5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 110-112-113-114-115-116-117. Sayfa Cevapları MEB Yayınları
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 110-112-113-114-115-116-117. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Atatürk ve Çiftlik Metni Cevapları konusunun bulunduğu 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 110-112-113-114-115-116-117 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

5.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 110-112-113-114-115-116-117. Sayfa Cevapları Atatürk ve Çiftlik
- 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları MEB Yayınları
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları MEB Yayınları
Keşif Yolculuğu
Sizce doğayı sevmemiz neden önemlidir? Doğayı korumamız gerektiğiyle ilgili neler düşünüyorsunuz?
Cevap: Doğayı sevmemiz önemlidir çünkü doğa bizim yaşam alanımızdır. Doğayı sevmez zarar verirsek yaşam alanımızı öldürürüz.
Atatürk Orman Çiftliği ile ilgili yaptığınız araştırmadan edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Ankara’da Mustafa Kemal’in çevre arazileri mülk sahiplerinden satın alarak açtığı bir çiftliktir.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları MEB Yayınları
1. Etkinlik
Aşağıdaki soruların cevaplarını metinden hareketle defterinize yazınız.
1. Atatürk’ün seçtiği çiftlik arazisinin özellikleri nelerdir? Niçin böyle bir araziyi tercih etmiştir?
Cevap: Bataklık ve çorak bir yer olduğu için burayı seçmiş ve herkese zoru başarmanın önemini anlatmak istemiştir.
2. Tarım uzmanlarının ve Alman uzmanın araziyle ilgili görüşleri nelerdir? Atatürk bu görüşleri nasıl değerlendirmiştir?
Cevap: Araziye çiftlik kurulamayacağını söylemişlerdir. Ama Atatürk bunu dinlememiş ve bildiğini yapmıştır.
3. Atatürk, çiftliği kurarken hangi adımları atmıştır? Çiftliğin genişlemesi için neler yapılmıştır?
Cevap: 20.000 dönüm araziyi satın almış ve çiftliği genişletmiştir. Arazi sahipleri de arsalarını satmıştır. Çiftlikte insanların ailesiyle gezebileceği alan oluşturulmuştur.
4. Atatürk’ün bilimsel çalışmalara ve yöntemlere verdiği önemi hangi ifadelerden anlıyorsunuz?
Cevap: Atatürk’ün kurak arazinin bile çalışarak ve bilime başvurarak düzeleceğine inanmasından anlıyorum.
5. Çiftliğin kurulmasıyla halka ve tarıma nasıl bir katkıda bulunulması hedeflenmektedir?
Cevap: Halka ve tarıma destek olarak yeşil alanları çoğaltmayı hedeflemiştir.
2. Etkinlik
a. Okuduğunuz metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap: Atatürk’ün bataklık ve çorak olan toprakların çalışarak ve bilime bakarak düzelteceğine inanması anlatıyor.
b. Metnin konusuyla ilgili görselleri işaretleyiniz.
Cevap:

c. Metnin ana fikrini yazınız.
Cevap: Yeşil alanın, bilimin ve çok çalışmanın önemi.
ç. Ana fikri belirlerken nelere dikkat ettiniz? Söyleyiniz.
Cevap: Metinde anlatılan olaydan çıkarılabilecek derse dikkat ettim.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları MEB Yayınları
3. Etkinlik
a. Atatürk neden Ankara’da bir çiftlik kurmak istemiştir? Bu çiftliğin kuruluş sürecini açıklayınız.
Cevap: Atatürk doğaya ve yeşile olan sevgisinden dolayı bir çiftlik kurmak istemiştir. Bunun için çiftliği kuracağı yeri araştırmıştır. Uzmanlarda toprak hakkında bilgi almıştır. Bataklık ve çorak olan toprakların çok çalışarak ve bilim yolunda düzelebileceğine inanmış ve çiftliği kurmuştur.
b. Atatürk’ün çiftliğin kuruluşundaki etkisini açıklayınız.
Cevap: Kararlı oluşu, bilime olan inancı ve azimli olması gibi özellikleri çiftliğin kuruluşunda etkili olmuştur.
c. Okuduğunuz metni Atatürk’ün bakış açısıyla nasıl yazabileceğinizi düşününüz.
ç. Aşağıdaki giriş cümlesinden hareketle metni Atatürk’ün bakış açısıyla tekrar yazınız.
Cevap:
Bu aziz millete modern tarımın önemini göstermek için bu çorak arazide bir çiftlik kurmalıyım. Öncelikle bunun için belirlediğim topraklar üzerinde araştırmalar yapmalı, toprağın ilk haliyle çiftlik kurulup kurulamayacağıyla ilgili millete sorular yöneltmeliyim. Sonrasında bilim ve çok çalışmayla çiftliği kurmalı ve insanlara modern tarımın, bilimin ve çok çalışmanın önemini göstermeliyim.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları MEB Yayınları
4. Etkinlik
a. Metnin anahtar kelimelerini belirleyerek yazdığınız anahtar kelimelerin metinle ilişkisini örnekteki gibi açıklayınız.
Cevap:
Tarım: Atatürk açacağı çiftlik için tarım uzmanlarından destek almıştır.
Bilim: Atatürk’ün bilimin önemini insanlara anlatmak için çorak arazide çiftlik açmaya çalışması metnin anahtar kelimelerinden biri olmasını sağlar.
Çiftlik: Metinde Atatürk’ün bir çiftlik açmak istemesi çiftlik kelimesini metnin anahtar kelimelerinden biridir.
Ağaç: Metinde Atatürk’ün çorak Ankara arazisini canlandırmak için ağaçları kullanmasından ötürü önemlidir.
b. Belirlediğiniz anahtar kelimelerle dilimizin doğru, güzel ve etkili kullanıldığı cümleler yazınız. Cümleleri gözden geçirip varsa cümlelerinizdeki gereksiz kelimeleri çıkarınız.
Cevap:
- Güçlü bir ülke için tarım işlerine önem vermek gerekir.
- Devletin bilim insanlarının çalışmalarını desteklemesi, imkanlar tanıması ve kolaylaştırması gerekir.
- Okulumuzun arkasındaki çiftlikte insanlar dolaşıyordu.
- Arkadaşlarımızın bahçede ağaç dikimine yardım ettim.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları MEB Yayınları
5. Etkinlik
a. Aşağıdaki cümlelerde altı çizili kelimelerin isim mi fiil mi olduğunu tespit ederek örnekteki gibi yazınız.
Cevap:

b. İsim olarak belirlediğiniz iki kelimeyi cümle içinde kullanınız.
Cevap:
Çevremizi temiz tutmaya özen gösterelim.
Tarım alanında yapılan yenilikler ülkemizi ileriye taşır.
6. Etkinlik
a. Yaşadığınız şehrin elli yıl sonra nasıl bir görünüme sahip olabileceğini düşününüz. Ardından tahminlerinize ilişkin 2-3 dakikalık bir konuşma tasarlayınız. Konuşmanızı arkadaşlarınıza sununuz. Konuşmanızı yaparken aşağıdaki ölçütleri dikkate alınız.
Cevap: Daha lüks binaları olan, uzun ve geniş yolları olan, yeşil alanının çok olduğu bir şehir olacağını, teknolojinin daha da ileri bir seviyede olacağını düşünüyorum.
b. Arkadaşlarınızdan birinin konuşmasını aşağıdaki “Akran Değerlendirme Ölçeği”nde verilen ölçütlere göre değerlendiriniz.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları MEB Yayınları
7. Etkinlik
a. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Bu yerlerden hangisinde yaşamak istersiniz? Neden?
Cevap: Deniz olan görselin olduğu yerde yaşamayı çok isterdim çünkü ben denizi çok severim.
b. Karekodu okutarak metni dikkatlice dinleyiniz.
c. Dinlediğiniz metindeki sorunla ilgili aşağıda istenenleri yazınız.
1. Dinlediğiniz metindeki problem nedir? Yazınız.
Cevap: Ağacın yolu kapatması metindeki problemdir.
2. Problemi kendi cümlelerinizle aşağıdaki alana özetleyiniz.
Cevap: Yol üzerinde duran ağacın insanların yolu kullanmasını zorlaştırılması anlatılıyor.
3. Anı, gözlem ve deneyimlerinizden hareketle problemin çözümüne yönelik üç öneri yazınız. Bu önerilerden en uygununu seçip çözüm önerisinin karşısındaki kutuyu işaretleyiniz.
Cevap:
Başka bir yol yapılması [✓]
Ağacın başka yere alınması [ ]
Yolun genişletilmesi [ ]
4. Sizce öneriniz sorunu çözmek için yeterli midir? Nedenini yazınız.
Cevap: Evet gidilecek yer için yapılacak başka bir yol sorunu çözebilir.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları MEB Yayınları
8. Etkinlik
a. “Oğlu Hüseyin’den Emine Ana’ya Mektuplar” metninin işlenişinde yer alan 9. etkinlikteki çözüm bölümü örneğini 93 ve 103. sayfalarda yazdığınız serim ve düğüm bölümlerini okuyunuz. Aşağıda verilen yönergelerden hareketle olayın çözüm bölümünü yazınız.
Cevap: Eren ve Ferhat, çadırın gölgesinde nefeslerini tutarak izlediler. Atatürk’ün her emri, bir askerin daha kararlı bir şekilde ilerlemesini, topçuların daha isabetli atışlar yapmasını sağlıyordu. Cepheden zafer çığlıkları yükseldiğinde, çocuklar da gözlerinde yaşlarla birbirlerine baktılar. Savaşın gürültüsü dinmeye başlayınca, yorgun ama gözleri parlayan Atatürk yanlarına geldi. Gülümseyerek, “Gördünüz mü çocuklar, bu vatan için ne kadar büyük bir gönlümüz var? Şimdi sizi evlerinize güvenle göndereceğiz. Eren, o geceyi asla unutmadı. Sadece Atatürk’ü değil, bir milletin dirilişine tanıklık etmişti.
b. “Yazalım” etkinliğindeki güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi öğretmeninizin geri bildirimleriyle belirleyiniz. Daha sonraki etkinliklerde güçlü yönlerinizi kullanmaya, gelişmeye açık yönlerinizi güçlendirmeye özen gösteriniz.
Bu Görev Bizim
Atölye çalışmasında kullanmak üzere Atatürk ile ilgili görseller, Millî Mücadele’nin önemli olaylarıyla ilgili kısa bilgi, şiir, mektup vb. hazırlayınız. Ayrıca fon kartonu, yapıştırıcı, boya kalemleri vb. malzemeleri yanınızda bulundurunuz.
Cevap:

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

