5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 51-52-53-54-55-56. Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde 1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları konusunun bulunduğu 5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 51-52-53-54-55-56 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
A. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Bu metinde anlatılmak istenen asıl düşünce nedir? Yazınız.
Cevap: Bu metinde eğer canlıların biri olmazsa evrendeki düzen de olmazdı. Yani Allah herşeyi bir düzen ve denge içinde yaratmıştır.
2. Bu metin aşağıdaki kavramlarla ilişkilendirilmek istense hangisi dışarıda kalır. İşaretleyiniz.
Cevap:
3. İnsan evrendeki mükemmel düzenin devamlılığını sağlamak için sizce neler yapabilir? Birkaç cümle ile açıklayınız.
Cevap: Bu düzenin bozulmaması için canlılara zarar vermemeliyiz. Allah’ın yarattığı ve verdiği her şeye şükretmeliyiz.
B. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
4. Metinde anlatılanlardan hareketle size Yüce Allah’ın varlığını ve birliğini hissettiren gözlemlerinizi birkaç cümle ile belirtiniz.
Cevap: Karmaşık olmasına rağmen evrendeki varlıkların çok düzenli ve sistemli çalışması ve uzayda bulunan gök cisimleri Allah’ın görevlendirmesiyle hareket ederek görevlerini yaparlar.
5. Bu parçadan hareketle aşağıdaki ifadelerden hangilerine ulaşılabilir? İşaretleyiniz.
Cevap:
6. Bu metinde tevhit kavramı hangi örnekle açıklanmıştır? Yazınız.
Cevap: Karmaşık yapısına rağmen evrendeki varlıkların bu kadar sistemli hareket etmesi elbette ki Yüce Allah’ın var ve bir olmasının en önemli delillerinden biridir, cümlesi ile açıklamıştır.
C. Aşağıdaki dörtlüklerde Yüce Allah’ın esmayıhüsnalarıyla ilgili bilgiler yer almaktadır. Verilen boşluklara dörtlükte açıklanan esmayıhüsnanın hangisi olduğunu yazınız.
Cevap:
Ç. Aşağıdaki tabloda İhlas suresinde yer alan ayetler ve anlamları karışık olarak verilmiştir. Verilen ifadelerin karşılık geldiği ayet ve anlamı bularak kutucuk numaralarını boş bırakılan yerlere yazınız.
Cevap:
a. Allah’tan (cc) başka ilah olmadığı yalnızca O’na ibadet edilmesi gerektiği vurgulanır. 2,3
b. Allah’ın (cc) herhangi bir ata ve soydan gelmediği, doğum ya da ölüm gibi sıfatların olmayacağı belirtilir. 4,5
c. Allah’ın (cc) her şeyin sahibi olduğu ve her şeyin ona muhtaç olduğu anlatılır. 6,7
ç. Allah’ın (cc) bir ve tek olduğunu ifade eden ismine vurgu yapılır. 2,3
d. Allah’ın (cc) varlığının hiçbir şeye bağlı olmayıp kendinden olduğu vurgulanır. 4.5
e. İslam’ın temel prensiplerinden biri olan tevhit inancına vurgu yapılır. 2,3
f. Hiçbir şeyin Allah’a (cc) denk ve eşit olamayacağı ifade edilir. 1, 8
D. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruların cevaplarını işaretleyiniz.
9. I. Yağmurun ve karın oluşumu
II. Güneş’in ve Ay’ın kendi yörüngesinde hareket etmesi
III. Gece ve gündüzün birbirini takip etmesi
Bu tabiat olaylarından hangileri evrendeki düzene örnek verilebilir?
Cevap: D) I, II ve III
10. Tüm canlıları yaratan ve hayatın devamlılığını sağlayan Allah (cc), dünyayı da canlılar için yaşamaya elverişli hâle getirmiştir. Dağları ve denizleri mükemmel bir düzende yerleştirmiştir. Canlıların faydalanması için ırmakları ve ovaları yaratmıştır. Ekinlerin büyümesi için yağmuru ve güneşi yaratmıştır. Hayvanlara barınak ve besin olması için ağaçları, bitkilerin büyüyüp yeşermesi için de toprağı var etmiştir.
Bu paragraftan aşağıdakilerden hangisi çıkarılamaz?
Cevap: C) Allah’ın (cc) yaratması sayesinde varlıklar hayat bulmuştur.
11.
• Yüce Allah’ın yaratığı her şeye merhamet etmesi
• Güneş’in ışığıyla bütün varlıkları kucaklaması
• Kuşların bütün gün yuvalarına yiyecek taşıması
• Şefkatli annelerin, fedakâr babaların olması
• Yağmurun toprağın altındaki tohumları çatlatması
• Yıldızın ve ayın gecelerimizi aydınlatması
Bu ifadeler Yüce Allah’ın hangi güzel isminin kâinattaki yansımalarına örnektir?
Cevap: A) Alim
12.
Bu bilgi haritasındaki boş bırakılan yere aşağıdaki ifadelerden hangisi getirilemez?
Cevap: B) Allah’ın (cc) varlığını anlamak ve algılamaya çalışmak
13. Hz. Muhammed (sav), Müslüman olmayan insanlarla nazik bir şekilde iletişim kurar ve onlara Allah’ın (cc) varlığını ve birliğini anlatırdı. O dönemdeki insanlara Allah’tan (cc) başka ilahlar edinmemelerini öğütlerdi. Müşrikler ise Hz. Peygamberin bu tebliğine karşılık Allah’ın (cc) soyunun nereden geldiğini sorarak konuyu dağıtmaya çalışır, Hz. Peygamber de sabırla onları dinleyip sorularına İhlas suresindeki ayetlerle cevap verirdi.
Bu durumda müşriklerin sorularına karşılık gelen ayet doğrudan aşağıdakilerden hangisi olabilir?
Cevap: C) Lem yelid ve lem yûled
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Forum sınıf çok iyi
Anlamadığım soruları buradan bakıyorum
❤ ÇOK İYİ ❤
Çok güzel olmuş emeğinize sağlık hep buradan bakıyorum bende
Kardeşim için açtım anlamadığı soruları yapsın diye çok yardımcı oldu bu site ona teşekkür ederim☺️
Aşırı iyi kolayca bakıyorum çok güzel hep böyle kalsın🤩🤩
Çok güzel ve mantıklı cevaplar
Mükemmel bir şey anlamadığım bütün sorulara buradan bakıyorum
💗✨💫 MÜKEMMEL 💓💞💘
Allah’ını sevim forum sınıf
Forum sınıfın da her şey öğrendim ÇOK GÜZEL ❤️❤️❤️♥️♥️♥️♥️
Çok güzel olmuş ellerine sağlık,،
Ellerine sağlık bu arada benle ödevlerimi kontrol edecektim teşekkürler
Ya sizin site ne kadar güzel ne yazsam çıkıyor mükemmel bir şey bu silmezseniz çok güzel olur bence
Çok güzel olmuş ellerine emeğine sağlık canım iyi bir şey varmı acaba 👋👋👋👋🏿👋🏿👋🏿👋🏿👋🏿
forum sınıf ile daha iyi ödevlerimizi yapabiliyoruz.Ve çok kolay bir yöntemle forum sınıf ❤🧡💛💚💙💜🤎🖤🤍💖😎🤫🤔
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.