4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 132-133-134-135-136-137. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 132-133-134-135-136-137. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Saf Madde Ve Karışım konusunun bulunduğu 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 132-133-134-135-136-137 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 132-133-134-135-136-137. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4.Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı 132-133-134-135-136-137. Sayfa Cevapları4. Ünite Sonu Değerlendirme

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları MEB Yayınları

A. Aşağıdaki bulmacayı çözünüz.
Cevap: 

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları MEB Yayınları


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 133 Cevapları MEB Yayınları

B. Aşağıdaki ifadeleri dikkatlice okuyunuz. Doğru ifadelerin başına “D”, yanlış ifadelerin başına “Y” yazınız. Yanlış olan ifadelerin doğrularını altlarındaki noktalı yerlere yazınız.
Cevap: 

1. (D) Kütlesi ve hacmi olan varlıklara “madde” denir.

2. (Y) Binaların çatıları suyu emme özelliği gösteren yalıtım malzemeleriyle kaplanır.
→ Binaların çatıları suyu emmeyen yalıtım malzemeleri ile kaplanır.

3. (D) Brüt kütleden dara çıkarılırsa net kütle bulunur.

4. (D) Maddeyi niteleyen özellikleri duyu organlarımızla ayırt edebiliriz.

5. (D) Salata, çorba gibi maddeler karışıma örnektir.

6. (Y) Maddeler doğada iki hâlde bulunur.
→  Maddeler doğada üç hâlde bulunur.

7. (D) Katı maddelerin belirli bir şekilleri vardır.

8. (Y) Sıvı maddeler ısınarak katı hâle geçer.
→ Sıvı maddeler ısınarak gaz hâle geçer.


C. Cümlelerdeki boşlukları, verilen kelimelerden uygun olanlarıyla tamamlayınız.
Cevap: 

1. Değişmeyen madde miktarına ….kütle…. denir.
2. Pirinç yıkarken ….süzme….. yöntemi kullanılır.
3. Bir maddenin boşlukta kapladığı alana ….hacim….. denir.
4. Süt, zeytinyağı gibi maddeler ….akışkanlık…. özelliği gösterir.
5. Tuz, şeker, su, alüminyum ve oksijen …..saf….. maddelere örnektir.
6. Mum ısınarak erir, böylece ….katı…. hâlden sıvı hâle geçer.
7. Katı hâldeki bir maddenin ısınarak sıvı hâle geçmesine ….erime…. denir.
8. Sıvı hâldeki bir maddenin ısınarak gaz hâle geçmesine …..buharlaşma…. denir.
9. İki ya da daha fazla maddenin bir araya gelmesiyle ….karışım….. oluşur.
10. Sarı geri dönüşüm kutusu, ….plastik….. atıkların ayrıştırılmasında kullanılır.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları MEB Yayınları

Ç. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Cemre, dedesinin ürettiği balları tartmak istedi. Elektronik teraziye koyduğu kavanozu doldurmaya başladı. Terazide 1000 g ibaresini görünce doldurmayı bıraktı. Kavanozun darası 150 g olduğuna göre, Cemre’nin tarttığı balın net kütlesi kaç gramdır?
Cevap:

2. Aşağıdaki madde karışımlarının hangi yöntemle birbirinden ayrıldığını yanlarında verilen boşluklara yazınız.
Cevap:

 

3. Maddeleri duyu organlarıyla tat, koku, ses vb. özelliklerine göre sınıflandırabileceğiniz gibi suda batan-yüzen, suyu emen-emmeyen, mıknatısla çekilen-çekilmeyen gibi niteliklerine göre de sınıflandırabilirsiniz. Aşağıdaki tabloyu suyu emen maddelerin özelliklerine göre doldurunuz.
Cevap:

4. Aşağıdaki tabloda kütle ile ilgili verilen ifadelerden doğru olanların karşısına doğru, yanlış olanların karşısına ise ifadenin doğrusunu yazınız.
Cevap:

5. Aşağıdaki tabloda saf madde ve karışım örnekleri verilmiştir.

Buna göre örneklerin verildiği gruplardan hangilerinin yanlış olduğunu belirleyerek aşağıya yazınız.
Cevap:

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 135 Cevapları MEB Yayınları

6. Aşağıda K, L ve M maddelerinin bulundukları hâller ile ilgili özellikler verilmiştir.
K→Isınarak gaz hale geçer
L→Uçucudur
M→Belli bir şekli vardır
Buna göre K, L ve M maddelerinin hallerini aşağıdaki boşluklara yazınız.
Cevap:

 

7. Ruhi sabah kalktığında balkondaki suyun buz tuttuğunu görmüştür. Annesiyle dışarıyı izledikleri sırada çaydanlıkta kaynayan suyun azaldığını fark etmişlerdir. Annesi dolaptan çıkardığı tereyağını ocağa alıp ısıtmış ve tereyağlı yumurta yapmıştır. Yemekten sonra ellerini yıkayan Ruhi, sobaya tuttuğu ellerinin kuruduğunu gözlemlemiştir.
Buna göre, Ruhi’nin gözlemlediği durumlarla ilgili aşağıdaki tabloyu doldurunuz
Cevap:

8. Özgür, deniz kıyısında bulduğu bir taşın hacmini belirlemek için aşağıdaki deney düzeneğini tasarlıyor.

Özgür, taşı kaba attığında su seviyesinin 500 mL’den 900 mL’ye ulaştığını gözlemliyor. Buna göre taşın hacmi kaç mL’dir?
Cevap:

 

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 136 Cevapları MEB Yayınları

9. Arkadaşları Merve’nin okuduğu paragraf üzerine aşağıdaki fikirleri ortaya atıyor.
Buna göre kimin fikrinin yanlış olduğunu belirleyerek nedenini açıklayınız.
Cevap:

10. Aşağıdaki tabloyu maddelerin suda yüzme/batma durumlarına göre doldurunuz.
Cevap:

 

11. İrem aşağıdaki tabloda maddenin hâlleri ile ilgili bazı örnekler vermiştir. İrem’in verdiği örneklerdeki maddelerin ilk ve son hâlini tabloda belirtilen yerlere yazınız.
Cevap:

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 137 Cevapları MEB Yayınları

12. Tereyağı günlük hayatımızda katı hâlde kullandığımız maddelerdendir. Fakat birçok yemekte kullanmadan önce tereyağını eriterek sıvı hale geçiririz.
Tereyağının hal değişimine benzer iki örnek yazınız.
Cevap:

 

13. Aşağıdaki görseli inceleyerek kabağın kütlesinin kaç gram olduğunu bulunuz.

Cevap:

14. Hava olayları ve maddenin hal değişimlerine ilişkin kimin fikrinin ödevde kullanılması uygundur? Nedenini açıklayınız.
Cevap:

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen Pasifik Yayınları 2025 veya MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Forum Sınıf Arama

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.

Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf