Cevap Yaz
26 Eylül 2022, 20:56 - Zülal Güneş Yazdı

Yavru Ahtapot Olmak Çok Zor Metni Cevapları (4. Sınıf Türkçe ÖZGÜN)

Yavru Ahtapot Olmak Çok Zor Metni Cevapları (4. Sınıf Türkçe ÖZGÜN) 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin kitap içerisinde en çok ihtiyaç duyacağı testlerin, metin sorularının ve testlerin cevaplarını 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ÖZGÜN Yayınları Sayfa 21-24-25-26 Cevapları konusu içerisinde paylaşmış bulunuyoruz. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

Yavru Ahtapot Olmak Çok Zor Metni Cevapları (4. Sınıf Türkçe ÖZGÜN)

Yavru Ahtapot Olmak Çok Zor Metni Cevapları ve Çalışmaları 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ÖZGÜN Yayınları Sayfa 21-24-25-26 Cevapları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları ÖZGÜN Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

2. Görsellerinden ve başlığından hareketle okuyacağınız metnin konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Yavru ahtapotun kolları yüzünden yaşadığı sorunlar anlatılıyor olabilir. 


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları ÖZGÜN Yayınları

1. ETKİNLİK

a. Metinde geçen aşağıdaki deyimleri anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları ÖZGÜN Yayınları

b. Metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Bu kelimelerin anlamını sözlükten bulup öğreniniz. Öğrendiğiniz kelimeleri kendi sözlüğünüze ekleyiniz.
Cevap: 

İlişmek → Hafifçe dokunmak
Serüven → bir kimsenin başından geçene heyecanlı olaylar. 


2. ETKİNLİK

Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Küçük ahtapot Nino’ya annesi neden yardım ediyormuş?
Cevap: Üzerini çıkarması zor olduğu için yardım ediyormuş. 

2. Nino, ahtapot yavrusu olmaktan neden bıkmış?
Cevap: Hergün yaşadığı karmaşadan usandığı için ahtapot olmaktan bıkmış. 

3. Annesinin hangi sözleri Nino’nun kulağına hoş geliyormuş?
Cevap: “Sen bizim için çok özelsin,/İnan olduğun gibi çok güzelsin./Kolaylaşacak giyinmek biraz büyüyünce,/Ahtapot olmayı seveceksin gelişip güçlenince.” sözleri kulağına hoş geliyormuş. 

4. Nino, yılanbalığını kurtarmak için neler yapmış?
Cevap: Yola atlamış ve her koluna yumurtaları alarak yılan balığını da diğer kolu ile iterek kurtarmıştır. 


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları ÖZGÜN Yayınları

3. ETKİNLİK

Metnin türünü belirleyip aşağıya yazınız
Cevap: Metnin türü fabl’dır. 


4. ETKİNLİK

Metindeki hikâye unsurlarını belirleyiniz.
Cevap:

Kişiler: Nino, annesi, yılan balığı ve yumurtaları
Mekan: Deniz
Zaman: Bilinmeyen zaman
Konu: Atapot ninonun ahtapot olmaktan sıkılması üzerine gelişen olaylar. 
Olay Örgüsü: Ahtapot Nino her gün karmaşıklık yaşamaktan sıkılmış ve yılan balığı olmak için dua etmektedir. Bir gün servsiteyken yılan balığı ve yumurtlar kötü durumda olduğunu görür. Servisten inerek yılan balığı ve yumurtalarını kurtarır. Daha sonra ahtapot olmayı çok sever. 


5. ETKİNLİK

Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız
Cevap: Kahraman Ahatapot


6. ETKİNLİK

“Empati” kelimesinin anlamını önce tahmin ediniz. Sonra bu kelimenin anlamını sözlükten bulup öğreniniz. Bu kelimeyi anlamına uygun olarak kullanacağınız bir cümleyi aşağıya yazınız.
Cevap: 

Empati: Kendimizi başka bir insanın yerine koyup onun duygu ve düşüncelerini hissedebilmektir. 

→ Okuldaki öğrenciler yemeğe parası yetmeyen çocuğa empati kurarak yardım etmeye karar verdiler. 


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları ÖZGÜN Yayınları

7. ETKİNLİK

Metinde, kesme işaretinin hangi görevle kullanıldığını belirleyiniz. Aşağıya, bu noktalama işaretinin bu görevine uygun üç cümle yazınız.
Cevap: Kesme işareti metinde özel isimlere gelmiş olan ekleri ayırmak için kullanılmıştır. 

  • Bugün akşam Ahmet’in evine gideceğiz
  • İstanbul’dan akrabalarımız misafirliğe geldi.
  • Türkiye’de dört mevsim aynı anda yaşanabilir. 

8. ETKİNLİK

Etkin bir dinleyici olmak için neler yapabileceğinizle ilgili sunumunuzu gerçekleştiriniz. Konuşurken beden dilini etkin kullanmaya önem veriniz.
Cevap: Etkin bir dinleyici olabilmek için öncelikle konuşmacıya karşı saygı duymalıyız. Konuşmacı konuşmasını yaparken herhangi bir işle uğraşmamalı, başka yöne bakmamalı, üstümüzdeki elektronik cihazları kapatmalı yada sessize almalı, konuşmacıyla göz teması kurmalı ve sessiz bir şekilde dinlemeliyiz. Konuşmayı pür dikkat dinledikten sonra konuşmacı izin verirse eğer sorularımızı sırayla, sakin ve nazik bir dil ile kendisine iletmeliyiz.


9. ETKİNLİK

Farklı duygu durumları yaşadığınız bir anınız var mı? Böyle bir durumda çevrenizdeki insanlara nasıl tepkiler verdiniz? Yaşadığınız bu anı, olayları oluş sırasına göre noktalama işaretlerine ve yazım kurallarına dikkat ederek kısaca yazınız.
Cevap: Fraklı duygular yaşadığım anlarım oldu. Biranda karşıma biri çıktığında, yüksek ses  geldiğinde korkup bağırabiliyorum. Uzun zamandır görmediğim bir yakınımı görünce hem şaşırıyor hem de sevinebiliyorum. 


SONRAKİ METNE HAZIRLIK

1. Çevrenizdeki insanları gözlemleyiniz.
2. Gözlemlediğiniz insanların olumlu kişilik özelliklerini belirleyiniz.
Cevap: Çevremdeki insanların çeşitli özellikleri bulunmaktadır. Kimi bağışlayıcı, kimi çok adaletli, saygılı, iyimser özellikleri bulunmaktadır. 


Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.