4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 125-126-127-128. Sayfa Cevapları Fersa Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 125-126-127-128. Sayfa Cevapları Fersa Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 125-126-127-128. Sayfa Cevapları Fersa Yayıncılık 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde 3. Ünite Değerlendirme Çalışmaları konusunun yer aldığı 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 125-126-127-128. Sayfa Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

4.Sınıf Matematik Ders Kitabı Fersa Yayınları 125-126-127-128. Sayfa Cevapları 3. Ünite Değerlendirme Çalışmaları

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları Fersa Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları Fersa Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları Fersa Yayıncılık

2. 17 x 28 x 34 işlemini, çarpanları farklı şekilde gruplayıp yapınız.
Cevap:

1. Grup: (17 x 28) x 3417 x 28 = 476 476 x 34 = 16 184
2. Grup: 17 x (28 x 34) 28 x 34 = 95 217 x 952=16 184
3. Grup: (17 x 34) x 2817 x 34 = 578 578 x 28=16 184


3. Rakamları birbirinden farklı üç basamaklı en büyük çift doğal sayı ile dört basamaklı en küçük doğal sayının zihinden çarpımı kaçtır?
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları Fersa Yayıncılık


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları Fersa Yayıncılık

4. Bir öğrenci 13 x 52 işleminin sonucunu, çarpanların en yakın onluklarını çarparak tahmin etmiştir. Öğrencinin tahmini, işlemin sonucundan kaç eksiktir?
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları Fersa Yayıncılık


5. Bir esnaf cuma günü dükkânında kazandığı 100 TL’lik 89 tane kâğıt parayı bankaya yatırdı. Esnafın bankaya yatırdığı para miktarı zihinden kaç TL olarak bulunur?
Cevap: 89’u 90’a yuvarlayarak çarpma işlemini zihinden yapabiliriz.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları Fersa Yayıncılık


6. Bir imalathanede 5555 bisküvi üretilmiştir. Üretilen bisküvilerden kaç tanesi ayrılırsa kalan bisküvilerle 185 paket otuzlu bisküvi paketi oluşturulabilir?
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları Fersa Yayıncılık


7. 200 000 ÷ 100 işlemi zihinden yapıldığında bölümün sonunda kaç sıfır olduğunu bulunuz.
Cevap:

100’den 2 sıfır silinirken 200 000 sayısından da 2 sıfır silinerek 2000 ÷ 1 işlemini elde ederiz.

Her sayının 1’e bölümü yeni kendi sayısını verdiğine göre cevap 2000’dir. 2000’de 3 tane sıfır bulunur.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları Fersa Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları Fersa Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları Fersa Yayıncılık

8. Yazı tahtasında verilen işleme göre ■ + ▲ işleminin sonucu kaç bulunur?
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları Fersa Yayıncılık


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları Fersa Yayıncılık

9. Cemre’nin ifadesine göre bu bölme işleminde bölünen en fazla kaçtır?
Cevap: Önce şu iki kuralı hatırlayalım:

  • Bölünen (Bölen x Bölüm) + Kalan
  • Bölme işleminde kalan, her zaman bölenden küçük olmalıdır.

Bölen 24 olduğu için kalan en fazla 23’tür.

Bölünen = (24 x 23) + 2324 x 25 = 600600 + 23 = 623
Bölünen en fazla 623’tür.


10. 647 ÷ 25 işleminin sonucu, bölünen en yakın onluğa yuvarlanarak tahmin ediliyor. Buna göre işlemin tahminî sonucu kaçtır?
Cevap: 

647’yi en yakın onluğa yuvarlayınca 650 olur.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları Fersa Yayıncılık


11. Bir bölme işleminde bölüm 22, kalan 3 ve bölünen 927 ise bölen sayıyı bulunuz.
Cevap: Önce şu kuralı hatırlayalım:

  • Bölünen (Bölen x Bölüm) + Kalan

927 = (Bölen x 22) + 3
927 – 3 = Bölen x 22
924 = Bölen x 22
924 ÷ 22 = 42’dir. Burada bölen 42 çıkar.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları Fersa Yayıncılık


12. ✿ + 34 = 9 x 6
Yukarıda verilen eşitlikte ✿ yerine hangi sayı yazılmalıdır?
Cevap: 20 yazılmalıdır.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları Fersa Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları Fersa Yayıncılık

13. Bir lokantaya pirinç alınacaktır.

  • 15 kg pirinç 270 TL
  • 9 kg pirinç 171 TL
  • 18 kg pirinç 288 TL
  • 30 kg pirinç 510 TL

Yukarıdaki kutularda miktarları ve satış fiyatları verilen pirinçlerden hangisi alınırsa kilogramına daha az para ödeneceğini belirleyiniz.
Cevap: Kilogramına en az para ödenen paket, kilogramı 16 TL olan 18 kilogramlık pirinç paketidir.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları Fersa Yayıncılık


  • 1) 124 – 24 = 🌙 × 5
  • 2) 4 × 11 = 🙂 + 22
  • 3) 450 ÷ 9 = 3 + ⭐

14. Yukarıdaki eşitliklerde verilmeyen değerler yerine hangi sayılar yazılmalıdır? Belirleyiniz.
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları Fersa Yayıncılık

15. Eylül’ün kumbarasında 12 tane 25 kuruş, Kaya’nın kumbarasında 25 tane 10 kuruş vardır. İki kardeşin paralarının eşit olması için neler yapılabilir? Açıklayınız.
Cevap:

Eylül’ün parası: 12 x 25 kuruş = 300 kuruş (300 kuruş = 3 TL)
Kaya’nın parası: 25 x 10 kuruş = 250 kuruş (250 kuruş = 2,5 TL)
Fark: 300 – 250 = 50 kuruş

Eylül kumbarasından  25 kuruş çıkarır ve Kaya’ya verirse ikisinin de toplam 275 kuruşu olmuş olur.


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları Fersa Yayıncılık

16. Yanda, aralarında eşitlik durumu olmayan iki matematiksel ifade verilmiştir. Bu iki ifadenin birbirine eşit olması için neler yapılabilir? Açıklayınız.
Cevap:

9 x 2 = 18
25 – 5 = 20
Fark: 20 – 18 = 2

9 x 2 ifadesine 2 eklenirse veya 25 – 20 ifadesinden 2 çıkarılırsa ifadeler birbirine eşitlenir.

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen Fersa Yayıncılık 2025 veya MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Forum Sınıf Arama

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.

Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf