Cevap Yaz
6 Mayıs 2024, 9:51 - Sena Yazdı

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 52-56-57-58-59. Sayfa Cevapları Ferman Yayıncılık

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 52-56-57-58-59. Sayfa Cevapları Ferman Yayıncılık 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Kızıl Renkli Komşumuz Metni Cevapları konusunun da bulunduğu 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 52-56-57-58-59 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla alakalı görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 52-56-57-58-59. Sayfa Cevapları Ferman Yayıncılık

8.Sınıf Ferman Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 52-56-57-58-59. Sayfa Cevapları Kızıl Renkli Komşumuz

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları Ferman Yayıncılık

HAZIRLIK ÇALIŞMASI

“Uzay” kavramı ile ilgili bir araştırma yapınız. Yaptığınız araştırmadan yararlanarak gök bilimi hakkındaki bilgilerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Uzay gezegenleri, yıldızları ve daha bir çok gök cismini içine alan karanlık bir boşluktur. Uzayda yer çekimi yoktur. Uzay gergin genişleyerek büyümektedir.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları Ferman Yayıncılık

1. ETKİNLİK

Okuduğunuz metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız. Metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarının anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlükten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Cevap:

Kelime/Kelime Grubu: Tutku
Tahminî Anlamı: Zevk.
Cümlem: En büyük tutkum resimler çizmek.

Kelime/Kelime Grubu: Ekvator
Tahminî Anlamı: Dünya etrafındaki görünmez çizgi.
Cümlem: Bugünkü dersimizde ekvatoru öğrendik.

Kelime/Kelime Grubu: Devasa
Tahminî Anlamı: Kocaman, büyük.
Cümlem: Babam doğum günümde devasa bir peluş ayıcık aldı.

Kelime/Kelime Grubu: İkna
Tahminî Anlamı: Kabul ettirmek.
Cümlem: Abimin ikna yeteneği çok iyi.

Kelime/Kelime Grubu: Pekiştirme
Tahminî Anlamı: Yerine oturtma, öğrenme.
Cümlem: Deneylerle öğrendiklerimizi pekiştirdik.

Kelime/Kelime Grubu: Saptamak
Tahminî Anlamı: Bulmak, kesinleştirmek.
Cümlem: Olayın doğrusunu saptadık.

Kelime/Kelime Grubu: Elverişli
Tahminî Anlamı: Uygun olan.
Cümlem: Bugün hava gömlek giymek için elverişli değil.


2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

1. Avrupa ve Amerika’daki Mars tutkusu nasıl başlamıştır?
Cevap: Avrupa ve Amerika’daki Mars tutkusu, Schiaparelli’nin Mars üzerinde vadi sistemini görmesi ve bunun da yanlış yorumlanması ile başlamıştır.


2. Mars’a yapılan ilk uçuş sonrasında gezegen hakkında hangi bilgilere ulaşılmıştır?
Cevap: Mars’a yapılan ilk uçuş sonrasında, Mars’ın yüzeyinde devasa çarpışmalara, yanardağlarına, kanyonlara ulaşılmıştır.


3. Mars’ta canlıların yaşayıp yaşamadığını tespit etmek için nasıl bir araştırma yapılmıştır?
Cevap: Mars’ın toprağı ve atmosferi araştırılmıştır.


4. Bilim insanları, neden Mars’ta yaşam olabileceğini düşünmüş?
Cevap: Schiaparelli’nin Mars’a baktığında vadi görmesi Mars’ta yaşam olabileceğini düşünmüştür.


5. 18. yüzyılın sonlarında Mars ile ilgili ortaya atılan varsayımlar nelerdir?
Cevap: 18. yüzyılın sonlarında Mars ile ilgili, akıllı canlıların yaptığı kanallar ve Dünya’mıza saldırmayı bekleyen yeşil adamlar gibi varsayımlar ortaya atılmıştır.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları Ferman Yayıncılık

3. ETKİNLİK

Okuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Cevap:

Metnin Konusu: Mars ve Mars’ta yaşamın olup olmadığı.

Metnin Ana Fikri: Mars’ta yaşamın olup olmadığı ile ilgili yapılan araştırmaların başlangıcı.


4. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinde yazar düşünceyi geliştirme yollarından (tanımlama, örneklendirme, tanık gösterme, karşılaştırma, sayısal verilerden yararlanma, benzetme) hangisini ya da hangilerini kullanmıştır? Nedenleriyle birlikte yazınız.
Cevap:

  •  1976 yılında gezegene ulaşan Vikinglerin iniş araçları başarılı bir şekilde
    yüzeye indiler. (Sayısal verilerden yararlanma)
  • Mars yüzeyi, yaşamın ortaya çıkmasına elverişli bir yer olmayabilir. Ancak kendi gezegenimizden biliyoruz ki yaşam için hiç elverişli olmayan okyanusların binlerce metre derinliklerinde, yer kabuğunun içlerinde ve lav akıntılarının yanı başında çeşitli canlılara rastlanabiliyor. (Karşılaştırma)

5. ETKİNLİK

Aşağıdaki fotoğrafları inceleyiniz. Fotoğraflarla ilgili soruları cevaplayınız.

1. Fotoğraflarda neler görüyorsunuz?
Cevap: Fotoğraflarda uzay boşluğunu, astronot, kara delik ve galaksi görüyorum.


2. Fotoğrafları gördüğünüzde neler düşündünüz?
Cevap: Fotoğrafları gördüğümde uzayın büyüklüğünü, karanlığını düşündüm.


3. Fotoğrafların sizi etkileyen yönleri nelerdir?
Cevap: Fotoğraflardan galaksi ve kara delik görseli ışıklı ve karanlığıyla beni çok etkiledi.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları Ferman Yayıncılık

6. ETKİNLİK

Aşağıdaki tabloyu inceleyiniz. Tabloyla ilgili verilen soruları cevaplayınız. 

1. Dünya’nın Güneş’e olan uzaklığı kaç milyon kilometredir?
Cevap: Dünya’nın Güneş’e olan uzaklığı 150 milyon kilometredir.


2. Uydusu olmayan gezegenler hangileridir?
Cevap: Uydusu olmayan gezegenler Merkür, Venüs, Mars’tır.


3. Güneş’e en uzak olan gezegen hangisidir?
Cevap: Güneş’e en uzak olan gezegen Neptün’dür.


4. 5’ten az uydusu olan gezegenleri yazınız.
Cevap: 5’ten az uydusu olan gezegen Dünya’dır.


5. Uydusu en fazla olan gezegen hangisidir?
Cevap: Uydusu en fazla olan gezegen  Satürn’dür.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları Ferman Yayıncılık

7. ETKİNLİK

Sınıfınızda “uzay” konulu bir konuşma yapınız. Konuşmanızda güdümlü konuşma stratejisini uygulayınız.
Cevap: Uzay gezegenleri, yıldızları ve daha bir çok gök cismini içine alan karanlık bir boşluktur. Uzayda yer çekimi yoktur. Uzay gergin genişleyerek büyümektedir. Uzaya il giden bir kadındır. 16 Haziran 1963 yılında Vostok 6 uzay gemisi ile gitmiştir.


8. ETKİNLİK

Aşağıdaki yönergelere uyarak “uzay” kavramıyla ilgili bilgilendirici bir metin yazınız.

• Yazacağınız metnin konusunu belirleyerek aşağıya yazınız.
Cevap: Uzay’ın büyüklüğü, içinde barındırdıkları ve özellikleri.


• Yazacağınız metnin ana fikrini belirleyerek aşağıya yazınız.
Cevap: Uzay hakkında bilgilenmek.


• Belirlediğiniz konu ve ana fikre göre yazacağınız metnin giriş, gelişme ve sonuç bölümlerinin taslağını aşağıya yazınız.
Cevap: 

Uzay, keşfedilmemiş, keşfedildikçe büyüyen, bitmeyen, sonsuz bir boşluktur. Yüzyıllardan beri her yüzyılda merak edilmiş, araştırılmış ancak tam anlamıyla araştırma sağlanmamış ve bir bilgiye ulaşılmamıştır.
Uzay da yer çekimi yoktur. Yer çekimi olmadığından içerisinde bulunan tüm gezegenler, yıldızlar, gök taşları, galaksiler, kara delikler ve daha keşfedilmemiş onlarca cisim havada uçmaktadır. Uzay günümüzde de araştırılmakta ve merak edilmektedir.


• Yazdığınız metni görsel, tablo ve grafiklerle zenginleştiriniz.
Cevap:

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları Ferman Yayıncılık

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.