3. Sınıf Matematik Ders Kitabı 16-17-18-19-20-21-22-23-24. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Matematik Ders Kitabı 16-17-18-19-20-21-22-23-24. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin ilk kez göreceği ve en çok cevaplarına ihtiyaç duyabilecekleri kitaptan olan, içerisinde Üç Basamaklı Doğal Sayılar konusunun yer aldığı 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20-21-22-23-24 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili fikir ve önerilerinizi yorumlardan yapabilirsiniz.


3. Sınıf Matematik Ders Kitabı 16-17-18-19-20-21-22-23-24. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2. Kitap


3.Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları 16-17-18-19-20-21-22-23-24. Sayfa Cevapları Üç Basamaklı Doğal Sayılar

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 16 Ders Kitabı Cevapları

SÖZCÜK AVI

Aşağıdaki anahtar sözcükleri yandaki bulmacada bulup üzerlerini boyayınız
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 50 Ders Kitabı Cevapları 2. Kitap


ETKİNLİK

• Bardakların her birine 10 adet fasulye koyunuz.
• Fasulye ile doldurduğunuz bardakları yan yana diziniz.
• Bardaktaki fasulyeleri onar sayınız.
• Kaça kadar saydınız?
Cevap: Fasulyeleri yüze kadar saydım.
• Kaç tane onluk saydınız?
Cevap: On tane onluk saydım.
• Bardaklardaki fasulyeleri tabağa boşaltarak hepsini bir araya getiriniz.
• Tabağınızda toplam kaç fasulye oldu?
Cevap: Tabağımızda toplam yüz adet fasulye oldu.
• Bir arada bulunan bu fasulyeleri nasıl adlandırırsınız?
Cevap: Bu fasulyeleri yüzlük olarak adlandırırım.

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 17 Ders Kitabı Cevapları

1) Ahmet ve Zeynep, annelerine bir hediye hazırlamak isterler. Ne yapacaklarını düşünürler. Evde bir kutu dolusu boncuk olduğunu hatırlarlar. Boncuklarla kolye yapmaya karar verirler. Önce boncukları sayarlar. Kutuda 99 boncuk vardır. Masanın çekmecesinde bir boncuk daha bulurlar. Bu durumda Ahmet ve Zeynep’in toplam kaç boncuğu olduğunu bulalım.
Cevap: 99 adet boncuğun arasına 1 adet daha boncuk eklediğimizde 100 adet boncuğumuz olur. 99 + 1 = 100

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 19 Ders Kitabı Cevapları

Yapalım

1-) Aşağıdaki taban bloklarıyla verilen modelleri inceleyelim. Modellerin ifade ettiği yüzlükleri, onlukları, birlikleri ve bunların ifade ettiği sayıyı yazalım
Cevap: 2 yüzlük + 4 onluk + 2 birlik = 242


2-) Aşağıdaki sayıların önlerindeki kutulara, okunuşu doğru olanlar için “D”, yanlış olanlar için “Y” yazalım.
[D] 245 → yüz kırk beş
[D] 623 → altı yüz yirmi üç
[D] 916 → dokuz yüz on altı
[Y] 105 → yüz elli
[D] 357 → üç yüz elli yedi

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 20 Ders Kitabı Cevapları

3-) Aşağıdaki tabloda yüzlük, onluk ve birlik olarak verilen sayıları ve sayıların okunuşlarını yazalım.
3 yüzlük + 2 onluk + 6 birlik
Sayı: 326
Okunuşu: Üç yüz yirmi altı.


6 yüzlük + 8 onluk
Sayı: 680
Okunuşu: Altı yüz seksen.


4 yüzlük + 1 onluk + 3 birlik
Sayı: 413
Okunuşu: Dört yüz on üç.


Aşağıdaki taban bloklarını verilen sayı kadar boyayalım.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 20 Ders Kitabı Cevapları

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 22 Ders Kitabı Cevapları

ETKİNLİK

• Tabloda verilen sayıların 100’lük, 10’luk ve 1’liklerini örnekteki gibi yapıştırınız.
• Defterinize benzer tablolar çiziniz ve çizdiğiniz tabloya sayılar yazınız.
• Kendi yazdığınız sayıların da basamak değerlerini örnekteki gibi yapıştırınız.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 22 Ders Kitabı Cevapları

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 24 Ders Kitabı Cevapları

Yapalım

1-) Aşağıdaki tabloda 263 sayısı ile ilgili istenenleri boş bırakılan yerlere yazalım.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 24 Ders Kitabı Cevapları
2-) Aşağıdaki sayıların basamak adlarını ve basamak değerlerini yazalım.
Basamak Adı / Basamak Değeri
526
5 → Yüzler Basamağı = 500
2 → Onlar Basamağı = 20
6 → Birler Basamağı = 6


840
8 → Yüzler Basamağı =800
4 → Onlar Basamağı = 40
0 → Birler Basamağı = 0


3-) 518 sayısına göre aşağıdaki soruları cevaplayalım.
• 5 rakamının basamak değeri kaçtır? …500…
• 8 rakamının basamak değeri kaçtır? …8…
• 1 rakamının bulunduğu basamağın adı nedir? …Onlar Basamağı…
• Sayının okunuşu nasıldır? …Beş yüz on sekiz…


Aşağıdaki cümlelerde 307 sayısının basamak adları ve basamak değerleri ile ilgili bilgiler verilmiştir. Buna göre önlerindeki kutulara doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazalım.
[D] 3 rakamının basamak değeri 300’dür.
[Y] 7 rakamının basamak değeri 70’tir.
[D] 0 rakamının bulunduğu basamağın adı onlar basamağıdır.
[Y] Sayının okunuşu “üç yüz yetmiş”tir.

3. Sınıf Matematik Ders Kitabı 16-17-18-19-20-21-22-23-24. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2025-2026

Bu konuyu çalışırken zorlandığınız kısımları yorumlarda belirtebilirsiniz. Matematik öğrenirken bol bol pratik yapmanız başarınızı artıracaktır.

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 veya Ekoyay Yayıncılık 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Forum Sınıf Arama

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.

Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf