5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 37-40-41-42-43-44-45-47-48. Cevapları MEB Yayınları
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 37-40-41-42-43-44-45-47-48. Cevapları MEB Yayınları 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Bir İp Bul, Oyuna Başla Metni Cevapları konusunun bulunduğu 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 37-40-41-42-43-44-45-47-48 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

5.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 37-40-41-42-43-44-45-47-48. Sayfa Cevapları Bir İp Bul, Oyuna Başla
- 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları MEB Yayınları
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları MEB Yayınları
Keşif Yolculuğu
İp oyunlarından hangilerini biliyorsunuz? Siz bunlardan hangilerini oynamayı daha çok seviyorsunuz?
Cevap: İp çekme, ipe basma ve ip atlama oyunlarını biliyorum. Ben ip atlama oyununu daha çok seviyorum.
Yazı yazarken büyük harfleri hangi amaçlarla kullanıyorsunuz? Söyleyiniz.
Cevap: Yazı yazarken büyük harfleri, Özel isim olmasında, cümlenin başında olmasında kullanıyorum.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları MEB Yayınları
1. Etkinlik
Belirlediğiniz kelime ve ve kelime gruplarının anlamlarını TDK Güncel Türkçe Sözlükten bularak yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu kontrol ediniz.
Cevap:
Kelime: Halat
Tahminim: Kalın ip
Sözlük Anlamı: Çok kalın ip
Kelime: Rakip
Tahminim: Yarışlarda karşı taraf
Sözlük Anlamı: Herhangi bir şeyde birbirini geçmeye, yenmeye çalışan kimse.
Kelime: Rekabet
Tahminim: Karşı karşıya gelme
Sözlük Anlamı: Aynı amaç için uğraşan iki taraf.
Kelime: Lazer
Tahminim: Keskin ışık
Sözlük Anlamı: Çok güçlü ışık parıltıları
2. Etkinlik
a. Okuduğunuz metinde en çok tekrar eden ve metnin konusunu destekleyen kelimeleri belirleyip örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
- İp
- Oyun
- Amaç
- Yarışma
- Takım
- Rakip
- Rekabet
Yazdığınız kelimelerin metnin içeriğiyle ilişkisini açıklayınız.
Cevap: Yazdığım kelimeler metnin içeriğini tahmin etmemde çok yardımcı oldu. Çünkü bu kelimeler metinde ne anlatıldığını göstermektedir.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları MEB Yayınları
3. Etkinlik
Okuduğunuz metinden ve deneyimlerinizden hareketle aşağıdaki soruları sözlü olarak cevaplayınız.
1. Metinde hangi oyunlardan bahsedilmektedir? Siz bunlardan hangilerini oynuyorsunuz?
Cevap: Metinde halat çekme, ip çevirme, lazer oyunu ve kedibeşiği oyunlarından bahsedilmektedir. Ben bunlardan halat çekme ve ip çevirme oyunlarını oynuyorum.
2. ”Kedibeşiği” adlı oyunda neden hamlelerimizi önceden düşünmeliyiz? Açıklayınız.
Cevap: İp düğüm olursa ve iple farklı biçimler yapamadığımızda oyun biter. Bu yüzden diğer hamlelerimizi önceden düşünmeliyiz.
3. Metinde anlatılanlarla sizin oynadığınız ip oyunlarının benzer ve farklı yönlerini söyleyiniz.
Cevap: Metinde anlatılan oyunlardan sadece ip çevirme ve halat çekme bizim oynadığımız oyunlara benzemektedir. Diğer oyunlar bizim oynadığımız oyunlardan farklıdır.
4. Metinden hareketle kuralların bir oyun için neden önemli olduğunu açıklayınız.
Cevap: Kurallar oyunların düzenli ve güzel oynanabilmesi için önemlidir.
5. Metinde verilen oyun isimlerini oyunların içeriğine uygun buluyor musunuz? Neden?
Cevap: Metinde anlatılan oyunların adlarını içeriğine uygun buluyorum. Çünkü oynanış tarzları oyunların adlarını belirtmektedir.
4. Etkinlik
a. Metinden iki oyun belirleyerek oyunlarla ilgili istenen bilgileri yazınız.
Cevap:
Oyunun Adı: Halat Çekme
Oyuncu Sayısı: En az 5 oyuncuyla oynanır.
Oyunun Aracı: Halat
Oyunun Amacı: Takımların ipi kendi tarafına çekip rakip takımın tüm oyuncularının bu sınırı geçmesini sağlamak.
Oyunun Adı: Kedibeşiği
Oyuncu Sayısı: 2 kişiyle oynanır.
Oyunun Aracı: İp
Oyunun Amacı: İpi sırasıyla farklı biçimlere sokmak.
b. İki oyun arasındaki benzerlik ve farklılıkları söyleyiniz.
Cevap: Bu iki oyun arasında oyuncu sayısı farklıdır. Biri normal ip ile oynanmaktadır. Diğeri halat ile oynanmaktadır. Halat çekme de amaç ipi çekmek fakat kedibeşiğinde amaç ipin şeklini değiştirmektir. Benzerlikleri iki de ip olmasıdır.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları MEB Yayınları
Konuşalım
5. Etkinlik
a. Ailenizde ev dışında yaptığınız etkinlikleri aşağıdaki alanlara yazınız.
Cevap:
Ailemle Yaptığım Etkinlikler
Sosyal Etkinlikler: Gezilere katılmak, Pikniğe gitmek, bayram gezmeleri
Eğlenme Amaçlı Etkinlikler: Lunaparka gitmek, konsere gitmek, tatile gitmek
Kültürel Etkinlikler: Kütüphaneye gitmek, Tiyatroya gitmek, müzeye gitmek
b. Yazdığınız etkinliklerden en çok keyif aldığınız etkinliği belirleyiniz. Bu etkinlikte ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Hangi sıklıkta bu etkinliği yapıyorsunuz?
Cevap: Ayda bir defa bu etkinliği yapıyoruz.
2. Etkinlikte neler yaparsınız?
Cevap: Pastalar, kurabiyeler hazırlıyoruz. Top ve ip alıp hep çok güzel yerlere gidiyoruz.
3. Bu etkinlikte özel bir görev veya sorumluluğunuz oluyor mu? Oluyorsa kısaca açıklayınız.
Cevap: Bu etkinlikte görevlerim hazırlık yaparken anneme ve babama yardımcı olmak. Onlar hazırlık yaparken ben paketliyorum ve eşyaları yerleştirmeye yardımcı oluyorum.
4. Bu etkinliği yaparken ne tür duygular hissediyorsunuz?
Cevap: Bu etkinliği yaparken çok mutlu ve heyecanlı oluyorum.
5. Bu etkinliği diğerlerinden daha fazla sevmenizin sebebi nedir?
Cevap: Bu etkinliği sıklıkla yaptığımız ve ailemle hep beraber yaptığımız için diğerlerinden daha çok seviyorum.
c. Ailenizle geçirdiğiniz özel bir günü anlatan konuşma yapınız. Konuşmanıza başlamadan önce yukarıya yazdıklarınızı da kullanarak kısa bir hazırlık yapınız
Cevap: Bir bahar günü yine hava çok güzeldi. Babam izinliydi. Pikniğe gitmek bugün için harika olurdu. Erkenden kalktık. Annem mutfakta poğaça ve kurabiyeler yapmıştı. Onun yaptıklarını ben güzelce paketledim ve arabaya yerleştirdim. Babam da oturabilmemiz için sandalyeler ve masa aldı. Ben yine topumu aldım. Babamla piknikte top oynamayı çok seviyorum. Her şey hazır olduktan sonra hep beraber yola çıktık. Çok güzel mis gibi bir dere kenarında piknik yapyık. Çok mutlu oldum. Yine çok eğlendiğim bir gün oldu.
ç. Konuşma sürecinize yönelik aşağıdaki soruları cevaplayınız ve yönergeleri uygulayınız. Bunlardan hareketle güçlü ve zayıf yönlerinizi belirleyiniz.
Cevap:
- Konuşmanızı yaparken en çok nerede zorlandınız?
Cevap: Konuşmamı yaparken en çok duygularımı ifade eden kelimeleri seçmekte zorlandım. - Konuşurken neler hissettiniz? Bunlar konuşma sürecinizi etkiledi mi?
Cevap: Konuşurken o günü tekrardan yaşıyormuş gibi hissettim. Çok mutlu oldum. Bu hislerimde konuşmamın daha da etkili olmasını sağladı. - Sizce öğretmeniniz konuşmanızda en çok neyi beğenmiş olabilir?
Cevap: Bence öğretmenim konuşmamda anlatım tarzımı beğenmiş olabilir. - Bir sonraki konuşmanızda neleri düzenlemeniz gerektiğini not ediniz.
Cevap: Bir sonraki konuşmamda duygularımı daha iyi ifade edeceğim. - Yaptığınız Konuşmayla ilgili öğretmeninizin de geri bildirimlerini alırız.
Cevap:
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları MEB Yayınları
6. Etkinlik
a. Aşağıdaki cümlelerde yer alan yay ayraç içindeki virgüllerin hangi amaçla kullanıldığını belirleyiniz. Virgülün aynı amaçla kullanıldığı cümleleri gruplandırarak tabloyu doldurunuz.
1. Kıymetli dostlarım( , ) öncelikle hepinize bir müjde vermek istiyorum.
2. Elbette ortada bir buz( , ) sargı bezi( , ) sedye( , ) ambulans falan yoktu.
3. Okumak( , ) okumak( , ) sürekli okumak istiyorum son zamanlarda.
4. Kedibeşiği( , ) ayatori( , ) ip oyunu adlarından birini tercih edebilirsiniz.
5. Oyun çocuğun hayal gücünü( , ) zihinsel ve duygusal gelişimini( , ) sosyal becerilerini destekler.
6. Düşünmek( , ) düşünmek( , ) yine düşünmek gerek bu ülkenin nasıl kurulduğunu.
7. Canım annem( , ) sen benim hem ebeveynim hem de en iyi oyun arkadaşım oldun.
8. Hep bilgisayar( , ) hep bilgisayar( , ) hep bilgisayar… Biraz da arkadaşlarınla oyna.
9. Sayın Okul Müdürüm( , )
Öncelikle zekâ oyunları turnuvamıza katılımınız için size teşekkür etmek istiyorum
1. Grup:
- Cümle numaraları: 1,5
- Kullanım amacı: Anlam bozukluğunu ortadan kaldırmak için kullanılmıştır.
- Kural: Kelimeyi öncekinden ayırmak, bütünlüğü sağlamak.
2. Grup
- Cümleler: 3-6-8
- Kullanım Amacı: Kelimelerin anlamlarını güçlendirmek için kullanılmıştır.
- Kural: Sürekli tekrarlanan kelimelerin arasında kullanılır.
3. Grup
- Cümleler: 7-9
- Kullanım Amacı: Önündeki kelimeyi vurgulamak için kullanılır.
- Kural: Hitap edilen kelime önüne kullanılır.
4. Grup
- Cümleler: 2-4
- Kullanım amacı: Sıralı kelimelerin arasında kullanılmıştır.
- Kural: Sıralı kelimeleri anlam bozukluğu olmaması adına ayırır.
b. Aşağıdaki alana virgülün kullanımı ile ilgili oluşturduğunuz her bir kural için birer örnek yazınız.
1. Kural için örneğim: Öğretmenimiz, çantalarımızı sıranın yanına koymamızı istedi.
2. Kural için örneğim: Sürekli iş, iş, iş yapıyorsun.
3. Kural için örneğim: Canım Arkadaşım, nasılsın?
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları MEB Yayınları
7. Etkinlik
Nokta ve virgülle ilgili aşağıda verilen görevi “istasyon tekniği” ile yönergeler doğrultusunda yapınız.
Nokta ve virgülün işlevleriyle ilgili üç istasyonda üç ayrı çalışma yapılacaktır.
İstediğiniz noktalama işaretiyle ilgili çalışmalara katkıda bulunabilirsiniz.
Afiş İstasyonu
1. istasyonda nokta ve virgülün işlevleriyle ilgili örnektekine benzer bir afiş tasarlanacaktır
Broşür İstasyonu
2. istasyonda nokta ve virgülün işlevleriyle ilgili örnektekine benzer bir broşür hazırlanacaktır.
Slogan İstasyonu
3. istasyonda nokta ve virgülün işlevleriyle ilgili örnekteki gibi özgün sloganlar üretilecektir.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları MEB Yayınları
8. Etkinlik
a. Aşağıdaki metinden büyük harflerin kullanım alanlarından bazılarının örnekleri verilmiştir. Metni inceleyiniz ev büyük harflerin benzer kullanımlarını gruplandırınız.
Cevap:

Özel İsimler: Boncuk, Maviş
Gün, ay, hafta isimleri: Haziran, Pazar, Cuma
Ülke veya şehir isimleri: Türkiye, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti
Ünsan İsimleri: Vali BEY, Şehit Şenay Aybüke Yalçın.
b. Oluşturduğunuz gruplardan hareketle büyük harflerin kullanımıyla ilgili kurallar oluşturup aşağıya yazınız.
