Cevap Yaz
12 Aralık 2023, 14:35 - Sena Yazdı

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 20-26-27-28-29. Sayfa Cevapları Ferman Yayıncılık

8.Sınıf Türkçe Ders Kitabı 20-26-27-28-29. Sayfa Cevapları Ferman Yayıncılık 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Forsa metnine ait cevapların yer aldığı 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 20-26-27-28-29 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 20-26-27-28-29. Sayfa Cevapları Ferman Yayıncılık

8.Sınıf Ferman Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 20-26-27-28-29. Sayfa Cevapları Forsa

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları Ferman Yayıncılık

HAZIRLIK ÇALIŞMASI

Yaşadığınız yerden uzun süre ayrı kalsaydınız neler hissederdiniz? Düşüncelerinizi anlatınız.
Cevap: Yaşadığım yerden uzun süre ayrı kalsaydım evimden uzak, kimsesiz, yalnız ve mutsuz hissederdim.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları Ferman Yayıncılık

1 . ETKİNLİK

Okuduğunuz metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız. Metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarının anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlükten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Cevap: 

Kelime/Kelime Grubu: Ufuk
Tahminî Anlamı: Gözün görebildiği son nokta.
Cümlem: Ufukta arabasını gördüm.

Kelime/Kelime Grubu: Alaca
Tahminî Anlamı: Renklerin karışımından oluşan görüntü.
Cümlem: Gök alaca karanlığındayken yürüyüşe çıktık.

Kelime/Kelime Grubu: Kadırga
Tahminî Anlamı: Savaş gemisi.
Cümlem: Büyük dedem kadırgada aylarca yol almış.

Kelime/Kelime Grubu: Rutubet
Tahminî Anlamı: Küflü ve kötü kokulu yer.
Cümlem: Büyük annemin evi rutubet dolmuş.

Kelime/Kelime Grubu: Adale
Tahminî Anlamı: Kas, kaslı.
Cümlem: Abimin bacakları çok adaleli.

Kelime/Kelime Grubu: Mıh
Tahminî Anlamı: Sabitlenmiş.
Cümlem: Çadırı büyük bir sopayla mıhlanmış.

Kelime/Kelime Grubu: Ücra
Tahminî Anlamı: Issız, sakin yer.
Cümlem: Abim ücra köşelerde yürüyordu.

Kelime/Kelime Grubu: Rast gelmek
Tahminî Anlamı: Denk düşmek, karşılaşmak.
Cümlem: Eski sınıf öğretmenimle rast geldik.

Kelime/Kelime Grubu: Bağ
Tahminî Anlamı: Üzüm bahçesi.
Cümlem: Dedemin bağları çok verimli.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları Ferman Yayıncılık

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.

1. Kara Memiş kimdir? Malta korsanlarına ne zaman esir düşmüştür?
Cevap: Kara Memiş, en meşhur Türk gemicilerindendir. Malta korsanlarına 40 sene önce esir düşmüştür.


2. Askerlerin Kara Memiş’i hemen tanımalarının nedeni söyleyiniz.
Cevap: Askerler, Kara Memiş’i ismini ve nereli olduğunu söylemesiyle tanımıştır.


3. Turgut, Kara Memiş’in babası olduğunu nasıl anlamıştır?
Cevap: Turgut, Kara Memiş’in babası olduğunu sağ kolundaki yaradan anlamıştır.


4. Esir düşmesine rağmen namazını kılmaya devam etmesi Kara Memiş’in hangi kişilik özelliğine sahip olduğunu göstermektedir?
Cevap: Esir düşmesine rağmen namazını kılmaya devam etmesi Kara Memiş’in imanlı ve Allah’a bağlı olduğunu gösterir.


5. Kara Memiş’in gençleşmiş bir kaplana benzetilmesinin nedeni nedir?
Cevap: Kara Memiş bir anda gençleşmiş ve güçlenmiştir. Bu sebeple bir kaplana benzetilmiştir.


3. ETKİNLİK

Okuduğunuz “Forsa” adlı metindeki hikâye unsurlarını belirleyerek aşağıya yazınız.
Cevap: 

Yer: Adada.

Zaman: 40 yıl öncesi ve şimdiki zaman.

Kişiler/Varlıklar: Kara Memiş, korsanlar, oğlu Turgut.

