5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı 28-30-31-32-33-34. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı 28-30-31-32-33-34. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı 28-30-31-32-33-34. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyacağı konulardan olan ve içerisinde School Life ünitesine ait çalışmaların olduğu 5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 28-30-31-32-33-34 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

5.Sınıf MEB Yayınları İngilizce Student Book 28-30-31-32-33-34. Sayfa Cevapları School Life

5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları MEB Yayınları

Watch the digital story. What is it about?
Çeviri: Dijital hikayeyi izleyin. Konusu ne?

Cevap:


5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları MEB Yayınları

1 Time to Focus

a. Watch the digital story again and tick ( ✓ ) the topics about it.
Çeviri: Dijital hikayeyi tekrar izleyin ve hikayeyle ilgili konuları işaretleyin (✓).

Cevap:

5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları MEB Yayınları


b. Look at the picture and match the flags with the countries. There is an extra one.
Çeviri: Resme bakın ve bayrakları ülkelerle eşleştirin. Fazladan bir tane daha var.

Cevap:

5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları MEB Yayınları


c. Ask and answer questions about the students in the digital story in pairs.
Çeviri: Dijital hikayedeki öğrencilerle ilgili soruları ikili gruplar halinde sorun ve cevaplayın.

Cevap:

Where is Aiko From?
Aiko is from Japan.

Where is Pierre from?
Pierre is from France.

Where is Mehriban from?
Mehriban is from Azerbaijan.

Where is Roberto from?
Roberto is from Italy.

Where is Harris from?
Harris is from Scotland.


d. Look at the picture on pages 28 and 29. Answer the questions in pairs.
Çeviri: 28. ve 29. sayfalardaki resme bakın. Soruları ikili gruplar halinde cevaplayın.

Cevap:

Where are the people?
They are at school.

Are they in a school or at a language camp?
They are in a summer school.

How many flags and school clubs are there in the picture? (Resimde kaç tane bayrak ve okul kulübü var?)
→ There are six school clubs and fifteen flags. (Altı tane okul kulübü ve on beş tane bayrak var.)

Where are the people? Are they in a school or at a language camp? (İnsanlar nerede? Okulda mı, dil kampında mı?)
They are at school. (Okuldalar.)


5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları MEB Yayınları

e. Watch the digital story again and write the correct headings on the posters.
Çeviri: Dijital hikayeyi tekrar izleyin ve posterlere doğru başlıkları yazın.

Cevap:

5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları MEB Yayınları


f. Ask and answer about the posters in 1e in pairs.
Çeviri: 1e’deki posterler hakkında ikili gruplar halinde soru sorup cevaplayınız.

Cevap:

What are the fields in the school? (Okuldaki alanlar nelerdir?)
Basketball court, playground, football field. (Basket sahası, oyun parkı, futbol sahası.)

What are the rules at school? (Okuldaki kurallar nelerdir?)
Keeping the place clean and getting along well. (Yerleri temiz tutmak ve iyi anlaşmak.)


g. Write one more item for each category.
Çeviri: Her kategori için bir madde daha yazın.

Cevap:

People at school English teacher→ English teacher
Places at school → Canteen
Rules at school→ Getting to class on time
School clubs→ chess club


h. Watch the digital story and put the events in the correct order.
Çeviri: Dijital hikayeyi izleyin ve olayları doğru sıraya koyun.

Cevap:

5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları MEB Yayınları


i. What are the people talking about in the digital story? Ask and answer in pairs.
Çeviri: Dijital hikayede insanlar ne hakkında konuşuyor? İkili gruplar halinde sorup cevaplayın.

Cevap: He is talking about the national day. (Ulusal günden bahsediyor.)


2 Time to Say

a. Listen to the utterances from the digital story and notice the falls at the end of them. Then practise saying them in pairsÇeviri:
Cevap: Dijital hikâyedeki ifadeleri dinleyin ve sonundaki düşüşleri fark edin. Ardından bunları ikili gruplar halinde söyleme alıştırması yapın.


b. Listen and draw for the utterances with a falling intonation.
Çeviri: Düşen tonlamayla söylenenleri dinleyin ve çizin.

Cevap:

5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları MEB Yayınları


c. Find and say two more sentences with a falling intonation from the digital story.
Çeviri: Dijital hikayeden düşen tonlamalı iki cümle daha bulup söyleyin.

Cevap:

  • I’m Aiko. I’m from Japan.
  • I’m Ahmet. I’m from Türkiye.

5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları MEB Yayınları

3 Time to Learn New Words

a. Watch the digital story again and notice the school clubs below. Then match them with the photos. There is an extra
Çeviri: Dijital hikayeyi tekrar izleyin ve aşağıdaki okul kulüplerine dikkat edin. Ardından bunları fotoğraflarla eşleştirin. Bir tanesi ekstra.

Cevap:

5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları MEB Yayınları


b. Listen to the school clubs in 3a to check your answers. Then repeat
Çeviri: Cevaplarınızı kontrol etmek için 3a’daki okul kulüplerini dinleyin. Ardından tekrarlayın.


c. Watch the digital story and talk about the school clubs in pairs.
Çeviri: Dijital hikayeyi izleyin ve ikili gruplar halinde okul kulüpleri hakkında konuşun.

Cevap:

What is Pedro’s favourite school club?
It is a drama club.


d. Look at the picture on pages 28 and 29. Tick ( ✓ ) the people and places you see.
Çeviri: 28. ve 29. sayfalardaki resme bakın. Gördüğünüz kişileri ve yerleri işaretleyin (✓).

Cevap:

5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları MEB Yayınları1


e. Ask and answer questions about the people and places in 3d in pairs.
Çeviri: 3d dersindeki kişiler ve yerler hakkında ikili gruplar halinde soru sorup cevaplayın.
Cevap:

Where is the Secretary?
She is in the administration department.

Where is the assistant to the headmaster?
She is next to the headmaster.


5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları MEB Yayınları

4 Time to Play

a. Roll the cube to play the game. Ask and answer two questions about the school clubs and activities in pairs.
Çeviri: Oyunu oynamak için küpü yuvarlayın. Okul kulüpleri ve aktiviteleri hakkında ikişerli gruplar halinde iki soru sorun ve cevaplayın.

Cevap:

What is your favourite school club? (En sevdiğiniz okul kulübü hangisidir?)
My favorite school club is chess club. (En sevdiğim okul kulübü satranç kulübüdür.)
Are you good at chess? (Satrançta iyi misin?)
Yes, I can play very well. (Evet, çok güzel oynarım.)


b. Write three sentences you remember in your notebooks after you f inish the game.
Çeviri: Oyunu bitirdikten sonra hatırladığınız üç cümleyi defterinize yazın.


5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları MEB Yayınları

5 Time to Keep in Mind

a. Look at the cards. Talk about the clues and guess the person. Work in pairs.
Çeviri: Kartlara bakın. İpuçlarını tartışın ve kişiyi tahmin edin. İkili gruplar halinde çalışın.

Cevap:

From Turkmenistan, from the Drama club. Who is this? (Türkmenistan’dan, Drama kulübünden. Bu kim?)
This is Maysa. (Bu Maysa.)


b. Do the questionnaire. Work in pairs.
Çeviri: Anketi doldurun. İkili gruplar halinde çalışın.

Cevap:

5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları MEB Yayınları


c. Look at the pictures and talk about them.
Çeviri: Resimlere bakın ve onlar hakkında konuşun.

Cevap:

1. Don’t throw garbage on the ground. (Yerlere çöp atma.)
You cannot throw garbage on the ground. (Yerlere çöp atamazsın.)

2. Don’t fight. (Kavga etmeyin.)
You can’t fight. (Kavga edemezsiniz.)

3. Do not eat in class. (Sınıfta yemek yemeyin.)
You cannot eat in the classroom. (Sınıfta yemek yiyemezsiniz.)

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Forum Sınıf Arama

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.

Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf