Cevap Yaz
31 Ocak 2024, 15:09 - Zülal Güneş Yazdı

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 208-209-210-213. Sayfa Cevapları ADA Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 208-209-210-213. Sayfa Cevapları ADA Yayıncılık 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Uzunlukları Tahmin Etme konusunun yer aldığı 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 208-209-210-213 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 208-209-210-213. Sayfa Cevapları ADA Yayıncılık

4.Sınıf Matematik Ders Kitabı ADA Yayıncılık 208-209-210. Sayfa Cevapları Uzunlukları Tahmin Etme

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 208 Cevapları ADA Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 208 Cevapları ADA Yayıncılık
Yukarıda verilen hayvanların boy uzunluklarını inceleyiniz. Bu hayvanların boy uzunlukları aynı uzunluk ölçme birimiyle tahmin edilebilir mi? Neden?
Cevap:  Verilen hayvanların boylarının uzunlukları farklılık gösterdiği için aynı ölçüm birimleri ile tahmin edilemez. 

Görsellerdeki hayvanların boy uzunluklarını en uygun uzunluk ölçme birimleriyle tahmin ediniz. Tahminlerinizi arkadaşlarınızın tahminleriyle karşılaştırınız.
Cevap: Tavşan 40 cm, uğur böceği 7 mm, zürafa 5 metre olarak tahminde bulunabiliriz. 


Etkinlik

• Yukarıdaki tabloda verilen nesnelerin uzunluklarını hangi ölçme birimleriyle tahmin etmenin daha uygun olacağını belirleyelim.
• Belirlediğimiz birimlerle nesnelerin uzunluklarını tahmin edelim.
• Tahminlerimizi tabloya yazalım.
• Tablodaki nesnelerin uzunluklarını ölçelim.
• Ölçüm sonuçlarını tabloya yazalım.
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 208 Cevapları ADA Yayıncılık


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 209 Cevapları ADA Yayıncılık

Birlikte Yapalım

Sınıfınızdaki kısa duvarın uzunluğunu en uygun uzunluk ölçme birimiyle tahmin ediniz. Duvarın uzunluğunu ölçüp tahmininizi kontrol ediniz.
Cevap: 

Tahmin: 4 metre
Ölçüm sonucu: 3 metre


Birlikte Yapalım

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 209 Cevapları ADA Yayıncılık
Yandaki tırtılın uzunluğunu en uygun uzunluk ölçme birimiyle tahmin ediniz. Tırtılın uzunluğunu ölçüp tahmininizi kontrol ediniz.
Cevap: Tırtılın tahmini uzunluğu 5 cm, ölçüm sonucu 3 cm’dir. 


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 210 Cevapları ADA Yayıncılık

ALIŞTIRMALAR

1. Kalemliğinizin uzunluğunu en uygun uzunluk ölçme birimleriyle tahmin ediniz. Kalemliğinizin uzunluğunu ölçerek tahmininizle karşılaştırınız
Cevap:

Tahminim : …20 cm…
Kalemin uzunluğu : …15 cm….


2. Yandaki makarnanın uzunluğunu en uygun uzunluk ölçme birimiyle tahmin ediniz. Makarnanın uzunluğunu ölçerek tahmininizle karşılaştırınız.
Cevap:

Tahminim : …4 cm…
Makarnanın uzunluğu : …2 cm..


3. Sınıf dolabınızın uzunluğunu en uygun uzunluk ölçme birimiyle tahmin ediniz. Dolabın uzunluğunu ölçerek tahmininizle karşılaştırınız.
Cevap:

Tahminim : ….3 m….
Dolabın uzunluğu : ..2,5 m…

Uzunluk Problemleri

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 213 Cevapları ADA Yayıncılık

ALIŞTIRMALAR

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 213 Cevapları ADA Yayıncılık
1. Yandaki hızlı tren sabit hızla 3 saat yol alarak bir şehirden başka bir şehire gidiyor. Tren, 1 saatte 145 km yol aldığına göre bu iki şehir arasındaki uzaklık kaç kilometredir?
Cevap: 

1 saatte → 145 km
3 saatte → 3 . 145 = 435 km iki şehir arasındaki uzaklık


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 213 Cevapları ADA Yayıncılık
2. Taksiye binen bir müşteri taksiyle 17 km yol gidiyor. Taksimetrenin açılış ücreti 4 TL’dir. Taksimetre her kilometrede 3 TL arttığına göre müşterinin taksiciye ödeyeceği para kaç liradır?
Cevap: 

her kilometrede 3 TL artıyorsa 
17 . 3 = 51 TL
51 + 4 = 55 TL öder. 


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 213 Cevapları ADA Yayıncılık
3. Bir hediyelik eşya mağazasındaki her biri 15 m uzunluğunda olan 5 rulo kurdelenin 1850 cm’si hediye paketi yapımında kullanılmış. Mağazada kaç santimetre kurdele kalmıştır?
Cevap: 

1 m = 100 cm
15 m = 15 . 100 = 1500 cm 1 rulo
5 rulo → 5 . 1500 = 7500 cm
7500 – 1850 = 5650 cm kurdele kalmıştır. 

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.