
Tahminî Anlamı: bilge
Cümlem: Tarihteki birçok filozof Yunanlardan çıkmıştır.

Kelime/Kelime Grubu:Avcı
Tahminî Anlamı: Hayvan avlayan kişi.
Cümlem: Avcıların yaptığı kampa katılmak istediğini söyledi.

Kelime/Kelime Grubu:Üşüştü
Tahminî Anlamı: toplanmak
Cümlem: Başıma kara sinekler üşüştü.

Kelime/Kelime Grubu: Kemrimek
Tahminî Anlamı: ısırmak
Cümlem: Fare evdeki peynirleri kemirdi.

Kelime/Kelime Grubu:Düğüm 
Tahminî Anlamı: bağ
Cümlem: Kolyemin zinciri düğüm oldu.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları Hecce Yayıncılık

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.

1. Metinde anlatılan olay nedir?
Cevap: Avcıdan kaçan güvercinleri takıldıkları ağdan dostu fare sayesinde kurtarılması.


2. Metinde size en çok etkileyen bölüm hangisidir? Açıklayınız.
Cevap: Tasmalı güvercinin dostuna “İlk önce diğerlerini kurtar, ben zaten senin dostunum her türlü kurtarırsın.” demesidir.


3. Tuzağa düşen güvercinler, kurtulmak için ne yapmaya karar vermişlerdir?
Cevap: Farenin yanına doğru kapalı yerlerden kanat birliğiyle uçmaya karar vermişlerdir.


4. Sizce güvercin neden tasmalıdır? Tartışınız.
Cevap: Çünkü bu tasma diğer hayvanların ona hükmetmesini sağlamak için takılmış olabilir.


5. Tasmalı güvercin, farenin önce öteki güvercinleri kurtarmasını istemiştir. Böyle bir durumda siz nasıl bir karar verirdiniz? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap: Ben de ilk önce öteki güvercinleri kurtarsın isterdim. Çünkü sadece kendimi düşüp bencillik etmezdim ve tasmalı güvercinin dediği gibi dostu onu ne olursa olsun kurtarırdı.


3. ETKİNLİK

Dinlediğiniz metni özetleyerek aşağıya yazınız. Özetinizi yazarken ana fikre bağlı kalarak ayrıntıya girmeden kendi cümlelerinizi kullanınız.
Cevap: Avı bol bir yerde avcılar sürekli ava çıkardı. Bir gün avcının biri av atıp üzerine yemler atmıştır. Ve bunu gören güvercin sürüsü tuzağı farketmeden ağın içine düşmüştür. Güvercinler kurtulmaya çalıştı ama başaramadılar. Bunun üzerine tasmalı güvercin fikir vermeye başladı.Ne olursa olsun birlik ve beraberliği elden bırakmamalarını söyledi. Bunun üzerine tasmalı güvercinin söylediklerini dinleyerek el birliğiyle avcıdan kaçtılar. Ve tasmalı  güvercinin arkadaşı farenin yanına gittiler. Fareden kurtulmasına yardım etmesini istediler. Fare ilk önce arkadaşını kurtaracakken arkadaşı beni her türlü kurtarırsın önceliği diğerlerine ver diyerek fedakarlık yaptı.


4. ETKİNLİK

Dinlediğiniz metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Cevap:

Metnin Konusu: Tuzağa düşen bir grup güvercinin birlik ve beraberlikle tuzaktan bazılarının kurtulmasından sonra fareden yardım istemeleri ve farenin güvercinler ile dostunu kurtarması.
Metnin Ana Fikri: Dostluk ve Beraberliğin Önemi


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları Hecce Yayıncılık

6. ETKİNLİK

Sınıfınızda “dostluğun değeri” konulu hazırlıklı bir konuşma yapınız. Konuşmanızda güdümlü konuşma stratejisini uygulayınız. Bu stratejiyi uygulayabilmek için konuşma öncesinde konuyla ilgili beyin fırtınası yapınız. Konuşmalarınızda uygun geçiş ve bağlantı ifadeleri kullanmaya özen gösteriniz.
Cevap: Dostluk, iyi kötü fark etmeksizin her koşulda yardımınıza koşan, düştüğünüzde kaldıran, üzüldüğünüzde güldüren, mutluluğunuza sevinen bir birlikteliktir. Dostluk ikinci ailenizi seçmenizdir. Dostu olan insanlar daha özgüvenli ve cesur olurlar.


7. ETKİNLİK

Aşağıya “dostluk” konulu hikâye edici bir metin yazınız. Yazacağınız metinde öncelikle zaman, mekân, şahıs ve olay unsurlarını belirleyiniz. Ardından yazacağınız metnin serim, düğüm ve çözüm bölümlerinde anlatacaklarınızı planlayınız. Mümkünse metninizde günlük hayattan örnekler veriniz.
Cevap: 6 yaşıma girmemle birlikte anasınıfına yazılmıştım. Okula ilk götürüldüğüm gün, o gün çektiğim sıkıntı ve çekingenliği dün gibi hatırlıyorum. Sessiz bir çocuk olduğumdan çabuk uyum sağlasam da herkes arkadaş grupları oluşturmuş ben yalnız kalmıştım. Yine yalnız başıma öğle yemeğimi yerken yanıma sınıfımızdan biri yaklaştı ve yemek tabağını koyarak yemeğini yemeye devam etti. Yemeğimizi bitirdikten sonra serbest saatimiz vardı. yanımda yemek yiyen kız bana yaklaşarak elimi tuttu ve hadi bahçedeki salıncaklara binelim dedi. Biraz heyecanlanarak adımlarını takip ettim. İlk ben bindim bir süre salladı beni. Daha sonra kendisi bindi ve ben onu salladım. Sallanırken gülüyorduk ve o sayede tanıştık. Adı Aslı’ymış. Benim ilk ve en yakın arkadaşım olmuştu. Ondan sonraki her günüm Aslı ile geçti. Düştüğümde kaldırdı, üzüldüğümde güldürdü. 

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.