4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 258-259-260. Sayfa Cevapları ADA Yayıncılık

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 258-259-260. Sayfa Cevapları ADA Yayıncılık

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 258-259-260. Sayfa Cevapları ADA Yayıncılık 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde 8. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları konusunun bulunduğu 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 258-259-260 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

4.Sınıf ADA Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 258-259-260. Sayfa Cevapları 8. Tema Değerlendirme Çalışmaları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 258 Cevapları ADA Yayıncılık

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 258 Cevapları ADA Yayıncılık

(1-7. soruları metne göre cevaplayınız.)

1. Elias Howe nerede çalışıyor?
Cevap: Elias Howe pamuk ipliği ile ilgili makineler üreten bir firmada çalışıyor.


2. Elias Howe dikiş makinesi yapmaya nasıl karar veriyor?
Cevap: Elias Howe dikiş makinesi yapmaya imalathaneye gelen bir adamın “Dikiş dikebilen bir makine yapan üç aya varmadan zengin olur.” sözünü duymasıyla karar veriyor. 


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 259 Cevapları ADA Yayıncılık

3. Elias Howe’un yaptığı dikiş makinesinin sorunu nedir?
Cevap: Elias Howe’un yaptığı dikiş makinesinin sorunu iyi dikiş yapamaması ve iğnesinin çok çabuk kırılmasıdır.  


4. Elias Howe dikiş makinesinin sorununu nasıl çözüyor?
Cevap: Elias Howe dikiş makinesinin sorununu rüyasında gördüğü mızrağın ucundan örnek alarak iğnenin ucuna delik açıyor ve makinenin çalışmasını sağlıyor. 


5. Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.
Cevap:

Metnin Konu: Elias Howe’un dikiş makinesini icat ederken yaşadıkları.
Metnin Ana fikir: Başarıya ulaşmak için azimli, yeni fikirlere açık ve çok çalışmak gerekir.


6. Metnin hikâye unsurlarını belirleyiniz.
Cevap: 

Varlık kadrosu: Elias Howe, imalathaneye gelen adam
Zaman: Geçmiş zaman. 
Olay: Elias Howe’ın dikiş makinesi yapmaya çalışması ve karşılaştığı sorunlara çözüm bulması. 
Mekân (yer): İmalathane, atölye, Elias Howe’un evi 


7. Aşağıda verilen kelimelerin zıt anlamlılarını okuduğunuz metinden bularak bu kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 259 Cevapları ADA Yayıncılık


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 260 Cevapları ADA Yayıncılık

8. Aşağıda verilen noktalama işaretlerinin geçtiği birer cümle yazınız.
Cevap:

İki nokta: Hafta sonu yapılacaklar: ödevleri bitirmek, kitap okumak, nevresimleri değiştirmek.
Ünlem işareti: Hey! buraya bakar mısın?
Tırnak işareti: Yazarın ”O şimdi nerede?” şiiri beni çok duygulandırdı. 
Soru işareti: Yarın okula beraber gidelim mi?
Virgül: Annemden çile, erik, şeftali istedim. 
Kısa çizgi: Türk-İngiliz sözlüğünü kitaplığa koydum.
Yay ayraç: Babam (çok yorgun olmasına rağmen) bizi gezmeye götürdü. 
Kesme işareti: Yazın Bodrum’a tatile gideceğiz. 


9. Aşağıdaki eş sesli kelimeleri farklı anlamlarıyla cümle içerisinde kullanınız.
Cevap: 

Yaş: Dedem 100 yaşına girdi.
Yaş: Odunlar yaş olduğu için yanmadı. 

Çay: Akşam misafirlere çay ikram ettik.
Çay: Çayın kenarında piknik yaptık. 


10. “Ali, her zaman bütçesine göre harcama yapar.” cümlesini en iyi karşılayan atasözünü yazınız.
Cevap: “Ayağını yorganına göre uzat.”


11. “Günlerden bir gün Berra evde yalnız otururken bir peri gelmiş yanına. ‘Dile benden ne dilersen güzel kız!’ diye sormuş ona. Berra, perinin çok daha sonra ortaya çıkacağını düşündüğünden biraz şaşırmış.” 

Yukarıdaki ifadede yer alan anlatım türlerini yazınız.
Cevap: Yukarıdaki ifadede Berra’nın peri karşısında şaşırması ve peri gelmesini beklememesi betimleyici anlatımdır.

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen ADA Yayıncılık 2025 veya MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Forum Sınıf Arama

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.

Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf