4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 148-152-153-154. Sayfa Cevapları ADA Yayıncılık

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 148-152-153-154. Sayfa Cevapları ADA Yayıncılık 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Martı Jonathan Livingston Metni Cevapları içeriğinin de yer aldığı 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 148-152-153-154 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
4.Sınıf ADA Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 148-152-153-154. Sayfa Cevapları Martı Jonathan Livingston
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları ADA Yayıncılık
Metne Hazırlık
1. Size göre insanı ya da bir canlıyı özel kılan nedir?
Cevap: Bana göre bir canlıyı özel kılan düşünceleri, düşünce yapısı ve hayata bakış açısıdır.
2. Bildiğiniz kuş adlarını söyleyiniz.
Cevap: Leylek, karga, baykuş, yarasa, martı, muhabbet kuşu, papağan, şahin, kartal..
3. Bir kuş türünü, diğer kuş türünden ayıran özellikler hakkında neler söyleyebilirsiniz?
Cevap: Bir kuş türünü diğer kuş türlerinden ayıran özellikler görünüşü, biyolojik yapısı, beslenme çeşidi, avlanma şekli, yaşam alanı, üreme şeklidir.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları ADA Yayıncılık
2. Etkinlik
Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Jonathan uçuş çalışmalarını nerede yapıyor?
Cevap: Jonathan uçuş çalışmalarını sahilin ve teknenin çok ötesinde yapıyor.
2. Martı Jonathan’ı, diğer martılardan ayıran özellikler nelerdir?
Cevap: Jonathan’ı, diğer martılardan ayıran özellik uçmayı sadece beslenmek için değil bir tutku olarak görmesi meraklı ve azimli olmasıdır.
3. Babası Jonathan’dan neyi öğrenmesini istiyor?
Cevap: Babası Jonathan’dan yiyecek bulmayı öğrenmesini istiyor.
4. Jonathan babasıyla konuşmasının ardından nasıl davranıyor?
Cevap: Jonathan babasıyla konuşmasının ardından diğer martılar gibi davranarak teknelerin etrafında dolaşıyor, suya dalıyor, yiyecek arıyor.
5. Jonathan romanın devamında hangi özelliklerde iki martıyla karşılaşıyor? Onlarla neler yapıyor?
Cevap: Jonathan romanın devamında ışık saçan ve farklı uçuş stillerine sahip martılarla karşılaşır ve onlarla birlikte gezegenlerine giderek yeni şeyler öğrenir.
3. Etkinlik
Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.
Cevap:
Metnin konusu: Martı Jonathan’ın uçmayı bir tutku olarak görmesi ve uçma konusunda mücadele etmesi.
Metnin ana fikri: Başarıya ulaşmak için azimli, kararlı ve cesur olmak gerekir.
4. Etkinlik
Metindeki gerçek ve hayalî ögelerden bazılarını aşağıya yazınız.
Cevap:
Gerçek Öğeler:
- Martıların avlanması.
- Martıların uçması.
- Martıların birbiriyle iletişim kurması.
- Kışın balıkçıların ve balıkların azalması.
Hayali Öğeler:
- Martı Jonathan’ın öğrenme arzusu duyması.
- Martı Jonathan’ın konuşması.
- Martıların ışık saçması
- Martı Jonathan’ın başka bir gezegene gitmesi
- Martıların akrobatik uçuşlar yapması
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları ADA Yayıncılık
5. Etkinlik
Okuduğunuz metinde geçen martı Jonathan’ın yerinde siz olsaydınız daha iyi uçabilmek için neler yapardınız? Hedefinizle aranıza giren engelleri diğer insanları kırmadan nasıl ortadan kaldırırdınız? Yazınız.
Cevap: Martı Jonathan’ın yerinde olsaydım daha iyi uçabilmek için planlı çalışırdım, günlük çalışma saati oluştururdum, sınırlarımızı zorlayarak gücümün farkına varmaya çalışırdım. Hedeflerimle arama giren engelleri insanları kırmadan sınırlarımı çizer, net, kararlı ve sabırlı bir tutumla saygı duymalarını sağlardım.
6. Etkinlik
Martı Jonathan’ın ve babasının kişilik özelliklerini karşılaştırarak yazınız.
Cevap:
Jonathan’ın kişilik özellikleri: Cesur, öğrenmeye açık, meraklı, azimli ve gelişmeye açık biridir.
Babasının kişilik özellikleri: Sorumluluk sahibi, gerçekçi ve gelenekçi biridir.
7. Etkinlik
“Martı” metnini, olayların oluş sırasına dikkat ederek özetleyerek aşağıya yazınız.
Cevap: Martı Jonathan uçmayı çok sever ve kendini geliştirmek ister ancak babası yiyecek bulması ve avlanması gerektiğini söyler. Babasının söylediklerini denese de içinden gelmez ve uçma denemelerine devam eder. Akşam uçmayı başarınca karanlıkta ışık saçan martılarla tanışır ve onlarla başka gezegene gider. Orda yeni uçma teknikleri öğrenerek tekrar dünyaya döner ve öğrencilere öğretir. Öğrenmenin hiç bitmeyen bir süreç olduğunu gösterir ve şeffaflaşarak kaybolur.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları ADA Yayıncılık
8. Etkinlik
Öğretmeninizin kontrolünde okul bahçesine çıkınız. “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında hazırlayarak sınıfa getirdiğiniz yiyecekleri bahçede uygun bir yere koyunuz. Kuşların yiyecekleri nasıl yediklerini gözlemleyiniz. Ardından dışarıda yaşayan bütün canlılar için yiyecek bulmanın oldukça zor olduğu kış mevsiminde, kuşların ve diğer canlıların yiyecek bulabilmesi için neler yapılabileceği hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Konuşmalarınızda kelimeleri anlamlarına uygun kullanmaya ve konuşma kurallarına uymaya dikkat ediniz.
Cevap: Kış mevsiminde sokakta yaşayan canlıların beslenebilmesi için her mahalleye kış hava koşullarının zarar veremeyeceği malzemeden küçük barınaklar yaparak oraya her gün mahalle sakinlerinden bir çocuğun yemek götürmesi planlanabilir. Mahalle sakinlerinden aylık belirli miktarda sokak hayvanları için ücret toplanarak mama ihtiyaçları giderilebilir.
9. Etkinlik
Aşağıda Kuş Cenneti ile ilgili verilen bilgileri okuyunuz.

Siz de canlılara ev sahipliği yapan, onlara besin sağlayan doğal mekânların nasıl korunacağıyla ilgili defterinize bir metin yazınız. Metninize başlık koymayı, metninizi bitirdikten sonra kontrol ederek varsa yazım ya da noktalama yanlışlarınızı düzeltmeyi unutmayınız. Eğer istiyorsanız metninizi derste okuyabilir ya da sınıf panosunda sergileyebilirsiniz.
Cevap: Bahsedilen bu doğal mekanlar ormanlar, nehirler, çayırlar, göllerdir ve bu yerler hayvanların barınma, beslenme gibi ihtiyaçlarının karşılanmasını sağlar. Bu alanların korunmasının amacı sadece hayvanlara yaşam alanı sağlamak değil aynı zamanda doğal dengenin ve ekosistemin düzen içerisinde işlenmesidir. Bunu sağlayabilmek içinde çöplerimizi ayrıştırmalı, çöplerle doğayı kirletmemeli, kaynakları tasarruflu kullanmalı, bilinçsiz ağaç kesimi yapmamalı aksine ağaçlandırmayı attırmalıyız.
Sonraki Derse Hazırlık
Güvenilir kaynaklardan yararlanarak geri dönüşüm konusunda araştırma yapınız. Sınıfınıza kullanmadığınız bir pet şişe getiriniz.
Cevap: Geri dönüşüm kullanılmış malzemelerin işlenerek yeni bir ürün elde etmektir. Geri dönüşüm doğal kaynakların korunmasını, dünyadaki atık miktarının azalmasını sağlar, ekonomiyi güçlendirir, enerji ve su tasarrufu sağlar. Türkiye’de bu süreç eskiye göre daha ileri seviyede çünkü bu bir işe dönüştürülmüştür ve insanlar daha bilinçlidir.
Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen ADA Yayıncılık 2025 veya MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

