5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 142-143-144-145-146-147. Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde 3. Öğrenme Alanı-Değerler konusunun yer aldığı 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 142-143-144-145-146-147 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Aşağıdaki tabloda değerler numaralandırılarak verilmiştir. Verilen soruları tablodaki değer numaralarını kullanarak ilgili alana cevaplayınız (Bir numarayı birden fazla cevap alanında kullanabilirsiniz.).
Cevap:
Ortak kültürel miras ögelerini korumak, yaşatmak ve gelecek nesillere aktarmak tüm insanların sorumluluğudur. Bu amaçla UNESCO, Dünya Kültürel ve Doğal Mirasının Korunmasına Dair Sözleşme’yi 1972’de yayımlamıştır. Türkiye, sözleşmeyi 6 Mart 1983’te imzalamıştır.”
Yukarıdaki metinde hangi değerlere vurgu yapılmıştır?
Cevap: Duyarlılık, sorumluluk ve saygı değerlerine vurgu yapılmıştır.
“Mardin’deki Hayırlı Höyüğü, bir vatandaşın Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’ne (CİMER) yaptığı başvuru üzerine “1. derece arkeolojik sit alanı” ilan edildi. Bu kapsamda bölgede sadece bilimsel çalışmalara izin verilecek, yapılaşma söz konusu olamayacak.”
Yukarıdaki metinde hangi değerlere vurgu yapılmıştır?
Cevap: 2 ve 3 yani duyarlılık ve sorumluluk değerlerine vurgu yapılmıştır.
“Hititlere ait en önemli bilgilere Hattuşa’daki kalıntılardan ulaşılmaktadır. Şehirdeki Aslanlı Kapı, Kral Kapı, Yazılıkaya Açık Hava Tapınağı gibi mimari eserler günümüze ulaşan önemli kalıntılar arasında yer almıştır. Hattuşa, 1986’da UNESCO tarafından Dünya Mirası Listesi’ne alınmıştır.”
Yukarıdaki metinde hangi değerlere vurgu yapılmıştır?
Cevap: Bu metinde duyarlılık ve sorumluluk değerlerine vurgu yapılmıştır.
1. Ali, yaşadığı ilde bulunan bazı doğal varlık ve tarihî eserlerin fotoğraflarını çekmiştir. Bu fotoğraflardaki doğal varlık ve tarihî eserlerin UNESCO Dünya Mirası Listesi’nde yer alması için gerekli kurumlara başvuru yapmak istemektedir.
Buna göre Ali’nin çektiği fotoğraflardan hangisi yukarıda verilen UNESCO’nun Dünya Mirası Listesi’ne alınma koşullarını sağlamaktadır?
Cevap:
Asurlular ve İyonyalıların ortak mirasa katkılarını yazınız.
Cevap: Ticari merkezler kurarak ekonominin gelişmesine katkıda bulunmuşlardır. Asurlular kütüphane açarak İyonyalılar ise farklı dallarda bilim insanları yetiştirerek bilime katkıda bulunmuşlardır.
3. Çatalhöyük’te yaşayan toplumun sosyal yaşantısını açıklayan kaynak bilgiden yola çıkarak istenenleri ilgili alanlara yazınız.
Çatalhöyük’te yaşayan toplumun sosyal hayatıyla ilgili,
a. Beslenmeye yönelik faaliyetleri nelerdir?
Cevap: Buğday, arpa gibi besinlerin tarımını yapmışlar, bunları öğütüp ekmek yapmışlar ve besledikleri hayvanların eti ve sütünden yararlanarak beslenme faaliyetlerini sürdürmüşlerdir.
b. Barınmaya yönelik faaliyetleri nelerdir?
Cevap: Kerpiçten yapılan evlerinin girişinin çatıdan olduğu evler yapmışlardır.
c. Temel geçim faaliyetleri nelerdir?
Cevap: Temel geçim faaliyetleri tarım, hayvancılık, avcılık, ticaret gibi faaliyetlerle ilgilenmişlerdir.
4. Çatalhöyük’te yaşayan toplumun barındığı yerlerin mimarisi ile günümüzde barındığımız yerlerin mimarisinin farklı özelliklerine örnekler veriniz.
Cevap: Evlere çatıdan girilmesi ve kapı ve pencerelerinin olmaması örneklerini verebiliriz.
Aşağıdaki metinleri okuyunuz ve soruları cevaplayınız.
5. Sümerler ve Hititlerin kültürel mirasa katkıda bulunduğu ortak alan aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap:
D) Tarih
6. Hititlerle ilgili verilen bilgilere göre aşağıdakilerden hangisine ulaşılamaz?
Cevap:
D) Yazının Mısır coğrafyasında yayılmasına katkıda bulunmuşlardır.
7. Aşağıdaki metinleri okuyunuz ve soruyu cevaplayınız.
Yukarıda verilen somut ve somut olmayan kültürel miras ögelerinden hareketle ortak kültürel mirasın önemini açıklayınız.
Cevap: Dünya barışına katkı sunar, tarihte yaşanan olayları gelecek nesillere aktarır, kültürel kimliğimizi ifade etmeye katkı sağlar. Aynı zamanda insanlar arasında sosyal bağı güçlendirir.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.