4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 124-125-126-127-128-129-130-131. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 124-125-126-127-128-129-130-131. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Saf Madde Ve Karışım konusunun bulunduğu 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 124-125-126-127-128-129-130-131 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 124-125-126-127-128-129-130-131. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4.Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı 124-125-126-127-128-129-130-131. Sayfa CevaplarıSaf Madde Ve Karışım

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları MEB Yayınları

Düşünelim

Su ve ayranı şeffaf bardak içinde bekletiniz. Beklettiğiniz sıvılarda zamanla meydana gelen değişimleri karşılaştırınız.
Cevap: Su saf bir madde ayran ise karışımdır. Ayran bekletildiğinde yoğurt dibe çöker ve su yüzeyde kalır.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları MEB Yayınları

Pekiştirelim

1. Aşağıda verilen maddelerden saf olanların bulunduğu bulutları kırmızıya, karışım olanların bulunduğu bulutları maviye boyayınız.
Cevap: 

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları MEB Yayınları


2. Yukarıda ayırt ettiğiniz saf madde ve karışımların arasındaki farkı açıklayınız.
Cevap: Saf maddeler tek bileşenden oluşurken, karışımlar birden fazla bileşenden oluşurlar.


2. Karışımlara günlük yaşantınızdan üç örnek veriniz.
Cevap: 

  • Çorba
  • Ayran
  • Çay

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları MEB Yayınları

Pekiştirelim

Tabloda verilen karışım örneklerini ayırmak için uygun olan ayırma yönteminin bulunduğu kutuyu (X) işareti ile işaretleyiniz.
Cevap: 

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları MEB Yayınları


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları MEB Yayınları

Uygulayalım

Uygulamanı Değerlendir

1. Kullandığınız ayırma yöntemlerini sırasıyla yazınız.
Cevap: İlk önce mıknatısla çekme daha sonra eleme yaparak ayırdım.


2. Mıknatıs olmasaydı karışımı nasıl ayırabilirdiniz?
Cevap: İlk önce eleme yaparak unu ayırırım daha sonra yüzdürme ile talaşı ayırırım.


3. Günlük hayatta sıklıkla kullanılan ayırma yöntemleri nelerdir?
Cevap: Günlük hayatta sıklıkla kullanılan ayırma yöntemleri eleme ve süzmedir.


Araştıralım

İnşaatlarda kullanılan ayırma yöntemlerinin neler olduğunu araştırınız. Araştırma sonuçlarını arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: İnşaatlarda kullanılan ayırma yöntemi elemedir. Kumları taşlardan eleyerek ayırırlar.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları MEB Yayınları

Araştıralım

 Pillerin geri dönüşümünün çevreye ve canlılara nasıl bir katkı sağladığını araştırınız. Araştırma sonuçlarını arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Pillerin geri dönüşüm toprağa, sulara, bitkilere kimyasalların karışmasını ve zehirlemesini önleyerek canlıların hayatının tehlikeye girmesini önler, enerji ve kaynak tasarrufunu sağlar.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları MEB Yayınları

Pekiştirelim

1. Görselleri verilen atıkların numaralarını, atılması gereken geri dönüşüm kutularının altlarında belirtilen alana yazınız.
Cevap: 

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları MEB Yayınları


2. Bu ayrıştırma işlemini neden yapmalıyız, tartışınız. Ulaştığınız sonuçları aşağıdaki noktalı alana yazınız.
Cevap: Bu ayrıştırma işlemini geri dönüşümü kolaylaştırma, enerji ve kaynak tasarrufunu sağlamak için yapmalıyız.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları MEB Yayınları

Uygulayalım

Uygulamanı Değerlendir

1. Atık ayrıştırma işleminin ülke ekonomisine etkisini tartışınız. Ulaştığınız sonuçlar nelerdir?
Cevap: Atık ayrıştırma işlemi geri dönüşümü kolaylaştırarak enerji ve kaynak tasarrufu sağlayarak doğal kaynaklara olan ihtiyacı azaltır. Bu da ekonomiyi destekleyerek güçlenmemizi sağlar.


2. Atık ayrıştırma işlemini çevresel olarak değerlendiriniz.
Cevap: Atık ayrıştırma işlemi geri dönüşümün kolaylaşmasını, çevre kirliliğinin önüne geçilmesini, doğanın korunmasını sağlar.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları MEB Yayınları

5. Bölüm Sonu Değerlendirme

A. Aşağıdaki ifadelerin bazıları doğru, bazıları yanlıştır. Şemadaki bilgilerin doğru ya da yanlış olduğuna karar vererek ilerleyiniz. Ulaştığınız çıkışı işaretleyiniz.
Cevap: 

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları MEB Yayınları


B. Maddeleri içeriklerine göre sınıflandıran şemayı inceleyiniz. Numaralarla belirtilen alanlara hangi kavramlar gelmelidir? Tablodaki noktalı alanlara yazınız.
Cevap:

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları MEB Yayınları1

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen Pasifik Yayınları 2025 veya MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Forum Sınıf Arama

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.

Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf