4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 172-175-176-177-178-179. Sayfa Cevapları KOZA Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında yer alan ve içerisinde Çılgın Böcekler Korosu metnine ait etkinliklerin olduğu 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 172-175-176-177-178-179 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. Daha önce koro etkinliklerine katıldınız mı? Katıldıysanız neler hissettiğinizi açıklayınız.
Cevap: Evet, katıldım. Koroya katılmak benim için farklı bir duygu. Arkadaşlarımla birlik beraberlik içerisinde yer almak güzel bir şey. Bu yüzden kendimi hep mutlu hissetmişimdir.
2. Hangi tür müzikleri dinlemekten hoşlanıyorsunuz? Neden?
Cevap: Genellikle pop dinlerim. Fakat değişebiliyor. Rap de dinlerim. Rap daha çok hoşuma gider. Sebebi ise kulağa hoş gelmesi ve ilgimi çekmesidir.
Metinde anlamını bilmediğiniz kelimeleri aşağıdaki alana yazarak anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi kelimelerin sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri oluşturduğunuz sözlüğe de yazdıktan sonra bunları birer cümlede kullanarak defterinize yazınız.
Cevap:
Metnin konusunu en iyi yansıtan görseli işaretleyiniz.
Cevap:
Aşağıdaki deyimlerle anlamlarını eşleştiriniz.
Cevap:
Aşağıdaki atasözlerini, anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap:
Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Sivrisinek şehirden dönünce hayvanlara neler anlatıyor?
Cevap: İnsanların evlendiklerinde düğün yaptıklarından bahsetmiş.
Düğün yapılması fikrini ortaya hangi böcek atıyor?
Cevap: Cırcır böceği bu fikri söylüyor.
Böcekler korosu hangi böceklerden oluşmaktadır?
Cevap: Sivrisinekler, karasinekler, ateş böcekleri, cırcır böceği, uğur böceği, arılar ve kelebeklerden koro oluşturulmuş.
Hayvanlar bir süre sonra neden düğün yapmak istemiyorlar?
Cevap: Çünkü koro, her düğünde daha fazla şarkı söylemeye başlıyor. Diğerleri de bundan rahatsız olmaya başlıyor.
Aslan şikâyete gelen hayvanlara ne diyor? Aslanın bu davranışını doğru buldunuz mu? Neden?
Cevap: Aslan yaşlı olduğundan dolayı şarkıları duymuyormuş. Aslanın yaptığı doğru değil. Çünkü diğer hayvanları dinleyip bir çözüm yolu aramalıydı.
Fil, düğününde böcekleri susturamayınca ne yapıyor? Filin bu davranışı sizce doğru mudur?
Cevap: Fil, böcekler susmayınca onları hortumunun içine toplamış sonrasında da geri çıkarmıştır. Fil farklı yollarla da bir şeyler yapabilirdi. Bu yüzden doğru değil.
Metnin ana fikri nedir?
Cevap: Her şeyin bir sınırı vardır. Bu sınırı aşmadan işimizi yapmalıyız.
Metinde en çok hangi karakteri sevdiniz? Neden?
Cevap: En çok cırcır böceğini sevdim. Çünkü “düğün yapalım” fikrini veren odur.
Metinden alınan aşağıdaki cümlelerde altı çizili kelimenin zıt anlamlısını yazınız. Bu kelimelerin zıt anlamlılarını birer cümlede kullanınız.
Cevap:
Zıt anlamlısı: Az
Cümlem: Çok az koydun!
Zıt anlamlısı: Genç
Cümlem: Yeni gelen öğretmen çok gençmiş.
Zıt anlamlısı: Erken
Cümlem: Daha çok erken, kalkarım birazdan.
Metnin hikâye unsurlarını yazınız.
Cevap:
Defterinize “müzik” konulu bir hikâye yazınız. Hikâyenizde hayalî unsurlara yer veriniz. Olayların oluş sırasına ve hikâyede kullanılan unsurlara dikkat ediniz. Ayrıca serim, düğüm ve çözüm bölümlerini oluştururken önceki bilgilerinizden yararlanınız. Hikâyenize başlık koymayı unutmayınız.
Hikâyenizi bitirdikten sonra, kontrol ederek yazım ya da noktalama yanlışlarınız varsa bunları düzeltiniz. Düzeltme aşamasından sonra hikâyenizi arkadaşlarınıza okuyunuz. Öğretmeninizin rehberliğinde hikâyelerinizi sınıf veya okul panosunda da sergileyebilirsiniz.
Cevap:
NİSANIN MÜZİĞE İLGİSİ
Nisa, müzikle ilgilenen bir kızdı. Bir gün okulda müzik öğretmeni Elif’in keman hakkında bilgi verdiği dersine denk geldi ve onun müziğinden hoşlandı. Nisa, o an kararını verdi; o da keman çalmayı öğrenmek istiyordu.
Elif Öğretmen, Nisa’nın hevesini fark etti ve ona yardımcı olmaya karar verdi. Okuldan sonra, her hafta bir gün, Elif Öğretmen, Nisa’ya özel keman dersleri vermeye başladı. İlk başta Nisa, kemanın tellerini çalmakta zorluk çekiyordu. Ama pes etmek yerine daha çok çalışmaya kararlıydı.
Her hafta düzenli olarak derslere giden Nisa, zamanla keman çalmayı öğrendikçe kendine güveni arttı. Artık notaları daha doğru bir şekilde çalabiliyor ve üzülmesine rağmen hatalarını düzeltmeyi biliyordu.
Bir gün okuldaki müzik yarışmasına katılma fikri ortaya çıktı. Nisa, bu yarışmaya katılmaya karar verdi. Elif Öğretmen’de Nisa’yı teşvik etti ve en sevdiği parçayı seçmesini önerdi.
Yarışma günü geldiğinde Nisa, sahneye çıkmak için kalabalığın önünde heyecanla bekledi. Kemanını tuttu, boynuna dayadı ve parmaklarını tellere yerleştirdi. Nefesini sakinleştirip, yayı ile kemanı çalmaya başladı.
Nisa’nın kemanından yükselen ses, salonu doldurdu. İnsanlar onun başarısına hayran kaldı.
Sonunda, Nisa müziğini bitirdi ve seyircilerden büyük bir alkış aldı. O an, Nisa’nın yüzünde gurur ve mutluluk dolu bir tebessüm belirdi.
Sınıfınıza sevdiğiniz bir şairin şiirlerinden örnekler getiriniz.
Cevap:
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Kızımla 4. sınıf Türkçe ders kitabını inceledik ve özellikle ‘Çılgın Böcekler Korosu’ metni ilgimizi çekti. Kızım daha önce bir koro etkinliğine katıldı ve bu deneyimi onun için çok özel bir anı haline geldi.
Bulamadığım sorulara burdan baktım ve bana baya yardım etti.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.