3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 76-77-78-79-80-82. Sayfa Cevapları İlke Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 3. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Refet Öğretmen ve Atatürk konusunun bulunduğu 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 76-77-78-79-80-82 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. “Atatürk” denince aklınıza neler geliyor? Anlatınız.
Cevap: Atatürk denince aklımıza vatan, kurtuluş gelmektedir. Rahat rahat dolaşmak, haklarımızın olması ve çok güzel bir geleceğe denk geldiğim gelmektedir.
2. Büyüdüğünüzde hangi mesleği yapmak istiyorsunuz? Nedenini söyleyerek belirtiniz.
Cevap: Büyüyünce mühendis olmak istiyorum. Sağlam yapılar ve farklı yapılar oluşturmak istiyorum.
3. Metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Metinde çocuğun büyükannesinin çocuğa Atatürk ile ilgili dergi okumakta ve ödev yapmakta olduklarını anlıyorum.
a. Aşağıdaki bulmacada gizlenen kelimeleri bulup listeye yazınız.
Cevap:
b. Listeye yazdığınız kelimelerin metindeki anlamlarını önce tahmin ediniz, sonra sözlükten bulup öğreniniz. Bu kelimeleri metindeki anlamlarına uygun birer cümlede kullanınız.
Cevap:
Röportaj: Okulda müdürümüzle röportaj yapmamız için öğretmenimiz ödev verdi.
Heyecan: Sofranın başında heyecanlı heyecanlı babasının gelmesini bekliyordu.
Öğretmen: Okuldaki etkinlikte öğretmenlere plaket verildi.
Tavsiye: Sınav için bana tavsiyeler verdi.
Detay: Elbiseyi alana kadar en ince detayına kadar inceledi.
Güven: Arkadaşlarımızın güvenini kırmamalıyız.
Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız. Cevaplarınızı defterinize yazınız.
1. Öğretmenleri hafta sonu için çocuklara ne ödev verdi?
Cevap: Öğretmenleri çocuklardan, aile büyüklerimizin öğretmenleriyle ilgili anılarını soruşturmalarını istemiş
2. Çocuk, röportajı kiminle yaptı?
Cevap: Çocuk , anneannesi ile röportaj yapmış.
3. Anneannesi dolabından neler çıkardı?
Cevap: Dolabından eski bir kutu çıkarmış ve kutuda eski kağıtlar, eski gazeteden kesilmiş fotoğraflar çıkarmış.
4. Anneannesi, çocuğa hangi öğretmeninden bahsetti?
Cevap: Fatma Refet Angın adında bir öğretmeninden bahsetmiş.
5. Fatma Refet Angın, Atatürk’le nasıl tanışmış?
Cevap: İlkokulda Mustafa Kemal, Refet öğretmenin okuluna gelmiş ve karşılama çiçeğini Refet öğretmen verecekmiş. Heyecandan Atatürk’e yaklaşırken düşmüş ve Atatürk’le bu şekilde tanışmış.
6. Fatma Refet Angın neden tarih öğretmeni olmaya karar vermiş?
Cevap: Atatürk Refet öğretmene tarih öğretmeni olmasında tavsiyede bulunduğu için ve sözlerinden etkilendiği için tarih öğretmeni olmaya karar vermiş.
7. Fatma Refet Angın tarih öğretmeni olduktan sonra neler yapmış?
Cevap: Tarih öğretmeni olmuş, son günlerine kadar Atatürk sevgisini, onunla geçen günlerini ve günümüze vatanımızın emanetinin nasıl aktarılacağını öğrencilerine anlatmış.
a. Metnin türünü, konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Metnin türü: Hikaye
Metnin konusu: Bir çocuğun anneannesiyle öğretmeni hakkında röportaj yapması.
Metnin ana fikri: Atatürk geçmişten günümüze herkesin hayatına güzellikleriyle dokunmuştur.
b. Metnin içeriğine uygun farklı bir başlık belirleyerek aşağıya yazınız.
Cevap: REFET ÖĞRETMENİN VATAN VE ATATÜRK SEVGİSİ
a. Sizce Atatürk, tarihimizin gelecek nesillere aktarılmasını neden önemsemiş olabilir? Arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Atatürk, bize arkasında korumamız ve sahip çıkmamız gereken bir vatan bırakmıştır. Vatanımızı korumak, gelecek nesillerinde güzel bir şekilde devam edebilmesi için önemsemiştir.
b. Fatma Refet Angın’ın yerinde siz olsaydınız ne yapardınız? Duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Fatma Refet Angın yerinde ben de olsam aynı şekilde tarih dersini seçerdim. Atatürk’ün bize milletimizle bir olarak kazandırdığı bu vatanın ne zorluklarla olduğunu anlatmak isterdim.
a. Aşağıdaki cümlelerde yanlış yazılan kelimeleri bularak örnekteki gibi altını çiziniz.
Cevap:
b. Bu cümlelerde yanlış yazılan kelimelerin doğru yazılışlarını aşağıdaki kutucuklara yazınız.
Cevap:
a. Aşağıdaki eşleştirilmiş görselleri inceleyiniz. Önce bu görsellerin ifade ettiği ortak kelimeyi belirleyiniz. Sonra bu kelimeyi görsellere uygun anlamlarıyla kullanacağınız birer cümleyi defterinize yazınız.
Cevap:
Çay
– Çayın kenarındaki çiçekler mis gibi kokuyordu.
– Çayı çok sevmediği için içmek istemedi.
Ocak
– Annem yemeği ocağa koymamı istedi.
– Ocak ayında okullar yarıyıl tatiline girecek.
Dil
– Nazar değmesin dilini sır dedi.
– Konuştuğumuz dil bazı ülkelerde de kullanılmaktadır.
Bağ
– Ayakkabımın bağı açıldığı için takılıp düştüm.
– Dayımın üzüm bağları vardı.
b. Tabloda verilen kelimeleri inceleyiniz. Eş sesli olan kelimelerin yanlarında olan sembolleri aşağıdaki buluta çiziniz.
Cevap:
Aşağıya, temaya uygun bir şiir yazınız. Şiirinizin içeriğine uygun bir başlık yazmayı unutmayınız.
Cevap:
Türk Gençliğine Emanet Vatan
“Ey Türk Gençliği!” diyerek seslendin bize,
Bizlere emanet ettin bu eşsiz vatanı,
Düşmana geçit vermedin, bıraktın bize,
Bizlere emanet ettin bu cennet vatanı.
Kahramanlık öykülerinle büyüdük,
Vatan için koşturduğunu duyduk.
En güzel emaneti bıraktın bizlere,
Şanlı vatan en güzel emanettir bizlere.
Aşağıdaki açıklamaları yazdığınız şiire göre tamamlayınız.
Cevap:
Yazdığım şiirin başlığı Türk Gençliğine Emanet Vatan’dır. Şiir iki dörtlükten, sekiz dizeden oluşmuştur. Ana duygusu vatana duyulan sevgi dır. Şairi Furkan Demir dir.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.