Cevap:
c. Aşağıda verilen cümleleri büyük harflerin kullanımına dikkat ederek ve noktalama işaretlerini uygun yerlere koyarak yeniden yazınız.
Cevap:
- aslı ceren ve mehmet körebe oynuyor
⇒ Aslı, Ceren ve Mehmet körebe oynuyor.
- okulumuzda 21 haziran salı günü akıl oyunları turnuvası başlıyor
⇒ Okulumuzda 21 Haziran Salı günü akıl oyunları turnuvası başlıyor.
- aysel köpeği fındıkla sahilde oynuyordu
⇒ Aysel, köpeği Fındık’la sahilde oynuyordu.
- çocuk oyunları şenliği için azerbaycan cumhuriyetine gidiyoruz
⇒ Çocuk oyunları şenliği için Azerbaycan Cumhuriyetine gidiyoruz.
- okulumuza gelen doktor ahmet bey oyunların çocuklar için önemini anlattı
⇒ Okulumuza gelen Doktor Ahmet Bey, oyunların çocuklar için önemini anlattı.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları MEB Yayınları
9. Etkinlik
a. Arkadaşlarınızla oynarken en çok eğlendiğiniz geleneksel oyun hangisidir? Söyleyiniz.
Cevap: Arkadaşlarımla oynarken en çok birdirbir oynarken eğeleniyorum.
b. Karekodu okutarak çoklu ortamı izleyiniz.
Cevap:
c. İzlediğiniz çoklu ortamda tanıtılan oyunları; oyunda kullanılan malzeme, kişi sayısı, kurallar açısından inceleyiniz. Aralarından iki oyun seçip incelediğiniz özellikler açısından benzerlik ve farklılıklarını aşağıda uygun yerlere not alınız.
Cevap:
ç. Aldığınız notları da kullanarak seçtiğiniz iki oyunu karşılaştıran bir konuşma yapınız.
Cevap:

Görsellerde alt yazı kullanılmasının amacı nedir? Bu tür çoklu ortamlarda alt yazı kullanılmasının başka hangi faydaları olabilir? Yazınız.
Cevap: Görsellerde alt yazı kullanılması farklı dilleri bilmediğimiz için anlamamız gerektiğinden dolayı yazılmıştır. Bu alt yazılar işitme engeli olanlar için oldukça faydalı olmaktadır.

İzlediğiniz çoklu ortamda yukarıdaki görsel ve benzerleri hangi görevi yerine getirmektedir? Bu tür bir görselin olmaması bir eksiklik oluşturur mu? Neden?
Cevap: İzleyeceğimiz ortamın içeriğinden bahsetme ve desteklemek için kullanılmaktadır.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları MEB Yayınları
İzlediğiniz çoklu ortamdan yazı, ses, müzik, video, görsel gibi unsurlardan birini çıkarmanız gerekseydi hangisini çıkarırdınız? Neden? Yazınız.
Cevap: İzlediğim çoklu ortamdan müziği çıkarmak isterdim. Daha sakin ve anlaşılır olacağını düşünüyorum.
10. Etkinlik
a. Karekodu okutarak “Oyun Dünyamız” adlı etkileşimli içeriği yönergeler doğrultusunda tamamlayınız.
b. Tema sonunda yer alan “Dinleme/İzleme Becerisi Öz Değerlendirme Ölçeği”ni kullanarak dinleme/izleme sürecindeki güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi tespit ediniz. Sonraki etkinliklerde bu yönlerinizi geliştirmeye çalışınız.
Cevap:
11. Etkinlik
a. Aşağıdaki elektronik postayı inceleyiniz. Elektronik postada bulunan “Kime” bölümüne kendi elektronik posta adreslerinizi yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları MEB Yayınları
b. Arkadaşınız Hatice’den gelen bu elektronik postaya aşağıdaki yönergeleri göz önünde bulundurarak bir cevap yazınız.
Cevap:

c. E-postanızı göndermeden önce yazdığınız metnin oyunu tanıtma ve iletişim sürecini devam ettirme yeterliliğini kontrol ediniz. Eksik veya hata varsa gerekli düzenlemeleri yapınız.
ç. Yazınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
d. Yazma sürecinizi tema sonundaki ” Yazma Becerisi Öz Değerlendirme Ölçeği”ni kullanarak değerlendiriniz.
Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

