6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 135-136-137-139-140-141-142-144-146-147-148. Cevapları MEB Yayınları

6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 135-136-137-139-140-141-142-144-146-147-148. Cevapları MEB Yayınları 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Geleneğimizde Dinin İzleri konusunun bulunduğu 6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 135-136-137-139-140-141-142-144-146-147-148 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
6.Sınıf MEB Yayınları Din Kültürü Ders Kitabı 135-136-137-139-140-141-142-144-146-147-148. Sayfa Cevapları Geleneğimizde Dinin İzleri
- 6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 135 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 136 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 137 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 142 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları MEB Yayınları
6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 135 Cevapları MEB Yayınları
Üniteye Başlarken
Bir toplumun maddi ve manevi değerlerinin bütününe kültür adı verilir. Her toplumun kültürü kendine özgüdür. Örneğin İslam kültürünün yaygın olduğu coğrafyalarda minareleriyle cami ve mescitler, gelip geçenlerin su içebileceği çeşme ve sebiller, hamamlar vb. eserler vardır. Dinin izleri, birçok mimari yapıda görülmektedir.
Din, kültürümüzde mimari dışında başka hangi alanları etkilemiş olabilir?
Cevap: Edebiyat, sanat gibi alanları da etkilemiş olabilir.
6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 136 Cevapları MEB Yayınları
Konuya Başlarken
1. Kültürü oluşturan kavramlar neler olabilir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Kültürü oluşturan kavramlar, dil, din, sanat, edebiyat, gelenek ve göreneklerdir.
2. Geleneklerimiz hakkında neler biliyorsunuz?
Cevap: Geleneklerimizin geçmişten günümüze gelen değerler, davranışlar ve alışkanlıklardır.
6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 137 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik-1
Yönerge
Aşağıdaki metni okuyarak bu metinde bulunan dinî ögeleri belirleyiniz.
Değerlendirme
1. Bu metinde yer alan dinî ögelerin altını çiziniz.
Cevap: Ramazan Bayramı, Kurban Bayramı, Kurban kesmek, etleri paylaşmak yardımlaşma, dayanışma ruhu, Kandil geceleri ,camilerde mevlit okunması, dua edilmesi, Regaip Kandili, Miraç Kandili, Mevlit Kandili Kandil simidi İslam, Zekât, sadaka, kurban Yunus Emre, Hacı Bektaş-ı Veli, Itrî (dinî ve tasavvufi şahsiyetler) Saz, ney, kudüm, def gibi dinî musikîde kullanılan enstrümanlar
2. Günlük hayattan ve sosyal çevrenizden hareketle dinin geleneklerimiz üzerindeki etkisine örnekler bulunuz ve bunları arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Bayramlarda büyüklerimizin elini öpüp harçlık almak, kandil gecelerinde kandil simidi dağıtmak, kurban bayramında etleri paylaşmak gibi etkileri vardır.
6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları MEB Yayınları
Taziye ziyaretlerinde söyleyebileceğiniz dua cümleleri yazınız.
Cevap:
- ”Allah rahmet eylesin.”
- ”Başınız sağ olsun.”
- ”Çektiği acılar günahlarına kefaret olsun.”
- ”Mekanı cennet olsun.”
6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları MEB Yayınları
Mesaj Yazalım
Aşağıdaki alana sevdiğiniz bir yakınınıza göndermek üzere bayram mesajı yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik-2
Yönerge
• Karekodla verilen “Sadaka Taşı” videosunu izleyiniz.
• Videoda en çok dikkatinizi çeken nedir? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
• Videodan yola çıkarak sadaka taşı geleneğini anlatınız.
Cevap: Sadaka aşı geleneğinde zengin kimseler hayır yapmak için sadaka taşına para bırakıyor. İhtiyaç sahipleri de hava kararınca gelip ihtiyaçları kadarını alıyorlar. Videoda en çok dikkatimi çeken ihtiyaç sahibinin ihtiyacından fazlasını almadan artan parayı yerine geri koyarak erdemli davranmasıdır.
Değerlendirme
Dayanışma, yardımlaşma ve fedakârlık konusunda sadaka taşının rolünü yazınız.
Cevap: İnsanlar arasında yardımlaşmayı güçlendirir. İhtiyaç sahiplerinin ihtiyaçlarını karşılamasına fayda sağlar. Kişiye de sevap kazandırmış olur.
6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 142 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik-3
Yönerge
• Karekodla verilen “Zimem Defteri” videosunu izleyiniz.
• Videodan hareketle aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Zimem defteri uygulamasını kısaca yazınız.
Cevap: Zimem defteri, insanların bakkaldan borca aldığı şeylerin yazıldığı defteri, varlıklı birinin yardımlaşma ve hayır yapmak için alıp bütün borcu kapatmasıdır.
2. Zimem defteri geleneğinin bireysel ve toplumsal yararlarını açıklayınız.
Cevap: Bireysel olarak kişinin sıkıntılarını giderir, toplumsal yardımlaşma ve dayanışmayı güçlendirir.
Değerlendirme
Dayanışma, yardımlaşma ve fedakârlık konusunda zimem defterinin rolünü yazınız.
Cevap: Zimem defteri sayesinde toplumda birlik, merhamet ve paylaşma duygusu güçlenir.
6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik-4
Yönerge
• Bir yardımlaşma ve dayanışma vakfı kurduğunuzu hayal ediniz.
• Kurduğunuz vakfın adı, amacı ve işleyişini verilen vakfiyeye yazınız.
Cevap:

