4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 36-37-38-39-40. Sayfa Cevapları MEB Yayınları
- 4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları MEB Yayınları
- 4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları MEB Yayınları
- 4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları MEB Yayınları
- 4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları MEB Yayınları
- 4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 36-37-38-39-40. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Neler Öğrendik ve Toplu Taşıma Araçlarını Kullanalım konusunun bulunduğu 4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı Sayfa 36-37-38-39-40 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
4.Sınıf MEB Yayınları Trafik Güvenliği Ders Kitabı 36-37-38-39-40. Sayfa Cevapları Neler Öğrendik ve Toplu Taşıma Araçlarını Kullanalım
4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları MEB Yayınları
Neler Öğrendik
A. Cümlelerdeki noktalı yerlere kelime ve kelime gruplarından uygun olanları yazalım.
Cevap:

B. Cümlelerdeki ifadeler doğruysa cümlelerin başına “D”, yanlışsa “Y“ yazalım.
Cevap:

4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları MEB Yayınları
C. Trafik işaret levhalarının anlamlarını ilgili kutuya yazalım.
Cevap:

Ç. Trafikte yayaların bulunabileceği bazı alanlar verilmiştir. Bu alanlar arasından güvenli yaya geçişleri için kullanılanları bulalım, ☺ işaretini boyayalım.
Cevap:

D. Soruları okuyalım, soruların cevaplarını noktalı yerlere yazalım.
1. Yaya olarak gece yürüyüşlerinde uymamız gereken trafik kuralları nelerdir?
Cevap: Açık renkli ve ışığı yansıtan kıyafetler giymeliyiz ve el feneri kullanmalıyız.
2. En hızlı ulaşım aracı hangisidir?
Cevap: En hızlı ulaşım aracı uçaktır.
3. İtfaiye araçlarında yer alan ışıklı uyarı cihazının rengi nedir?
Cevap: Kırmızı renktedir.
4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları MEB Yayınları
Derse Hazır Mıyız?
Soruları okuyalım, cevaplarımızı sınıf arkadaşlarımızla paylaşalım
1. Toplu taşıma araçları denince aklımıza hangi araçlar gelmektedir?
Cevap: Otobüs, metro, tramvay gibi araçlar gelmektedir.
2. Bu araçlardan hangilerini kullandınız?
Cevap: Bu araçların hepsini kullandım.
Sizce, toplu taşıma araçlarını kullanmanın hava ve gürültü kirliliğine etkisi var mıdır? Cevabımızı örneklerle destekleyelim, arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap: Evet, vardır. Çünkü araçların egzozları hava, kornoları ise gürültü kirliliğine sebep olur. Yoğun trafikteki korna seslerini örnek verebiliriz.
4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları MEB Yayınları
a. Ulaşım araçlarının (taşıdığı her 1 kişi için) kilometre başına atmosfere yaydığı karbon miktarını gösteren grafiği inceleyelim, yorumlayalım.

b. Kişilerin en sık kullandıkları ulaşım araçları ile ilgili bilgileri okuyalım. Grafikten ve bilgilerden yararlanarak soruları cevaplayalım.

1. Karbon salınımı en fazla olan taşıtla seyahat eden kişi kimdir?
Cevap: Karbon salınımı en fazla olan taşıtla seyahat eden kişi Hasan’dır.
2. Karbon salınımı en az olan taşıtla seyahat eden kişi kimdir?
Cevap: Karbon salınımı en az olan taşıtla seyahat eden kişi Sema’dır.
3. Mert ve Gülçin’in araçlarının karbon salınımı farkının sebebi nedir?
Cevap: Araçların benzin ve motorinli olmasıdır.
4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları MEB Yayınları
Yönergeleri okuyalım. Yönergeleri sırasıyla uygulayarak “Şiir, Resim, Hikâye ve Afiş İstasyonları” etkinliğini yapalım.
Cevap:
“Trafikte Toplu Taşıma Kullanmanın Önemi Konulu Şiir:
Toplu Taşıma ile Temiz Şehir
Arabalar sıraya dizilmiş,
Dumanlar gökyüzünü süsler.
Toplu taşımaya binersek biz,
Hava temiz, yollar hep güzel olur.Kalabalık otobüs, hızlı metro,
Her adımda tasarruf, dostlar!
Trafikte sabır, çevreye saygı,
Toplu taşımayla başlar her zaman.
“Trafikte Toplu Taşıma Kullanmanın Önemi Konulu Hikaye:
Gökçe, sabah okula gitmek için erkenden uyanıp elini ve yüzünü yıkadı ardından dişlerini fırçalayıp kahvaltısını yaptı. Babası her zamanki gibi onu okula götürmek için hazırlarken Gökçe, babasına “Arkadaşlarım toplu taşıma ile gidiyor, bende bir kez olsun onlarla gitmek istiyorum.” dedi. Babası bu fikri kabul etti ve ona yol parası vererek otobüs durağına kadar eşlik etti.
Gökçe otobüs durağında bir süre bekledikten sonra otobüse tek başına bindi ve babasına el sallayıp bir yere oturdu. İlk başta bunun sıkıcı olacağını düşündü ancak otobüs okuluna doğru giderken durduğu duraklarda yeni insanlar gördü ve birkaç kişiyle samimi sohbette bulundu.
Gökçe’nin okuluna giderken trafik aniden sıkışmıştı ancak otobüs özel şeritten gittiği için trafikten etkilenmediler. Gökçe otobüsü kullanarak hem zamandan kazandı hem de çevreyi kirletmediğini fark etti. Ayrıca bu deneyimin çok eğlenceli olduğunu da fark ettiği için bundan sonra toplu taşımayı kullanmayı tercih etmeye karar verdi.
“Trafikte Toplu Taşıma Kullanmanın Önemi Konulu Afiş

Öğrendiklerimizi Değerlendirelim
Bilgileri okuyarak soruyu cevaplayalım.
On kişilik arkadaş grubu hafta sonu gerçekleştirilecek olan kitap fuarına gitmeyi planlamaktadır. Ulaşımlarını sağlamak için farklı seçenekleri vardır: kitap fuarına otobüs kullanarak gitmek, kendi araçlarıyla gitmek vb.
Kitap fuarına gitmek isteyen bu gruba ulaşımlarını sağlamak için neler önerirsiniz? Cevabımızı nedenleriyle yazalım.
Cevap: Otobüsle gidip, toplu taşıma kullanmalarını öneririm. Çünkü toplu taşıma kullanımı hava ve gürültü kirliliğini bir miktar önler. Herkes kendi aracını kullanırsa bu kirlilik artar.
Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 veya Anka Yayınevi 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

