5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı 70-71-72-73-74-75-76. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı 70-71-72-73-74-75-76. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı 70-71-72-73-74-75-76. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Family Life konusunun bulunduğu 5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 70-71-72-73-74-75-76 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

5.Sınıf MEB Yayınları İngilizce Student Book 70-71-72-73-74-75-76. Sayfa Cevapları Family Life

5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları MEB Yayınları

Watch the digital story.
What is it about? 
Çeviri: Dijital hikayeyi izleyin.
Neyle ilgili?

Cevap: It’s about family members. (Aile üyeleri ile ilgili.)


5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları MEB Yayınları

1 Time To Focus

a. Watch the digital story again and tick ( ✓ ) the topics about it.
Çeviri: Dijital hikayeyi tekrar izleyin ve onunla ilgili konuları ( ✓ ) işaretleyin.

Cevap:

5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları MEB Yayınları


b. Put the events from the digital story in the correct order. Then draw lines to match the events and places with the photos. 
Çeviri:
Dijital hikayedeki olayları doğru sıraya koyun. Daha sonra olayları ve yerleri fotoğraflarla eşleştirecek çizgiler çizin.
Cevap:

5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları MEB Yayınları1


c. Ask and answer about the photos in 1b.
Çeviri:1b’deki fotoğraflar hakkında soru sorun ve yanıtlayın.

Cevap:

Where are they in photo c? (Fotoğraf c de neredeler?)
At a birthday party. (Bir doğum günü partisinde.)


d. Look at the picture on pages 70 and 71. Answer the questions in pairs.
Çeviri: 70 ve 71. sayfalardaki resme bakın. Soruları çiftler halinde cevaplayın.

Cevap:

1. Where are the children? (Çocuklar nerede?)
→ Children are in the park.
(Çocuklar parktalar.)

2. How many photos do you see? (Kaç fotoğraf görüyorsunuz?)
→ I see 5 photos.
(5 fotoğraf görüyorum.)


e. Watch the digital story carefully and match the people with the activities below.
Çeviri: Dijital hikayeyi dikkatlice izleyin ve kişileri aşağıdaki etkinliklerle eşleştirin.

Cevap: 

5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları MEB Yayınları2


5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları MEB Yayınları

f Ask and answer about activities in 1e.
Çeviri: 1e’deki faaliyetler hakkında soru sorun ve cevap verin.

Cevap:

Who’s fishing? (Kim balık tutuyor?)
Emma’s father is fishing. (Emma’nın babası balık tutuyor.)
Who rides a bike? (Kim bisiklet sürüyor?)
Mike’s sister is driving. (Mike’nin kız kardeşi sürüyor.)


g. Watch the digital story and put the events in the correct order.
Çeviri: Dijital hikayeyi izleyin ve olayları doğru sıraya koyun.

Cevap: 

5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları MEB Yayınları


h. What are the people talking about in the digital story? Ask and answer in pairs.
Çeviri: Dijital hikayede insanlar ne hakkında konuşuyor? Çiftler halinde sorun ve cevaplayın.

Cevap: 

Question: What is Mike talking about? (Mike, ne hakkında konuşuyor?)
Answer: He is talking about his family’s hobbies. (O, ailesinin hobileri hakkında konuşuyor.)


2 Time To Say

a. Listen to the text from the digital story and pay attention to the words with the coloured letters. Then practise saying them in pairs. 
Çeviri: Dijital hikayedeki metni dinleyin ve renkli harflerin bulunduğu kelimelere dikkat edin. Daha sonra bunları çiftler halinde söyleyerek pratik yapın.


b. Listen to the words and circle the one with a different sound.
Çeviri: Kelimeleri dinleyin ve farklı sese sahip olanı daire içine alın.

Cevap: 

5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları MEB Yayınları1


c. Read the tongue twister and try to say it as fast as you can.
Çeviri: Tekerlemeyi okuyun ve mümkün olduğu kadar hızlı söylemeye çalışın.


d. Find words with the letters “a, b, c, d, e” from the digital story. Say them with the correct sounds. 
Çeviri: Dijital hikayeden “a, b, c, d, e” harflerini içeren kelimeleri bulun. Bunları doğru seslerle söyleyin.


5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları MEB Yayınları

3 Time To Learn New Words

a. Watch the digital story again and notice the hobbies and activities below. Then match them with the photos. There is an extra one. 
Çeviri: Dijital hikayeyi tekrar izleyin ve aşağıdaki hobilere ve aktivitelere dikkat edin. Daha sonra bunları fotoğraflarla eşleştirin. Fazladan bir tane daha var.

Cevap:

5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları MEB Yayınları


b. Listen to the hobbies and activities in 3a to check your answers. Then repeat them as a whole class. 
Çeviri: Cevaplarınızı kontrol etmek için 3a’daki hobileri ve etkinlikleri dinleyin. Daha sonra bunları tüm sınıf olarak tekrarlayın.


c. Ask and answer about the hobbies and activities from the digital story in pairs.
Çeviri: Çiftler halinde dijital hikayedeki hobiler ve aktiviteler hakkında sorular sorun ve cevaplayın.

Cevap:

Question: What is Emma’s brother doing? (Emma’nın erkek kardeşi ne yapıyor?)
Answer: He is palying a board game. (O masa oyunu oynuyor.)


d. Look at the picture on page 70 and 71. Tick ( ✓ ) the ones you see.
Çeviri: 70 ve 71. sayfadaki resme bakın. Gördüğünüzü ( ✓ ) işaretleyin.

Cevap:

5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları MEB Yayınları2


5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları MEB Yayınları

4 Time To Play

a Look at the pictures and find seven differences. Talk about the activities in pairs. Use the words/phrases in 3a and 3d. 
Çeviri: Resimlere bakın ve yedi farkı bulun. Çiftler halinde aktiviteler hakkında konuşun. 3a ve 3d’deki kelimeleri/ifadeleri kullanın.

Cevap:

1. Larry is playing the guitar in the first picture. Larry is playing the piano in the second picture. (Larry ilk resimde gitar çalıyor. Larry ikinci resimde piyano çalıyor.)

2. Lale is dancing in the first picture. Lale is singing in the second picture. (İlk resimde Lale dans ediyor. İkinci resimde Lale şarkı söylüyor.)

3. Pınar is riding a bike in the first picture. Pınar is riding a scooter in the second picture. ( İlk resimde Pınar bisiklete binmektedir. İkinci resimde Pınar scooter kullanıyor.)

4. Selma is resting in the first picture. Selma is reading a book in the second picture. (İlk resimde Selma dinleniyor. Selma ikinci resimde kitap okuyor.)

5. Can is fishing in the first picture. Can is taking photos in the second picture. (İlk resimde Can balık tutmaktadır. İkinci fotoğrafta Can fotoğraf çekiyor.)

6. Burcu is feeding the dog in the first picture. Burcu is feeding the cat in the second picture. (İlk resimde Burcu köpeği besliyor. Burcu ikinci resimde kediyi besliyor.)


b Write three sentences you remember in your notebooks after you finish the game.
Çeviri: Oyunu bitirdikten sonra hatırladığınız üç cümleyi not defterlerinize yazın.

Cevap:

  • Can is fishing in the first picture. Can is taking photos in the second picture. (İlk resimde Can balık tutmaktadır. İkinci fotoğrafta Can fotoğraf çekiyor.)
  • Larry is playing the guitar in the first picture. Larry is playing the piano in the second picture. (Larry ilk resimde gitar çalıyor. Larry ikinci resimde piyano çalıyor.)
  • Pınar is riding a bike in the first picture. Pınar is riding a scooter in the second picture. ( İlk resimde Pınar bisiklete binmektedir. İkinci resimde Pınar scooter kullanıyor.)

5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları MEB Yayınları

5 Time To Keep İn Mind

a Look at the pictures. Talk about them in pairs.
Çeviri: Resimlere bakın. Onlar hakkında çiftler halinde konuşun.

Cevap:

What is Mike doing? (Mike ne yapıyor?)
→He is camping. (Kamp yapıyor.)

What is Meltem doing? (Meltem ne yapıyor?)
→ She is playing golf. (Golf oynuyor.)

What is Jane doing? (Jane ne yapıyor?)
→ She is having a picnic. (Piknik yapıyor.)

What is Deniz doing? (Deniz’in ne işi var?)
→ He is taking photos. (Fotoğraf çekiyor)


b Look at Emily’s planner. Talk about it in pairs.
Çeviri: Emily’nin planlayıcısına bakın. Bunun hakkında çiftler halinde konuşun.

Cevap:

2. Emily has cheese and olives for breakfast every day but today she is having an omelette for breakfast. (Emily has cheese and olives for breakfast every day but today she is having an omelette for breakfast.)

3. Emma eats lunch at the canteen every day but today she is eating lunch at home. (Emma öğle yemeğini her gün kantinde yiyor ama bugün öğle yemeğini evde yiyor.)

4. Emma watches TV after school every day but today she is reading a book after school. ( Emma her gün okuldan sonra televizyon izliyor ama bugün okuldan sonra kitap okuyor.)


c Look at the planner in 5b and make question tags in pairs.
Çeviri: 5b’deki planlayıcıya bakın ve soru etiketlerini çiftler halinde yapın.

Cevap:

2. She is having an omelette for breakfast, isn’t she? (Kahvaltıda omlet yiyor değil mi?)
3. She is eating lunch at home, isn’t she? (Öğle yemeğini evde yiyor değil mi?)
4. She is reading a book after school, isn’t she? (Okuldan sonra kitap okuyor değil mi?)


d Follow the lines and talk about the pictures in pairs.
Çeviri: Çizgileri takip edin ve çiftler halinde resimler hakkında konuşun.

Cevap:

2. This is his camera. This is his. (Bu onun kamerası. Bu onun.)
3. These are your bicycles. These are yours. (Bunlar sizin bisikletleriniz. Bunlar senin.)
4. This is their tent. This is theirs. (Bu onların çadırı. Bu onların.)
5. This is its ball. This is its. (Bu onun topu. Bu onun.)
6. This is her guitar. This is hers. (Bu onun gitarı. Bu onun.)

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Forum Sınıf Arama

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.

Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf