4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 69-70-71-72. Sayfa Cevapları Fersa Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 69-70-71-72. Sayfa Cevapları Fersa Yayıncılık 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde 2. Ünite Değerlendirme Çalışmaları konusunun yer aldığı 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 69-70-71-72 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
4.Sınıf Matematik Ders Kitabı Fersa Yayınları 69-70-71-72. Sayfa Cevapları 2. Ünite Değerlendirme Çalışmaları
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları Fersa Yayıncılık
2. Ünite Değerlendirme Çalışmaları
A. Aşağıda verilen şemadaki ifadeleri okuyunuz. İfade doğruysa “D” yazan yoldan, yanlışsa “Y” yazan yoldan ilerleyerek çıkışa ulaşınız.
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları Fersa Yayıncılık
B. Aşağıda verilen soruları yanıtlayınız.
1. 5014 + 2093 işleminin sonucunu toplananları en yakın yüzlüklerine yuvarlayarak tahmin ediniz. İşlemi yapıp tahmininizle işlemin sonucunu karşılaştırınız
Cevap:
5014 → 5000 (En yakın yüzlüğe yuvarlama)
2093 → 2100 (En yakın yüzlüğe yuvarlama)
5000 + 2100 = 7100 (En yakın yüzlüğe yuvarlanarak bulunan tahmini sonuç)
5014 + 2093 = 7107 (Gerçek sonuç)
Gerçek sonuçla aralarında 7 sayı fark vardır.
2. 2659 + 1988 işleminde toplananlar en yakın onluğa ve en yakın yüzlüğe yuvarlanarak iki tane tahminî sonuç bulundu. Buna göre bu tahminî sonuçların farkını hesaplayınız.
Cevap:
2659 →2660 (En yakın onluğa yuvarlama)
2659 → 2700 (En yakın yüzlüğe yuvarlama)
1988 → 1990 (En yakın onluğa yuvarlama)
1988 → 2000 (En yakın yüzlüğe yuvarlama)
2660 + 1990 =4650
2700 + 2000 = 4700
4700 – 4650 = 50 (En yakın yüzlüğe yuvarlama ile en yakın onluğa yuvarlama sonuçlarının arasındaki fark)
3. Hayvansız bir sirk gösterisi için cumartesi günü 475 adet, pazar günü de 500 adet bilet satıldı. Hafta sonu sirk gösterisi için satılan toplam bilet sayısını zihninden bulunuz.
Cevap:
Zihinden yapabilmek için tüm sayıları toplamak yerine basamak basamak toplama işlemi yapabiliriz. Bunun için en büyük basamaktan başlayalım.
Yüzler basamağındaki rakamlar 4 ve 5’tir. 4+5 = 9 (Yüzler basamağındaki rakam)
Onlar basamağındaki rakamlar 7 ve 0’dır. 7 + 0 = 7 (Onlar basamağındaki rakam)
Birler basamağındaki rakamlar 5 ve 0’dır. 5 + 0 = 5 (Birler basamağındaki rakam)
Ortaya çıkan sayı 975’tir.
4. 4285 + 600 işleminin sonucunu zihinden bulmak için nasıl bir strateji uygulanmalıdır? Açıklayınız.
Cevap: Basamak değerlerine ayırarak bulma stratejisini uygulayabiliriz.
4285 sayısını 4000 + 200 + 80 + 5 şeklinde düşünebiliriz.
600 sayısını dahil etmek için 600 + 200 = 800 daha sonrasında 800 + 80 = 880 ve 880 + 5 = 885’i buluruz. En sonunda 4000 + 885 = 4885 işlemiyle cevabı bulabiliriz.
5. Bir kan merkezine haziran ayında 4181, temmuz ayında 1908, ağustos ayında 2163 ünite kan bağışı yapıldı. Kan merkezine üç ayda toplam kaç ünite kan bağışı yapıldığını bulunuz.
Cevap:
Haziran ayında yapılan kan bağışı miktarı: 4181
Temmuz ayında yapılan kan bağışı miktarı: 1908
Ağustos ayında yapılan kan bağışı miktarı: 2163
Bu sayıları tek tek toplamalıyız.
4181 + 1908 = 6089
6089 + 2163 = 8252 (3 ayda toplam yapılan kan bağışı ünitesi)
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları Fersa Yayıncılık
6. Bir mimarlık şirketi için 6675 TL’ye bilgisayar, 1215 TL’ye faks makinesi ve 1485 TL’ye telefon satın alındı. Şirkete satın alınan ürünlerin toplam fiyatını bulunuz.
Cevap: 9375 TL’dir.
6675 + 1215 = 7890
7890 + 1485 = 9375
7. 1453 – 659 işleminin tahminî sonucu bulunurken eksilen en yakın yüzlüğe, çıkan ise en yakın onluğa yuvarlanacaktır. Buna göre tahminî sonuç ile işlemin sonucu arasındaki fark kaç bulunur?
Cevap:
Eksilen değer 1453 sayısı en yakın yüzlüğe yuvarlandığı zaman 1500 olur.
Çıkan değer 859 sayısı en yakın onluğa yuvarlandığında 860 olur.
1500 – 860 = 640 (Tahmini değer)
1453 – 659 = 594 (Gerçek Sonuç)
640 – 594 = 46 (Aradaki fark)
8. Bir çıkarma işleminde eksilen 4448, çıkan 1651’dir. Eksilen ve çıkan en yakın yüzlüğüne yuvarlandığında tahminî sonuç kaç bulunur?
Cevap:
Eksilen değer 4448 sayısı en yakın yüzlüğe yuvarlandığı zaman 4400 olur.
Çıkan değer 1651 sayısı en yakın yüzlüğe yuvarlandığı zaman 1700 olur.
4400 – 1700 = 2700
9. Gamze, 8754 – 2567 işleminin sonucunu önce eksileni ve çıkanı en yakın yüzlüğe yuvarlayarak tahmin ediyor. Gamze, sonra aynı işlemin sonucunu eksileni ve çıkanı en yakın onluğa yuvarlayarak tahmin ediyor. İki tahmin arasındaki fark kaçtır?
Cevap:
Eksilen değer 8754 sayısı en yakın yüzlüğe yuvarlandığı zaman 8800 olur.
Çıkan değer 2567 sayısı en yakın yüzlüğe yuvarlandığı zaman 2600 olur.
8800 – 2600 = 6200 (En yakın yüzlüğe yuvarlanarak bulunan tahmini sonuç)
Eksilen değer 8754 sayısı en yakın onluğa yuvarlandığı zaman 8750 olur.
Çıkan değer 2567 sayısı en yakın onluğa yuvarlandığı zaman 2570 olur.
8750 – 2570 = 6180 (En yakın onluğa yuvarlanarak bulunan tahmini sonuç)
6200 – 6180 = 20 (Aralarındaki fark)
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları Fersa Yayıncılık
10. Bir mağazaya getirilen 3011 kazağın 205’i defolu çıktığı için tekstil fabrikasına geri gönderildi. Sağlam kazakların da 1879’u depoya kaldırıldı. Kalan kazaklar mağaza içinde raflarda sergilenmektedir.
Mağaza raflarında sergilen kazak sayısı kaçtır?
Cevap:
3011 – 205 = 2806 (Elde kalan toplam kazak miktarı)
2806 – 1879 = 927 (Depoya kaldırılan kazaklardan sonra mağazada kalan kazak sayısı)
11. Mahmut Bey, 1969 yılında doğdu.
Mahmut Bey 28 yaşında iken kızı Meltem doğdu. Meltem 2024 yılında kaç yaşında olacaktır?
Cevap:
1969 + 28 = 1997 (Meltem’in doğum tarihi)
2024 – 1997 = 27 (Meltem’in 2024 yılındaki yaşı)
C. Aşağıdaki verileri kullanarak çözümünde toplama işleminin kullanılacağı bir problem kurunuz. Bu problemi ve çözümünü defterinize yazınız.
Cevap:

Problem:
Bir pastanede çırak olarak çalışarak harçlığını kazanmaya çalışan Ferhat pastanede ilk gün bahşişlerden 950 TL, ikinci hafta 1200 TL ve üçüncü hafta ise 1100 TL kazanmıştır.
Ferhat, üç hafta boyunca toplam kaç TL bahşiş kazanmıştır?
Çözüm:
1100 + 1200 = 2300 (2. ve 3. haftada kazandığı bahşişler)
2300 + 950 = 3250 (Toplam kazandığı bahşiş)
Ç. Aşağıdaki veriyi kullanarak çözümünde toplama ve çıkarma işlemlerinin kullanılacağı bir problem kurunuz. Bu problemi ve çözümünü defterinize yazınız.
Cevap:

Problem:
Bir ilçedeki erkek öğrenci sayısı 825’tir. Kız öğrencilerin sayısı, erkek öğrencilerin sayısından 175 fazla olduğuna göre ilçedeki toplam öğrenci sayısını bulunuz.
Çözüm:
Erkek öğrenci sayısına 175 eklememiz gerekir. 825 + 175 = 1000 (Kız öğrenci sayısı)
Kız öğrenci sayısı ile erkek öğrenci sayısını toplamamız gerekir. 1000 + 825 = 1825 (İlçedeki toplam öğrenci sayısı)
Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen Fersa Yayıncılık 2025 veya MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

