4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 124-125-126-127-128-129-130-131. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Saf Madde Ve Karışım konusunun bulunduğu 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 124-125-126-127-128-129-130-131 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Suyu beklettiğinizde herhangi bir değişim görmezken, ayranı beklettiğinizde neden farklılık görürsünüz?
Cevap: Su saf bir madde ayran ise karışımdır. Ayran bekletildiğinde yoğurt dibe çöker ve su yüzeyde kalır.
1. Aşağıda verilen maddelerden saf olanların bulunduğu bulutları kırmızıya, karışım olanların bulunduğu bulutları maviye boyayınız.
Cevap:
2. Yukarıda ayırt ettiğiniz saf madde ve karışımların arasındaki farkı açıklayınız.
Cevap: Saf maddeler tek bileşenden oluşurken, karışımlar birden fazla bileşenden oluşurlar.
1. Meyve salatasını oluşturan meyveler kendi özelliklerini neden kaybetmedi?
Cevap: Meyce salatasını oluşturan meyveler fiziksel olarak karıştığı için özelliklerini kaybetmediler.
2. Karışımlara günlük yaşantınızdan üç örnek veriniz.
Cevap:
Tabloda verilen karışım örneklerini ayırmak için uygun olan ayırma yönteminin bulunduğu kutuyu (X) işareti ile işaretleyiniz.
Cevap:
1. Kullandığınız ayırma yöntemlerini sırasıyla yazınız.
Cevap: İlk önce mıknatısla çekme daha sonra eleme yaparak ayırdım.
2. Mıknatıs olmasaydı karışımı nasıl ayırabilirdiniz?
Cevap: İlk önce eleme yaparak unu ayırırım daha sonra yüzdürme ile talaşı ayırırım.
3. Günlük hayatta sıklıkla kullanılan ayırma yöntemleri nelerdir?
Cevap: Günlük hayatta sıklıkla kullanılan ayırma yöntemleri eleme ve süzmedir.
İnşaatlarda kullanılan ayırma yöntemlerinin neler olduğunu araştırınız. Araştırma sonuçlarını arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: İnşaatlarda kullanılan ayırma yöntemi elemedir. Kumları taşlardan eleyerek ayırırlar.
Pillerin geri dönüşümünün çevreye ve canlılara nasıl bir katkı sağladığını araştırınız. Araştırma sonuçlarını arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Pillerin geri dönüşüm toprağa, sulara, bitkilere kimyasalların karışmasını ve zehirlemesini önleyerek canlıların hayatının tehlikeye girmesini önler, enerji ve kaynak tasarrufunu sağlar.
1. Görselleri verilen atıkların numaralarını, atılması gereken geri dönüşüm kutularının altlarında belirtilen alana yazınız.
Cevap:
2. Bu ayrıştırma işlemini neden yapmalıyız, tartışınız. Ulaştığınız sonuçları aşağıdaki noktalı alana yazınız.
Cevap: Bu ayrıştırma işlemini geri dönüşümü kolaylaştırma, enerji ve kaynak tasarrufunu sağlamak için yapmalıyız.
1. Atık ayrıştırma işleminin ülke ekonomisine etkisini tartışınız. Ulaştığınız sonuçlar nelerdir?
Cevap: Atık ayrıştırma işlemi geri dönüşümü kolaylaştırarak enerji ve kaynak tasarrufu sağlayarak doğal kaynaklara olan ihtiyacı azaltır. Bu da ekonomiyi destekleyerek güçlenmemizi sağlar.
2. Atık ayrıştırma işlemini çevresel olarak değerlendiriniz.
Cevap: Atık ayrıştırma işlemi geri dönüşümün kolaylaşmasını, çevre kirliliğinin önüne geçilmesini, doğanın korunmasını sağlar.
A. Aşağıdaki ifadelerin bazıları doğru, bazıları yanlıştır. Şemadaki bilgilerin doğru ya da yanlış olduğuna karar vererek ilerleyiniz. Ulaştığınız çıkışı işaretleyiniz.
Cevap:
B. Maddeleri içeriklerine göre sınıflandıran şemayı inceleyiniz. Numaralarla belirtilen alanlara hangi kavramlar gelmelidir? Tablodaki noktalı alanlara yazınız.
Cevap:
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.