5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 127-128-129-130-131-132. Sayfa Cevapları MEB Yayınları
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 127-128-129-130-131-132. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Duygularımız Metni Cevapları başlıklı içeriğin olduğu 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 127-128-129-130-131-132 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

5.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 127-128-129-130-131-132. Sayfa Cevapları Duygularımız
- 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları MEB Yayınları
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları MEB Yayınları
Başlangıç Noktası
• Bir metnin konusunu bulmamızı sağlayan ipuçlarını nasıl tespit edersiniz? Öğretmeninizin önderliğinde beyin fırtınası yöntemi ile cevaplayınız. Sınıf arkadaşlarınızla verdiğiniz cevapları değerlendiriniz.
Cevap: Bir metnin konusunu bulmak için anahtar kavramlara ve metnin görsellerine bakabilirim. Bununla yalnızca tahminde bulunabilirim ancak okursam kesin bir cevap verilebilir.
• Metinlerde doğrudan iletilen bir mesajı veya tanımı verilen bir kavramı belirlemenin metnin bütününü kavramaya katkısı nedir?
Cevap: Bu okuyucunun sadece okumakla kalmadan metinden okuduklarıyla alakalı ders çıkarmasını sağlamak için olabilir.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları MEB Yayınları
Keşif Yolculuğu
Hangi durumlarda kendinizi mutlu hissedersiniz? Söyleyiniz.
Cevap: Ailemle vakit geçirdiğimde, derslerimde başarılı olduğumda, arkadaşlarımla eğlendiğimde kendimi mutlu hissederim.
Günlük yaşamınızda en çok hissettiğiniz duygular nelerdir? Söyleyiniz.
Cevap: Günlük yaşamımda en çok mutluluk ve heyecan hissediyorum. Okula giderken her sabah arkadaşlarım ve öğretmenimle vakit geçireceğim için, eve gelip kardeşimle oynayacağım için mutlu ve heyecanlı oluyorum.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları MEB Yayınları
“Duygularımız” adlı metinde ilginizi çeken bir konuyla ilgili araştırma yapınız. Araştırmanızda kullanabileceğiniz kaynakları ve bilgiye ulaşım imkânlarını belirleyiniz.
Araştırma sürecinizi olumlu ve olumsuz yönleriyle değerlendiriniz
Cevap:
Karşılaştığımız durumlar karşısında yüzümüzün gülmesi veya çatması neden olur?
İnsanların yüz ifadeleri onların duygularını gösterir. Mutlu olduğumuz yüz kaslarımız gerilerek gülmemizi sağlar. Üzgün olduğumuzda, kızgın veya endişeli olduğumuzda yüz kaslarımız farklı çalışarak kaşlarımıza şekil verir veya çatılır.
Bu gibi ifadeler beynimizin içerisinde duyguları yöneten bölümlerle alakalıdır. Bu sistemlerin başında limbik sistem ve amigdala gelir.
Gülmek mutluluk hormonu salgılarken kaş çattığımız zaman adrenalin hormonu sağlayarak heyecanlanırız.
Özetle gülmek veya kaşları çatmak beynimizin kaslarımıza verdiği emirle alakalıdır.
Yararlandığınız kaynakların konuyu anlamanıza katkısını ve ek kaynaklara ihtiyaç duyup duymadığınızı değerlendiriniz.
Cevap: Yararlandığım kaynaklar konuyu anlamama yeterli oldu. Konuyu tam olarak eksiksiz bir şekilde anladığım için ek kaynağa gerek yok.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları MEB Yayınları
1. Etkinlik
Aşağıdaki soruları metinden hareketle sözlü olarak cevaplayınız.
1. Yazar, duyguları nasıl tanımlamıştır?
Cevap: Yazar, duyguları; belirli bir durumla karşılaştığımızda aklımızda canlanan düşüncelerin sonucu olarak tanımlamıştır.
2. Temel duygular ve ikincil duygular arasındaki fark nedir?
Cevap: Temel duygular doğuştan gelirken, ikincil duygular yaşanılan çevreye sayesinde öğrenilir.
3. Duyguları doğru ifade edebilmenin insan ilişkileri üzerindeki etkisi nedir?
Cevap: Duyguları doğru ifade edebilmek sorunları daha iyi çözebilmeyi, çevremizdekilerle daha iyi ilişkiler kurabilmeyi sağlar.
4. Duyguların yönetilmesinin önemi nedir? Metinde hangi yöntemler önerilmiştir?
Cevap: Duyguların yönetilmesi ne hissettiğimizi anlamamız ve bu duyguları azaltabilmemiz için önemlidir. Metinde güvendiğimiz biriyle duygularımızı paylaşmamız ve duygularımızı ifade edebilmemiz önerilmiştir.
5. Siz öfkelendiğinizde duygularınızı nasıl ifade ediyorsunuz? Her zaman aynı şekilde mi davranırsınız? Neden?
Cevap: Ben öfkelendiğimde bazen sakinleşmeyi bekleyerek karşımdakiyle ılımlı bir şekilde konuşurum, bazen de öfkeme engel olamam ve bağırabiliyorum.
6. Sorunlarınızı konuşmak yerine farklı şekillerde çözmeye çalıştığınızda başarıya ulaştığınız oldu mu? Örnek vererek açıklayınız.
Cevap: Sorunlarımı küserek çözmeye çalışmıştım ancak başarıya ulaşamadım. Çünkü arkadaşım bana çarparak geçmiş ve özür dilemeden ilerlemişti. Ben ona bu yaptığının beni kırdığını söylemeden küsmüştüm ve arkadaşım bu durumun bile farkında olmamıştı.
2. Etkinlik
a. Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.
Cevap:
Metnin konusu: Duygularımız ve ifade etme biçimimiz.
Metnin ana fikri: Duygularımızı ifade etmenin en iyi yolunun konuşmak olduğu.
b. Metnin konusunu ve ana fikrini belirlerken nelere dikkat ettiniz? Söyleyiniz.
Cevap: Metnin konusunu belirlerken içeriğinde anlatılanlara ve ana fikrini belirlerken verilmek istenen mesaja dikkat ettim.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları MEB Yayınları
3. Etkinlik
a. Aşağıdaki metni okuyunuz. Paragraflarla ilgili soruları cevaplayınız.
Bu bölümde yazının ne ile ilgili olduğu anlaşılmakta mıdır? Bu yazının konusu nedir?
Cevap: Bu bölümde yazının ne ile ilgili olduğu anlaşılmaktadır. Bu yazının konusu merhamettir.
Bu bölümde çeşitli örnekler ve açıklamalarla konunun daha iyi anlaşılması sağlanmış mı? Hangi örnekler verilmiştir?
Cevap: Bu bölümde çeşitli örnekler ve açıklamalarla konunun daha iyi anlaşılması sağlanmıştır. Sokaktan üşüyen kedi, yardıma muhtaç bir yaşlı, kardan eğilip kalmış bir fidan örnekleri verilmiştir.
Bu bölümde yazar, yazıyı yazma amacını belirtmiş midir? Yazarın yazıyı yazma amacı nedir?
Cevap: Bu bölümde yazar, yazıyı yazma amacını belirtmiştir. Yazarın yazıyı yazma amacı herkesi merhametli olmaya davet etmesi, merhametin dünyayı daha iyi bir yere getireceğini anlatmak istemesidir.
b. Metinde bir olay mı anlatılmaktadır? Bunu nereden anlıyorsunuz?
Cevap: Metinde bir olay anlatılmamıştır.
c. Okuduğunuz metin üç paragraftan oluşmaktadır. Birinci paragraf giriş, ikinci paragraf gelişme, üçüncü paragraf sonuç bölümlerini oluşturmaktadır. Siz de “Duygularımız” adlı metnin giriş, gelişme ve sonuç bölümlerini söyleyiniz.
Cevap:
Giriş: Merhamet, insanın derin duygularının bir yansımasıdır. Bir kişiye, bir hayvana ya da doğaya karşı beslenen en insani duygudur. Bu duygu, diğer tüm duyguların ötesinde bir kıymet taşır. Çünkü merhamet, insanlara yaşama umudu ve güven aşılayan bir güçtür.
Gelişme: Merhamet, insanların birbirine bağlanmasını sağlar ve dünyayı daha anlamlı kılar. İnsanları koruyucu bir katman gibi kuşatır ve onu kötü duygu ve davranışlardan korur. Sokakta üşüyen bir sokak kedisi, yardıma muhtaç bir yaşlı ya da kardan eğilip kalmış körpe bir fidan gördüğünde ortaya çıkar. Merhamet de diğer iyi duygular gibi yaşamın en güzel ve en değerli armağanlarından biridir.
Sonuç: Merhamet duygusunu en kıymetli değerlerimizden biri olarak görmeli ve onu hiçbir zaman kaybetmemeliyiz. Çünkü merhamet, insanlığımızın temelini oluşturur ve dünyayı daha yaşanılır kılar. Her birimiz, merhametle dolu bir dünya kurmak için çaba göstermeli ve bu değerli duyguyu yaymaya devam etmeliyiz.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları MEB Yayınları
4. Etkinlik
a. Düşünceyi geliştirme yollarıyla ilgili aşağıda verilen örnek cümleleri okuyunuz. Siz de “Merhametli Olmak” metninden düşünceyi geliştirme yollarına birer örnek cümle yazınız.
Cevap:

5. Etkinlik
a. İsimler her zaman görebildiğimiz, dokunabildiğimiz varlıklara mı verilir? Neden?
Cevap: İsimler göremediğimiz, dokunamadığımız varlıklara da verilir.
b. “Merhamet” kavramını duyu organlarımızla algılayabilir miyiz? Niçin?
Cevap: Merhamet kavramını duyu organlarımızla algılayamayız. Çünkü merhamet görünmez, duyulmaz, hissedilmez sadece zihinde oluşur.
c. Dinlediğiniz metinde duyu organlarınızla algıladığımız ve algılayamadığımız isimleri bularak yazınız.
Cevap:

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