Değerlendirme
Vakıf kültüründen hareketle dinin geleneklerimiz üzerindeki etkisini yazınız.
Cevap: Yardımlaşma, dayanışma, birlik ve beraberlik duygularının güçlenmesine etki etmiştir.
6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları MEB Yayınları
Tasarlayalım
Aşağıdaki görseli renkli kalemlerle boyayınız. İki minare arasına kendi mahyanızı büyük harflerle yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik-5
Yönerge
• Öğretmeninizin rehberliğinde dört gruba ayrılınız.
• “Geleneğimizde Dinin İzleri” görselinden her grup için farklı bir konu seçiniz.
• Seçtiğiniz konuyla ilgili bir senaryo yazınız.

• Yazdığınız senaryoya göre arkadaşlarınızla aranızda rol dağılımı yapınız.
• Grupça hazırladığınız drama çalışmalarını sınıfta arkadaşlarınıza sununuz.
Cevap: Ramazan ayında oruç tutulur, iftar sofraları kurulur ve teravih namazı kılınır. İnsanlar birbirini iftara davet eder, ihtiyaç sahiplerine yardım eder. Bu gelenekler sayesinde, yardımlaşma ve paylaşma duyguları güçlenir. Biz de drama çalışmamızda iftar yemeklerimizden komşularımızla paylaşmamızı canlandırdık.
Değerlendirme
1. Yaygın geleneklerimizde dinin izlerini açıklayınız.
Cevap: Bayramlaşma, misafir ağırlama, dua etme gibi geleneklerimizde dinin paylaşma, saygı ve sevgi öğütleri görülür.
2. Ramazan ayı ve oruçla ilgili geleneklerimizde dinin izlerini açıklayınız.
Cevap: Ramazan ayında oruç tutulur, iftar sofraları kurulur, teravih namazı kılınır. Bu gelenekler dinimizin ibadet anlayışından kaynaklanır.
3. Yardımlaşma geleneklerimizde dinin izlerini açıklayınız.
Cevap: Zekât, fitre, sadaka ve kurban gibi dinin izleri bulunur.
4. Hz. Muhammed (sav) ve Ehlibeyt sevgisiyle ilgili geleneklerimizde dinin izlerini açıklayınız.
Cevap: Peygamberimizi anmak, salavat getirmek ve onun ahlâkını örnek almak dinimizin önemli bir geleneğidir.
6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları MEB Yayınları
Kontrol Noktası
Geleneğimizde dinin izlerini yansıtan bir anınızı öğrenme günlüğüne yazınız.
Cevap: Ramazan ayındayken ailecek bir iftar daveti vermek istedik. Komşularımızla bahçede büyük bir masa açıp bir araya gelecek ve iftarımızı birlikte yaparak soframızı paylaşacaktık. Bu fikir bizi çok heyecanlandırdı. Her gelen elinde yemeğiyle gelmişti. Herkes birlik beraberlik ve paylaşma içerisinde iftarını yaptı, dualarını etti ve verdiği nimetler için Allah’a şükretti.
Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

