Cevap Yaz
28 Kasım 2024, 21:01 - Saniye Yazdı

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 51-52-53-54-55-56. Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 51-52-53-54-55-56. Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde 1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları konusunun bulunduğu 5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 51-52-53-54-55-56 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 51-52-53-54-55-56. Cevapları MEB Yayınları

5.Sınıf MEB Yayınları Din Kültürü Ders Kitabı 51-52-53-54-55-56. Sayfa Cevapları 1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları MEB Yayınları

A. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

1. Bu metinde anlatılmak istenen asıl düşünce nedir? Yazınız.
Cevap: Bu metinde eğer canlıların biri olmazsa evrendeki düzen de olmazdı. Yani Allah herşeyi bir düzen ve denge içinde yaratmıştır.


2. Bu metin aşağıdaki kavramlarla ilişkilendirilmek istense hangisi dışarıda kalır. İşaretleyiniz.
Cevap:

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları MEB Yayınları


3. İnsan evrendeki mükemmel düzenin devamlılığını sağlamak için sizce neler yapabilir? Birkaç cümle ile açıklayınız.
Cevap: Bu düzenin bozulmaması için canlılara zarar vermemeliyiz. Allah’ın yarattığı ve verdiği her şeye şükretmeliyiz.

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları MEB Yayınları

B. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

4. Metinde anlatılanlardan hareketle size Yüce Allah’ın varlığını ve birliğini hissettiren gözlemlerinizi birkaç cümle ile belirtiniz.
Cevap: Karmaşık olmasına rağmen evrendeki varlıkların çok düzenli ve sistemli çalışması ve uzayda bulunan gök cisimleri Allah’ın görevlendirmesiyle hareket ederek görevlerini yaparlar.


5. Bu parçadan hareketle aşağıdaki ifadelerden hangilerine ulaşılabilir? İşaretleyiniz.
Cevap: 

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları MEB Yayınları

6. Bu metinde tevhit kavramı hangi örnekle açıklanmıştır? Yazınız.
Cevap: Karmaşık yapısına rağmen evrendeki varlıkların bu kadar sistemli hareket etmesi elbette ki Yüce Allah’ın var ve bir olmasının en önemli delillerinden biridir, cümlesi ile açıklamıştır.


C. Aşağıdaki dörtlüklerde Yüce Allah’ın esmayıhüsnalarıyla ilgili bilgiler yer almaktadır. Verilen boşluklara dörtlükte açıklanan esmayıhüsnanın hangisi olduğunu yazınız.
Cevap:

  • Rahmetiyle bizlere Sonsuz nimetler verir Kullarına acıyıp Şefkatini gösterir.
    Rahman
  • Kâinat bahçesinde Sayısız nice eser Her biri yaradanın Gücünü temsil eder.
    Kudret
  • İyilik yapanlara Merhametle yaklaşır Ahirette onları Nimetlerle donatır.
    Rahim
  • Geçmiş ve geleceğin Tüm sırları O’ndadır Kusursuz ilmi ile Her şeyi kuşatandır.
    Alim
  • Dua eden kulunu Dinleyip işitendir Gönülden geçenleri Hikmetiyle bilendir.
    Semi
  • Yalnız değil hiç kimse Görüp gözetendir O Gizli açık ne varsa İzleyen bilendir O.
    Basir

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 54-55 Cevapları MEB Yayınları

Ç. Aşağıdaki tabloda İhlas suresinde yer alan ayetler ve anlamları karışık olarak verilmiştir. Verilen ifadelerin karşılık geldiği ayet ve anlamı bularak kutucuk numaralarını boş bırakılan yerlere yazınız.
Cevap:

a. Allah’tan (cc) başka ilah olmadığı yalnızca O’na ibadet edilmesi gerektiği vurgulanır. 2,3
b. Allah’ın (cc) herhangi bir ata ve soydan gelmediği, doğum ya da ölüm gibi sıfatların olmayacağı belirtilir. 4,5
c. Allah’ın (cc) her şeyin sahibi olduğu ve her şeyin ona muhtaç olduğu anlatılır. 6,7
ç. Allah’ın (cc) bir ve tek olduğunu ifade eden ismine vurgu yapılır. 2,3
d. Allah’ın (cc) varlığının hiçbir şeye bağlı olmayıp kendinden olduğu vurgulanır. 4.5
e. İslam’ın temel prensiplerinden biri olan tevhit inancına vurgu yapılır. 2,3
f. Hiçbir şeyin Allah’a (cc) denk ve eşit olamayacağı ifade edilir. 1, 8


D. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruların cevaplarını işaretleyiniz.

9. I. Yağmurun ve karın oluşumu
   II. Güneş’in ve Ay’ın kendi yörüngesinde hareket etmesi
   III. Gece ve gündüzün birbirini takip etmesi
Bu tabiat olaylarından hangileri evrendeki düzene örnek verilebilir?
Cevap: D) I, II ve III 


10. Tüm canlıları yaratan ve hayatın devamlılığını sağlayan Allah (cc), dünyayı da canlılar için yaşamaya elverişli hâle getirmiştir. Dağları ve denizleri mükemmel bir düzende yerleştirmiştir. Canlıların faydalanması için ırmakları ve ovaları yaratmıştır. Ekinlerin büyümesi için yağmuru ve güneşi yaratmıştır. Hayvanlara barınak ve besin olması için ağaçları, bitkilerin büyüyüp yeşermesi için de toprağı var etmiştir.
Bu paragraftan aşağıdakilerden hangisi çıkarılamaz?
Cevap: C) Allah’ın (cc) yaratması sayesinde varlıklar hayat bulmuştur. 


11.
• Yüce Allah’ın yaratığı her şeye merhamet etmesi
• Güneş’in ışığıyla bütün varlıkları kucaklaması
• Kuşların bütün gün yuvalarına yiyecek taşıması
• Şefkatli annelerin, fedakâr babaların olması
• Yağmurun toprağın altındaki tohumları çatlatması
• Yıldızın ve ayın gecelerimizi aydınlatması

Bu ifadeler Yüce Allah’ın hangi güzel isminin kâinattaki yansımalarına örnektir?
Cevap: A) Alim

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları MEB Yayınları

12. 5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları MEB Yayınları

Bu bilgi haritasındaki boş bırakılan yere aşağıdaki ifadelerden hangisi getirilemez?
Cevap: B) Allah’ın (cc) varlığını anlamak ve algılamaya çalışmak 

13. Hz. Muhammed (sav), Müslüman olmayan insanlarla nazik bir şekilde iletişim kurar ve onlara Allah’ın (cc) varlığını ve birliğini anlatırdı. O dönemdeki insanlara Allah’tan (cc) başka ilahlar edinmemelerini öğütlerdi. Müşrikler ise Hz. Peygamberin bu tebliğine karşılık Allah’ın (cc) soyunun nereden geldiğini sorarak konuyu dağıtmaya çalışır, Hz. Peygamber de sabırla onları dinleyip sorularına İhlas suresindeki ayetlerle cevap verirdi.
Bu durumda müşriklerin sorularına karşılık gelen ayet doğrudan aşağıdakilerden hangisi olabilir?
Cevap: C) Lem yelid ve lem yûled 

 

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.