4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 26-28-29-31-32. Sayfa Cevapları Fersa Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 26-28-29-31-32. Sayfa Cevapları Fersa Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 26-28-29-31-32. Sayfa Cevapları Fersa Yayıncılık 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Doğal Sayıları Sıralama ve Sayı Örüntüleri konusunun yer aldığı 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 26-28-29-31-32 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

4.Sınıf Matematik Ders Kitabı Fersa Yayınları 26-28-29-31-32. Sayfa Cevapları Doğal Sayıları Sıralama ve Sayı Örüntüleri

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları Fersa Yayıncılık

DOĞAL SAYILARI SIRALAMA

HATIRLAYALIM

303, 847, 411 ve 119 doğal sayılarından en büyüğü ve en küçüğü hangileridir? Söyleyiniz.
Cevap: 847 sayısı en büyüğü, 119 sayısı en küçüğüdür.


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları Fersa Yayıncılık

Yukarıdaki çocuklar ellerinde bulunan kâğıtlara yazılan sayıların büyüklüklerine göre soldan sağa doğru sıralandılar. Şahin’in kâğıdında 600’den büyük en küçük tek doğal sayı yazılıdır. İlhan’ın kâğıdında 612 yazmaktadır.

Yeşim’in kâğıdında yazan sayı en az kaç olabilir? Tartışınız.
Cevap: Yeşim’in kağıdında yazan sayı en az 613 olabilir.

Şahin’in kağıdı 600’den büyük en küçük tek doğal sayı olduğu için kesinlikle sayısı 601’dir.

Yeşim’in kağıdına 619, 618, 617, 616, 615, 614 ve 613 sayıları yazılabilir. Bu sayılar arasında en az değeri olan sayı 613’tür. Yeşim’in kağıdında yazan sayı en az 613 olabilir.


YAPALIM, ÖĞRENELİM

4000’den küçük 3500’ten büyük birbirinden farklı iki doğal sayı belirleyiniz.
Cevap: 3750 ve 3921

Bu sayıları aşağıdaki basamak tablosundaki yuvarlakları boyayarak modelleyiniz.
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları Fersa Yayıncılık

Modellediğiniz sayıları, basamaklarındaki boyalı yuvarlakların sayılarına göre karşılaştırınız. Hangi sayının daha büyük olduğunu belirleyiniz.
Cevap: Her iki modelde eşit sayıda yuvarlak boyanmıştır ancak mavi renkli modelin temsil ettiği sayı daha büyüktür.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları Fersa Yayıncılık

SIRA SİZDE

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları Fersa Yayıncılık

Siz de yandaki tabloda verilen ilçelerin nüfuslarını defterinizde küçükten büyüğe doğru sıralayınız.
Cevap: Küçükten büyüğe göre şu şekilde sıralanır:

  • Haymana 26 016
  • Nallıhan 26 553
  • Sincan 572 609
  • Etimesgut 614 891
  • Mamak 687 535

ALIŞTIRMA YAPALIM

1. Aşağıda verilen doğal sayıları küçükten büyüğe doğru sembol kullanarak sıralayınız.

2850 – 2845 – 28 847 – 2849
Cevap: 2845 < 2849 < 2850 < 28 847

284 314 – 384 516 – 384 775
Cevap: 284 314 < 384 516 < 384 775

49 513 – 49 053 – 94 534 – 95 617
Cevap: 49 053 < 49 513 < 94 534 < 95 617

375 024 – 735 126 – 537 276
Cevap: 375 024 < 537 276 < 735 126


2. Aşağıda verilen doğal sayıları büyükten küçüğe doğru sembol kullanarak sıralayınız.

7176 – 7016 – 7260 – 7760
Cevap: 7760 > 7260 > 7176 > 7016

83 710 – 80 622 – 83 017 – 80 602
Cevap: 83 710 > 83 017 > 80 622 > 80 602

5443 – 5356 – 5478 – 5467
Cevap: 5478 > 5467 > 5443 > 5356

132 281 – 123 741 – 132 081
Cevap: 132 281 > 132 081 > 123 741


3. 25 662 < ? karşılaştırmasına göre “?” yerine yazılabilecek en küçük doğal sayının okunuşunu yazınız.
Cevap: 25 663 → Yirmi beş bin altı yüz altmış üç

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları Fersa Yayıncılık

SAYI ÖRÜNTÜLERİ

HATIRLAYALIM

Sevgi 8, 14, 20, 26, 32 örüntüsünü 4 adım genişletmek istiyor. Sevgi, örüntünün dokuzuncu adımında hangi sayıyı yazmalıdır? Söyleyiniz.
Cevap: 56 yazmalıdır.

  1. adım: 8
  2. adım: 14
  3. adım: 20
  4. adım: 26
  5. adım: 32
  6. adım: 38
  7. adım: 44
  8. adım: 50
  9. adım: 56

Tarık bir bilgi yarışmasına katılır. Yarışmadaki puanlama şu şekildedir:

Birinci sorunun doğru yanıtından 4 puan kazanılmaktadır. Diğer soruların doğru yanıtlarından 3 puan kazanılmaktadır.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları Fersa Yayıncılık

Tarık ilk 5 soruya doğru yanıt vermiştir. Tarık’ın ilk beş yanıtından sonraki her bir yanıtından aldığı puanlar, sayı örüntüsü şeklinde ifade edilebilir mi? Tartışınız.
Cevap: Evet ifade edilebilir. Başlangıç sayısı 4 ve örüntü üçer üçer artmaktadır. Bu şekilde 5. soruda kaç puan aldığını hesaplayabiliriz.

  • 1. Soru 4 puan
  • 2. Soru 3 puan
  • 3. Soru 3 puan
  • 4. Soru 3 puan
  • 5. Soru 3 puan

5 soruda toplam 16 puan kazanmıştır.


YAPALIM, ÖĞRENELİM

Araç ve gereçler: Not kâğıtları, sayma fasulyesi.
➤ Etkinlikte kullanacağınız araç ve gereçleri sınıfa eksiksiz getirmeye dikkat ediniz.
➤ Not kâğıtlarından altısını 1’den 6’ya kadar numaralandırınız. Kâğıtları sıranızın üzerinde sıralayınız.

➤ Birinci kâğıda 2, ikinciye 5, üçüncüye 8, dördüncüye 11 fasulye koyunuz.
➤ Fasulyelerle oluşturduğunuz örüntünün kuralı nedir? Açıklayınız.
Cevap: Her adımda örüntü üçer üçer artmaktadır.

➤ Aynı kurala göre beşinci ve altıncı kâğıda kaç fasulye konulması gerekir? Tartışınız.
Cevap: 5. kağıttayken 14 fasulye, 6. kağıttayken ise 17 fasulye konulması gerekir.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları Fersa Yayıncılık

SIRA SİZDE

Siz de 12’den başlayan ve her adımda 9 artan bir sayı örüntüsü oluşturunuz. Örüntünün terimlerini ve kuralını aşağıya yazınız.
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları Fersa Yayıncılık


SIRA SİZDE

Siz de 151’den başlayan ve her bir adımda 5 azalan bir sayı örüntüsü oluşturunuz. Örüntünün terimlerini ve kuralını aşağıya yazınız.
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları Fersa Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları Fersa Yayıncılık

ALIŞTIRMA YAPALIM

1. Aşağıda kuralları verilen örüntüleri oluşturup bunların terimlerini yazınız.

Örüntünün Kuralı: 963’ten başlayan ve 100 azalan sayı örüntüsütür.

  • 1. terim → 963
  • 2. terim → 863
  • 3. terim → 763
  • 4. terim → 663
  • 5. terim → 563
  • 6. terim → 463

Örüntünün Kuralı: 36’dan başlayan ve 7 artan sayı örüntüsüdür.

  • 1. terim → 36
  • 2. terim → 43
  • 3. terim → 50
  • 4. terim → 57
  • 5. terim → 64
  • 6. terim → 71

Örüntünün Kuralı: 555’ten başlayan ve 11 azalan sayı örüntüsüdür.

  • 1. terim → 555
  • 2. terim → 544
  • 3. terim → 533
  • 4. terim → 522
  • 5. terim → 511
  • 6. terim → 500

2. Birinci terimi 122 olan ve her adımda 12 azalan bir sayı örüntüsü oluşturunuz. Oluşturduğunuz örüntünün terimlerini yazınız.
Cevap:

  • 1. terim → 122
  • 2. terim → 110
  • 3. terim → 98
  • 4. terim → 86
  • 5. terim → 74
  • 6. terim → 62
  • 7. terim → 50
  • 8. terim → 38
  • 9. terim → 26
  • 10. terim → 14
  • 11. terim → 2

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen Fersa Yayıncılık 2025 veya MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Forum Sınıf Arama

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.

Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf