Cevap Yaz
14 Ağustos 2023, 14:40 - Sena Yazdı

Barkod Metni Cevapları (5. Sınıf Türkçe Anıttepe)

Barkod Metni Cevapları (5. Sınıf Türkçe Anıttepe) 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Barkod metnine ait çalışmaların bulunduğu 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 220-221-222-223-224 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

Barkod Metni Cevapları (5. Sınıf Türkçe Anıttepe)

Barkod Metni Cevapları ve Çalışmaları 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 220-221-222-223-224. Cevapları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 220 Cevapları Anıttepe Yayıncılık

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Kasiyerler, çalıştıkları yerlerdeki ürünlerin fiyatlarını nasıl akıllarında tutarlar? Açıklayınız.
Cevap: Kasiyerler çalıştıkları yerlerdeki ürünlerin fiyatını akıllarında tutmazlar. Çünkü ürünler üzerine basılmış barkodlardan ürün fiyatları gözükür.


2. Marketten ya da herhangi bir mağazadan alışveriş yaparken kasiyerler ürünlerin fiyatlarını listeden bakarak hesaplasalar alışverişiniz hızlı olur muydu? Açıklayınız.
Cevap: Bu şekilde alışveriş hızlı olmazdı. Çünkü ürün hesaplaması çok yavaş ve zor olurdu. Bu sebeple de kuyruklar oluşurdu.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 221 Cevapları Anıttepe Yayıncılık

1. Etkinlik

Görselleri inceleyiniz. Verilen görseller ile okuduğunuz metnin içeriğini karşılaştırınız.
Cevap: Resimlerde ürünlerin barkodları gösterilmiştir. Metinde de barkodların nasıl ve ne için kullanıldığı anlatılmıştır. 


2. Etkinlik

Metinde geçen kelime ve kelime grupları aşağıda verilmiştir. Bu kelimeleri anlamları ile eşleştiriniz ve cümle içinde kullanınız.
Cevap: 

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 221 Cevapları Anıttepe Yayıncılık


3. Etkinlik

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.

1) Barkoddan en çok kimler yararlanır? Neden?
Cevap: Barkodlardan en çok satıcılar yararlanırlar. Çünkü ürün barkodları ürünlerin stoklarını ve fiyatlarını göstermektedir.


2) Barkod nasıl ortaya çıkmıştır?
Cevap: Barkod, satıcılardan birinin ürünlerin tüm bilgilerini barındıracak bir sistem arayışıyla ortaya çıkmıştır.


3) Barkod sisteminin bağlı olduğu bilgisayar sistemi, ürünle ilgili hangi bilgileri içerir?
Cevap: Adını, stokunu, fiyatını ve satış miktarını içerir.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 222 Cevapları Anıttepe Yayıncılık

4) Barkod numaraları nasıl oluşturulur?
Cevap: Barkod numaraları, numaralandırma sistemiyle oluşturulur.


5) Türkiye’nin ülke kodu nedir? Ülkemizin kodunu bilmek günlük hayatta ne işimize yarar?
Cevap: Türkiye’nin ülke kodu 868 ve 869’dur. Ülkemizin kodunu bilmek kendi ürünlerimizi tanımada kolaylık sağlar.


6) ISSN nedir?
Cevap: Uluslararası Standart Süreli Yayın Dergi Numarasıdır.


4. Etkinlik

Aşağıdaki tabloda barkodun kullanıldığı bazı alanlarla ilgili internet haberleri verilmiştir. Barkodun kullanıldığı alanları karşılarına yazarak günlük hayatımıza katkılarını tartışınız.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 222 Cevapları Anıttepe Yayıncılık


5. Etkinlik

Aşağıdaki tabloda verilen cümleleri okuduğunuz metinden hareketle örnekteki gibi işaretleyiniz.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 222 Cevapları Anıttepe Yayıncılık1


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 223 Cevapları Anıttepe Yayıncılık

6. Etkinlik

Aşağıda bir barkod örneği verilmiştir. Okuduğunuz metinden hareketle barkod numaralarının neleri ifade ettiğini yazınız.
Cevap: 

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 223 Cevapları Anıttepe Yayıncılık


7. Etkinlik

a) Okuduğunuz metinden hareketle barkod sisteminin faydalarını maddeler hâlinde yazınız. Metinden örnekler vererek konu hakkında açıklamalarda bulununuz.
Cevap: 

  • Ürünlerin stokunu, fiyatını ve satış miktarını görebiliriz.
  • İşlemlerin çabuk yapılmasını sağlar.

b) “Barkod sistemi olmasaydı günlük hayatımızda ne gibi zorluklarla karşılaşırdık?” Bu konu hakkındaki düşüncelerinizi, arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Barkod sistemi olmasaydı kasalarda ürünlerin hesaplanması uzun sürerdi. Uzun sürdüğü için de kasalarda uzun kuyruklar oluşurdu.


8. Etkinlik

Altı çizili kelimelerdeki ses olaylarını (ünsüz benzeşmesi, ünsüz yumuşaması, ünlü düşmesi) belirleyiniz.
Cevap: 

yaradığını → ünsüz yumuşaması

kalınlıktaki → ünsüz benzeşmesi

kaydedecek → ünlü düşmesi

stokta → ünsüz benzeşmesi

kaldığı → ünsüz yumuşaması

basamağa → ünsüz yumuşaması


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 224 Cevapları Anıttepe Yayıncılık

9. Etkinlik

Aldığınız ürünün barkodu olmazsa ne gibi zorluklarla karşılaşırsınız? Yazınız.
Cevap: Aldığımız ürünün barkodu olmazsa kasada ürünlerin fiyatının hesaplanması uzun sürerdi, kuyruklarda uzun süre beklerdik ve fiyatların toplanmasında yanlışlık yapılabilir.


BİR SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

Sosyal medyanın olumlu ve olumsuz yönlerini araştırınız.
Cevap: 

Sosyal medyanın olumlu yönleri: 

  • Sosyalleşmemizi sağlar.
  • Bilgilere çabuk erişmeyi sağlar.
  • İletişimi sağlar.
  • İşlerimizi kolayca halletmemizi sağlar.

Sosyal medyanın olumsuz yönleri: 

  • Asosyalleştirebilir.
  • Zorbalıklara maruz kalmamıza neden olabilir.
  • Bağımlılık yapar.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.