3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 34-35-36-37-38-39-40-41. Sayfa Cevapları İlke Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 3. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Çiftçi ile Geçimsiz Oğulları Metni Cevapları konusunun bulunduğu 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39-40-41 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. “Dayanışma” denince aklınıza ne geliyor? Okuldaki çalışmalarınızdan örnekler veriniz.
Cevap: Dayanışma denince aklıma kuvvet, güç ve mutluluk geliyor. Geçen sene sınıfımızı 23 Nisan için süslediğimiz zaman koca sınıfı süslemek çok zor görünüyordu ancak beraber çalıştığımız için çok çabuk bitmişti.
2. Okuyucağınız metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Metnin konusu bir babanın çocuklarıyla yaşadığı sorun olabilir.
a. Aşağıda metinde geçen bazı varlıkların görselleri verilmiştir. Varlıkların ifade ettiği kelimeleri noktalı yerlere yazınız. Bu kelimelerdeki harf ve hece sayılarını belirtiniz.
Cevap:
b. Aşağıdaki kelimeleri ve kelime gruplarını anlamlarıyla eşleştiriniz.
güngörmüş → Birçok hayat deneyimi bulunan (kimse)
usul → Bir amaca erişmek için izlenen yol, yöntem
didinmek → Çok güçlük çekerek sürekli çalışmak
çekişmek → Bırakılan bir şey veya kimse ile ilgili tedirginliği sürmek
kafasına koymak → Bir şey yapmaya kesin karar vererek zamanını beklemek
alt etmek → Üstünlük sağlamak, yenmek
a. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Yaşlı çiftçinin çözmek istediği sorun nedir?
Cevap: Çocuklarının anlaşmazlığını çözmek istemektedir.
2. Yaşlı çiftçi, çocuklarından ne yapmalarını istedi?
Cevap: Yaşlı çiftçi, uzattığı çubuk demetini çocuklarından kırmalarını istemiştir.
3. Çocuklar, babalarının isteğini gerçekleştirebildiler mi? Neden?
Cevap: Çocuklar, babalarının istediğini gerçekleştiremedi çünkü çubuk demetleri bir aradayken kırılamaz.
4. Yaşlı çiftçi, çocuklarının yapamadığını nasıl başardı?
Cevap: Yaşlı çiftçi, çubuk demetini birbirinden ayırıp tek tek kırmayı başardı.
5. Yaşlı çiftçi, çocuklarına nasıl bir ders verdi?
Cevap: Çocuklarına ayrılığın zararlı, birlikte olmanın çok faydalı ve kuvvetli olduğuna dair bir ders verdi.
b. Yaşlı çiftçinin sorunu çözme yöntemi hakkında ne düşünüyorsunuz? Siz olsaydınız bu sorunu nasıl çözerdiniz? Arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Yaşlı Adam’ın sorunu çözme yolu çok mantıklı ve güzel. Ben olsaydım Yaşlı çiftçi gibi çocuklara öğüt vermeye çalışırdım.
a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Metnin Konusu: Birbiriyle anlaşmazlık yaşayan kardeşlere verilen önemli ders.
b. Aşağıdaki açıklamaya göre metnin ana fikrini noktalı yere yazınız.
Cevap: Bir aradayken zarar görmek zordur, ayrı ayrı olduğumuz zaman zarar görmek çok kolaydır.
Aşağıdaki şemayı metne göre tamamlayınız.
Metnin Başlığı → Çiftçi ile Geçimsiz Oğulları
Metnin Şahıs Kadrosu → Yaşlı Adam ve büyük oğlan, ortanca oğlan ve küçük oğlan
Olayın Gerçekleştiği Mekan → Yaşlı Adam’ın evi
Metinde Anlatılan Olay → Yaşlı Adam, birbiriyle anlaşmazlık yaşayarak tartışan üç çocuğuna öğüt vermek yerine ders almaları için sağlaması için bir aradayken kırılmayan ancak tek tek kolaylıkla kırılabilen çubuklarla kardeşleri arasını düzeltmeye çalışmıştır.
a. Aşağıdaki eşleştirmeyi inceleyiniz. Eşleştirilen kelimeler arasındaki anlam ilişkisini açıklayınız.
1) yaşlı → ihtiyar (D)
2) eksik → noksan (A)
3) ilave → ek (Y)
4) sözcük → kelime (N)
5) yanıt → cevap (I)
6) güç → kuvvet (Ş)
7) rüya → düş (M)
8) zor →
Şifre: DAYANIŞMA
a. Aşağıdaki görselde bir çiftçinin tarlası gösterilmiştir. Tarlada A noktasından harekete geçen çiftçinin hangi yönde kaç birim ilerleyip tarlasını süreceği ise kutucuklarda belirtilmiştir. Örnekteki gibi kutucuklarda belirtilen sayı ve yönde ok çizerek çiftçinin izleyeceği yolu gösteriniz.
Cevap:
b. Çiftçinin izlediği yol üzerindeki noktaları gösteren harfleri sırasıyla aşağıdaki kutucuklara yazınız.
Cevap: AEIİOÖÜ
c. Bu açıklamaya göre alfabemizdeki ünsüz harfleri alfabetik sırayla aşağıya yazınız.
Cevap: b, c, ç, d, f, g, ğ, h, j, k, l, m, n, p, r, s, ş, t, v, y, z
Nokta ve soru işaretinin kullanıldıkları yerlerle ilgili aşağıdaki açıklamaları okuyup örnek cümleleri inceleyiniz. Siz de açıklamalara uygun birer cümle yazınız.
Cümlenin sonuna nokta konur.
→ Elbiselerimi dolaba astım.
→ Yemeğimi yiyip odama gittim.
Sayılardan sonra sıra bildirmek için notka kullanılır.
→ Bu yıl 3. sınıfa gidiyorum.
→ Yarışmadaki 3. oyuncu çok konuşuldu.
Bazı kısaltmaların sonuna nokta konur.
→ Dr. Cansu Erdem, öğrencileri muayene etti.
→ Prof. Nisa Öztürk, önemli bir buluş yaptı.
Tarihlerin yazılışında gün, ay ve yılı belirten sayıların arasında nokta kullanılır.
→ 05.04.2010 tarihinde doğdum.
→ Onunla 07.10.2023 tarihinde kahvaltı yaptık.
Saat ve dakika bildiren sayıların araısna nokta konur.
→ Saat 08.30’da buluşmak için sözleştik.
→ Kargom saat 12.00’da gelecek.
Soru cümlelerinin sonunda soru işareti kullanılır.
→ Okuduğunuz metni beğendiniz mi?
→ Kitabını getirmeyen var mı?
Aşağıdaki yazıları inceleyiniz. Bu kelime ve kelime gruplarını, harflerin yapısal özelliklerine dikkat ederek özenli, okuanklı şekilde ilgili satırlara yazınız.
Engellilerin yaşadığı sorunlarla ilgili gazete haberlerini sınıfa getiriniz.
Cevap:
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.