3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 264-266-267-268-269-270. Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 264-266-267-268-269-270. Cevapları MEB Yayınları 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 3. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Gezgin Su Damlası Metni Cevapları konusunun yer aldığı 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 264-266-267-268-269-270 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
3.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 264-266-267-268-269-270. Sayfa Cevapları Gezgin Su Damlası
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 264 Cevapları MEB Yayınları
Haydi Başlıyoruz!
“Su ayak izi” ile ilgili araştırma yaparak öğrendiğiniz yeni bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Su ayak izi suyun türünü ve nerede kullanılacağını gösteren göstergedir.
Tahminlerimizi Söylemeye Hazır Mıyız?
Metnimizi sesli okumadan önce görsellerini inceleyelim. Metnin konusunu tahmin edelim.
Cevap: Metinde bir su damlasının geçtiği evreler, gezdiği yerler anlatılıyor olabilir.
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 266 Cevapları MEB Yayınları
Tahminimizin doğru olup olmadığını değerlendirelim.
Cevap: Tahminlerimiz doğru çıktı.
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 267 Cevapları MEB Yayınları
Sözcükleri Keşfediyoruz
1. Aşağıda sözcükler ve bu sözcüklerin anlamları verilmiştir. Sözcükleri anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap:

2. Aşağıdaki sözcüklerden doğru yazılmış olanın başındaki harfi “✓” işaretleyerek şifreyi bulunuz.
Cevap:

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 268 Cevapları MEB Yayınları
Okuduğumuzu Anlıyoruz
Metindeki hikâye unsurlarını aşağıdaki noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
Mekan (Yer): Bulutlar, gökyüzü, dağ, baraj.
Varlık Kadrosu: Su damlası ve arkadaşları.
Problem: Su damlasının barajdan geçerek musluktan akıp bilmediği bir yere gitmesi.
Olaylar:
1. Su damlasının dağda karken yuvarlanarak erimesi.
2. Su damlası olduktan sonra baraja doğru eriyip yol alması.
3. Barajdan musluklara giderek evin musluğundan akması, denize karışması.
4. Arkadaşlarıyla birlik olarak doğa karışma planı yapması.
Sonuç: Arkadaşlarıyla denizin yüzeyine çıkıp buharlaşmış bir bulut olmuş ve dağın tepesine yakarak doğaya karışmışlar.
Metnin konusu: Su damlasının geçtiği yerler ve geçirdiği değişimler.
Metnin ana düşüncesi: Bir su damlasının şekil değişikliklerinin neler olduğu.
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 269 Cevapları MEB Yayınları
Dilimizin Kurallarını Öğreniyoruz
1. Gerçek ögelerin yer aldığı cümlelerin başına “G”, hayalî ögelerin yer aldığı cümlelerin başına “H” yazınız.
Cevap:

2. Aşağıda verilen tablodaki sözcüklerin eş ve zıt anlamlarını yazınız.
Cevap:

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 270 Cevapları MEB Yayınları
Sesli Düşünüyoruz
“Gezgin Su Damlası” metnini oluş sırasına göre ana hatlarıyla anlatınız.
Cevap: Gezgin su damlası hayat dolu gezen bir damladır. Göllerde, dağlarda, ağaç dallarında dolaşmaktadır. Bir gün bulutken dağın tepesine kar olarak yağar. Dağın tepesinden bir kar topu olarak yuvarlanır ve yol boyunca erir. Eridiği esnada bir baraja denk gelir. Barajdan geçerek bir musluktan akar ve tekrar karanlık, bilmediği cisimlerin olduğu bir yere gelir. Birden kendini denizde bulur. Arkadaşlarıyla anlaşarak denizin yüzeyine çıkarlar ve eriyerek bulut olurlar. Bir dağın tepesine çıkarak doğaya karışırlar.
Düşündüklerimizi Yazıyoruz
“Su ayak izi” ile ilgili yaptığınız araştırmayı da dikkate alarak aşağıdaki zihin haritasını tamamlayınız.
Cevap:

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 veya İlke Yayıncılık 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