Olay Örgüsü: 40 yıl önce esir alınan Kara Memiş’in 40 yıl boyunca başından geçen talihsiz olaylar ve oğlunun 40 yıl sonra onu bulması.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları Ferman Yayıncılık

4. ETKİNLİK

Aşağıya okuduğunuz metinle ilgili üç soru yazınız. Yazdığınız soruları arkadaşlarınıza sorarak onlardan cevaplamalarını isteyiniz.
Cevap: 

1. Soru: Turgut, babasını ilk görüşte tanımış mı?
Cevap: Turgut, babasının sağ kolundaki yarayı görünce tanımıştır.

2. Soru: Gemidekiler neden ağlamıştır?
Cevap: Kara Memiş ve oğlu Turgut’un 40 yıl sonra birbirlerini bulmasına ağlamışlardır.

3. Soru: Kara Memiş ümidini kaybetmeden neyi düşünmektedir?
Cevap: Kara Memiş ümidini kaybetmeden memleketine döneceğini düşünmektedir.


5. ETKİNLİK

Okuduğunuz metne uygun yeni başlıklar bularak bu başlıkları aşağıya yazınız.
Cevap: 

  • Kara Memiş
  • Memleket Özlemi

6. ETKİNLİK

Aşağıda okuduğunuz metinden bir paragraf verilmiştir. Yazar bu paragrafta öyküleyici anlatımdan yararlanmıştır. Siz de okuduğunuz metinden öyküleyici anlatım örneği bularak noktalı alana yazınız.
Cevap: 

  • Yirmi sene, onların kadırgalarında kürek çekti. Yirmi sene iki zincirle iki ayağından rutubetli bir geminin dibine bağlanmış yaşadı. Yirmi senenin yazları, kışları, rüzgârları, fırtınaları, güneşleri onun granit vücudunu eritemedi. Zincirleri küflendi, çürüdü, kırıldı. 

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları Ferman Yayıncılık

7. ETKİNLİK

Okuduğunuz metni özetleyerek aşağıya yazınız. Özetinizi yazarken tekrar edilen ifadelere ve gereksiz olduğunu düşündüğünüz ayrıntılara yer vermeyiniz.
Cevap: Kara Memiş cesur ve güçlü bir gemiciymiş. 40 yıl önce korsanlar tarafından esir alınmış. Esir alan korsanlar 20 yıl gemilerinde esir tuttuktan sonra onu bir adaya satmışlar. Adada bir çiftçinin yanında uzun yıllar çalıştıktan sonra yaşlandığı için sokağa atılmış. Sokağa atıldıktan sonra bir kulübe bularak içinde yaşamaya başlar ancak kulübe sahibi 10 yıl sonra onu oradan çıkartır. Kulübe dibinde otururken Türk donanmasının limana girdiğini görmesiyle heyecanla ayağa kalkmıştır. Oğlu Turgut’un çalışanları inerek yaşlı Memiş’i gemiye getirirler. Turgut babasının sağ koluna bakarak onu tanıyor ve sarılıyorlar.


8. ETKİNLİK

“Kara Memiş’in yerinde siz olsaydınız yaşadığınız bu olaylar karşısında neler hisseder, neler yapardınız?” sorusundan hareketle sınıfınızda hazırlıklı konuşma yapınız. Konuşmanızda empati kurma stratejisini uygulayınız. Bu stratejiyi uygularken kendinizi olaydaki kahramanın yerine koyarak neler hissettiğini, yaşadığını, düşündüğünü anlatmaya çalışınız.
Cevap: Kara Memiş’in yerinde olsaydım yaşadığım olaylar karşısında kendimi yalnız, kimsesiz, değersiz ve tükenmiş hissederdim. Bu kadar kötü duygular içerisinde olmama rağmen Kara Memiş gibi her zaman ümitli olur ve oradan gitmenin yollarını arardım.


9. ETKİNLİK

“Forsa” adlı metnin konusundan ve ana fikrinden hareketle defterinize hikâye edici bir metin yazınız. Yazdığınız metne uygun bir başlık bulunuz. Metninizi gözden geçirirken varsa yazım ve noktalama hatalarını düzeltiniz. Yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap:

Memleket Özlemi

Kaya Türk köyünden kopup gelmiş kınalı Fatih, padişahın seferberlik ilanıyla 19’unda Çanakkale Cephesi’ne doğru yola koyulmuş. Fatih yolda çektiği zorluklar ve sıkıntılara rağmen yolundan vazgeçmemiş ve geri dönmemiştir. Cepheye ulaştıktan sonra savaş bitmek bilmemiş. Fatih her güne uyandığında memleketine olan özlem ve ümidiyle gözlerini açmıştır.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.