Cevap Yaz
8 Eylül 2024, 16:04 - Furkan Yazdı

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 192-193-194-195. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 192-193-194-195. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde 6. Ünite Sonu Değerlendirme konusuna ait çalışmaların yer aldığı 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 192-193-194-195 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 192-193-194-195. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4.Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı 160-161-162-163-164-165.Sayfa Cevapları 6. Ünite Sonu Değerlendirme

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 192 Cevapları MEB Yayınları

6. ÜNİTE SONU DEĞERLENDİRME

A) Aşağıdaki bulmacayı çözünüz. 

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 192 Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 193 Cevapları MEB Yayınları

B) Aşağıdaki ifadeleri dikkatlice okuyunuz. Doğru ifadelerin başına “D”, yanlış ifadelerin başına “Y” yazınız. Yanlış olan ifadelerin doğrularını altlarındaki noktalı yerlere yazınız.

1. (Y) Dişlerimizi fırçalarken musluğu açık bırakmalıyız.
Doğrusu: Dişlerimizi fırçalarken su israfı olmaması için musluğu kapatmalıyız.

2. (D) Kaynakları tasarruflu kullanarak aile bütçesine katkı sağlayabilirsiniz.
3. (D) Cam kavanozlardan kalemlik yapmak yeniden kullanım örneğidir.
4. (Y) Bilinçli bir tüketici, hızlı tükenecek ürünlerden gereğinden fazla alır.
Doğrusu: Bilinçli tüketiciler hızlı tükenen ürünlerden yeteri kadar alır.

5. (D) Cep telefonu, tablet gibi elektronik cihazlar şarj olunca fişleri prizden çekilmelidir.
6. (Y) Yeniden kullanım sadece kıyafetlerde yapılabilir.
Doğrusu: Yeniden kullanım bir çok maddede yapılabilir.

7. (D) Besin satın alırken tavsiye edilen son tüketim tarihine dikkat edilmelidir.


C) Cümlelerdeki boşlukları, verilen kelimelerden uygun olanlarıyla tamamlayınız. 

1. Atık maddeler kullanıldıktan sonra __geri dönüşüm__ ile tekrar kullanılabilir hâle getirilir.
2. Elektrik tüketimi az olan araçlar kullanmak __bilinçli tüketici__ davranışıdır.
3. Kullanılmayan pet şişeden saksı yapmak __yeniden kullanım__ örneğidir.
4. Arızalı musluklar tamir edilerek ___su_ tasarrufu yapılabilir.
5. Doğal kaynakları ihtiyacımız kadar kullandığımızda bu kaynaklardan __tasarruf__ etmiş oluruz.
6. Tabağınıza yiyebileceğiniz kadar __besin__ almalısınız.

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 194 Cevapları MEB Yayınları

Ç) Aşağıdaki çoktan seçmeli sorularda doğru seçeneği işaretleyiniz. 

1.

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 194 Cevapları MEB Yayınları

Pınar: Bulaşıkları elde değil makinede yıkamalıyız.
Güray: Yağmur sularını biriktirerek çiçeklerimizi ya da bahçemizi sulayabiliriz.
Aygül: İşimizin olmadığı odaların ışıklarını kapatmalıyız.
Bora: Arabamızı hortumla su tutarak değil, ıslak bezle silerek temizlemeliyiz.

Fen bilimleri dersinde öğretmen, öğrencilerine yukarıdaki soruyu sormuş ve öğrencilerinden bazı yanıtlar almıştır. Soruyu doğru yanıtlayan öğrenciler hangi seçenekte verilmiştir?
Cevap: C) Pınar, Güray ve Bora 


2. Su, besin ve elektrik gibi kaynakların bilinçsiz tüketilmesi sonucunda dünya, kuraklık ve kaynakların tükenmesi gibi felaketlerle karşı karşıya kalabilir.

Aşağıdakilerden hangisi dünyanın karşılaşabileceği bu tehlikelerin sebeplerinden biri
değildir?
Cevap: A) Kaynakların tasarruflu kullanılması 


3. I. Artan ekmeklerden tost yapabiliriz.
II. Market alışverişinde ihtiyacımız kadar gıda almalıyız.
III. Tüketilemeyen meyvelerden reçel yapabiliriz.

Besinlerin tasarruflu kullanımı ile ilgili verilen bilgilerden hangileri doğrudur?
Cevap: D) I, II ve III

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 195 Cevapları MEB Yayınları

4. Fen bilimleri dersinde öğretmen, öğrencilerinden atıkların yeniden kullanımıyla ilgili yaptıkları örnekleri sınıfa getirmelerini istemiştir. Öğrenciler, getirdikleri örnekleri arkadaşlarına tanıtmıştır.

Elif: Bana küçük gelen kazağı söküp iplerini kullanarak kukla yaptım.
Ömer: Konserve kutusunu boyayarak kalemlik yaptım.
Sevgi: Boş reçel kavanozunu süsleyerek vazo yaptım.
Demirhan: Renkli fon kartonlarını kullanarak rüzgârgülü yaptım.

Öğrencilerden hangilerinin verdiği örnekler atık malzemelerin yeniden kullanımına uygundur?
Cevap: A) Elif, Ömer ve Sevgi 


5. Enerji verimliliği etiketi 2021 yılından itibaren yenilenmiştir. Enerji verimliliği; A en yüksek, G en düşük olmak üzere A-G arasında sınıflandırılmıştır.

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 195 Cevapları MEB Yayınları

Evine enerji verimliliği yüksek bir bulaşık makinesi almak isteyen Tuna’ya satıcı bazı önerilerde bulunmuştur. Aşağıdakilerden hangisi satıcının önerisi olabilir?
Cevap: B) A sınıfı elektronik aletler hem bütçe dostu hem de çevrecidir. 

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.