Kedi ile Fare Metni Cevapları (8. Sınıf Türkçe MEB) 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Kedi ile Fare Metnine ait etkinliklerin bulunduğu 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. Dostlarınızın hangi özelliklere sahip olmalarını istersiniz?
Cevap: Dostlarımın saygılı, eğlenceli, güvenilir, samimi ve merhametli olmasını isterim.
2. Zor durumda kalan birine yardım ettiniz mi? Anlatınız.
Cevap: Evet yardım ettim. Bir gün parkta oynarken küçük bir çocuğun salıncaktan düştüğünü gördüm ve kalkmasına yardım ettim. Kanamış dizlerini temizleyerek onu evine götürdüm.
Anlamı verilen sözcük ve sözcük gruplarını bulunuz. Boşluklara uygun harfleri yerleştiriniz. Bu sözcük ve sözcük gruplarını anlamına uygun cümlelerde kullanınız.
Cevap:
Hezimet: Yenilgi
Cümlem: Galibiyet beklediğim maçtan hezimetle döndük.
Gafil: Çevresinde olup bitenlerin farkına varmayan, sezmeyen (kimse), gözü bağlı, bilgisiz, aymaz.
Cümlem: Kurbağa çekirgeyi gafil avladı.
Seğirtme: Sıçrayarak yakın bir yere doğru koşmak.
Cümlem: Seğirterek bahçede koşuyordu.
Debelenmek: Çırpınmak, tepinmek, kımıldanmak.
Cümlem: ,yatağından çıkmak için debelendi durdu.
Leh: Bir şeyden veya bir kimseden yana olma, aleyh karşıtı.
Cümlem: Maç lehimize döndü.
Rehavet: Vücutta görülen gevşeklik, ağırlık, tembellik.
Cümlem: Heyecandan rehavete kapıldı.
Badire: Birdenbire ortaya çıkan tehlikeli durum.
Cümlem: Tüm badireleri kolaylıkla atlattı.
Dönek: İnanç ve düşüncesini değiştiren, sözüne güvenilmeyen, caygın, kaypak (kimse).
Cümlem: Beni tek bırakarak döneklik yaptı.
Rehin Almak: Bir anlaşma, sözleşme veya isteğin yerine getirilmesini sağlamak için bir kimseyi alıkoymak.
Cümlem: İstediği olana kadar rehin almış.
Telkin Etmek: Bir duyguyu bir düşünceyi aşılamak.
Cümlem: Acele davranmaması için sürekli telkin ettik.
“Kedi ile Fare” metninden hareketle aşağıdaki soruları yanıtlayınız.
1. Dinlediğiniz metinde kedinin başına nasıl bir olay gelmiştir? Açıklayınız.
Cevap: Kedi, avcıların koyduğu tuzaklara düşerek yakalanmış.
2. Fare, içinde bulunduğu sıkıntılı duruma nasıl bir çözüm bulmuştur? Farenin bu tavrına örnek bir atasözü söyleyiniz.
Cevap: Fare, kediden yardım istemiştir.
”Denize düşen yılan sarılır”.
3. “Çarçabuk dostluklar güven telkin etmez.” sözünden ne anlıyorsunuz? Siz bu görüşe katılıyor musunuz?
Cevap: Bu sözden çabuk olan arkadaşlıkların güvenilir olmadığını anlıyorum. Bu görüşe katılıyorum. Çünkü birine güvenmek için zaman gerekir.
4. Sizce fare ve kedi, toplumdaki hangi kişilik özelliğine sahip insanları temsil etmektedirler?
Cevap: Kedi ve fare toplumda birbirleriyle anlaşmadığı halde sahte arkadaşlık kuran insanları temsil etmektedir.
5. Dinlediğiniz metinde olay nasıl sonuçlanmıştır? Bu sonuç hakkında ne düşünüyorsunuz?
Cevap: Fare kedinin yakalandığı tuzağı ağzıyla koparmış ve kediyi kurtarmış.
“Kedi ile Fare” metninin konusunu ve ana fikrini bulunuz.
Cevap:
Konu: Kedi ve farenin sahte dostlukları.
Ana Fikir: Zor zamanda mecburi kurulan dostluklar uzun sürmeyeceği.
“Kedi ile Fare” metnini özetleyiniz.
Cevap: Bir gün kedinin biri avcıların yuvasının etrafına kurduğu tuzaklara düşer. Kedinin bu halini gören fare sevinir ancak çok geçmeden etrafındaki vahşi hayvanları görünce kediyle hemen işbirliği yapmak ister. Kedinin düştüğü tuzağı ağzıyla koparır ve kedinin kurtulmasını sağlar. Kedi ve farenin işbirliği içerisinde olduğunu gören diğer hayvanlar hemen oradan ayrılır.
Aşağıda La Fontaine’nin (La Fonten) “Aslan ile Fare” fablının farklı çevirileri verilmiştir. Metinleri okuyunuz. Okuduğunuz iki farklı çeviriyi karşılaştırınız. (Kahramanlar, konu, biçim, anlatıcı…)
Cevap: İki sanatçıda aynı konuyu ve aynı karakterleri işlese de Ekrem Aytar çevirisini düz yazı şeklinde, Orhan Veli çevirisini şiir şeklinde yazmıştır.
a) Aşağıdaki değerler ağacından istediğiniz bir değeri seçiniz.
Cevap:
b) Seçtiğiniz değerle ilgili öyküleyici bir metin yazınız. Aşağıdaki yazı taslağını doldurup yazınıza uygun bir başlık koymayı unutmayınız.
Cevap:
Yazının Konusu: Saygının önemi.
Yazının Ana Fikri: Saygı.
Serim Bölümü: Saygının kimlere gösterilmesi gerektiği.
Düğüm Bölümü: Saygının kazandırdıkları.
Çözüm Bölümü: Saygının insan ilişkisindeki yeri.
Saygı yediden yetmişe, dil, din, ırk, cinsiyet fark etmeksizin gösterilmesi gereken bir değerdir. Saygı, insanlar arasında değer sahibi olmada, söz sahibi olmada, özgüvenli olmada, parmakla gösterilecek bir kişiliğe sahip olmada en önemli unsurdur. Saygının olmadığı hiç bir ilişki ayakta kalamaz.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Dostlarımın her şeyden önce saygılı ve nazik insanlar olmasını isterim. Komik ve esprili insanlar olması da geçirdiğimiz vakitleri keyifli kılar. Güvenilir olmaları da en önemli özelliklerinden biridir.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.