6. Sınıf Matematik Ders Kitabı 224-229-234-235. Sayfa Cevapları ATA Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Çember konusunun yer aldığı 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 224-229-234-235 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Zamanının en büyük buluşlardan biri olarak kabul edilen tekerlek, ulaşım sektöründe büyük kolaylıklar sağlamıştır.
Tekerleğin çember şeklinde olmasının sebebi ne olabilir? Açıklayınız
Cevap: Çember şeklinde olmasının sebebi köşeleri olmadığı için ve düzlem üzerinde takılmadan dönebilecek bir cisim olduğu için çember şekli kullanılmıştır.
✒ Pergelimizin açıklığını cetvelle 2 cm olarak belirleyelim.
✒ Pergelimizin sivri ucunu A4 kâğıdımıza sabitleyelim.
✒ Pergelimizin diğer ucunu, sabitlediğimiz ucunun etrafında açıklığı değiştirmeden bir tur döndürelim ve bir şekil çizelim.
➥ Çizdiğiniz şeklin adı nedir?
Cevap: Çizdiğimiz şeklin adı çemberdir.
➥ Çizdiğiniz şeklin merkezini belirlemek için hangi noktayı seçmek uygun olur? Açıklayınız.
Cevap: Çemberin orta noktası merkez olarak seçmek uygundur. Çünkü her noktaya uzaklığı eşit olması gerekir.
➥ Çemberin merkezi ile üzerindeki noktaların arasındaki uzaklıkları inceleyiniz. Uzaklıklar arasındaki ilişkiyi belirleyiniz. Belirlediğiniz ilişkiyi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Merkezden olan uzaklıklar birbirine eşittir. Merkezden itibaren olan uzaklıklar çemberin yarı çapını verir.
✒ İki kitabın arasına 25 kr. değerindeki madenî parayı yandaki gibi sıkıştıralım.
✒ Cetvelle iki kitap arasındaki mesafeyi ölçelim.
✒ Ölçümümüzü not edelim.
✒ Not ettiğimiz ölçüm, çemberin hangi elemanının uzunluğudur?
Cevap: Çemberin çap uzunluğudur.
➥ Kaydettiğiniz üç sonucu birbirleriyle karşılaştırınız.
Cevap: Üç sonuçta da değerler farklılık göstermiştir. Büyüklüklerine göre çapları da değişmiştir.
➥ Yaptığınız karşılaştırmalara göre çemberin uzunluğu ile çapı arasındaki ilişkiyi belirten genel bir ifade yazınız. Yazdığınız ifadeyi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Yaptığımız karşılaştırmalara göre çemberin uzunluğu çapına eşittir.
1. Pergel kullanarak yarıçap uzunlukları 1 cm ve 2 cm olan iki çember çiziniz. Çemberlerin merkezlerini, birer yarıçaplarını ve çaplarını belirleyiniz.
Cevap:
Yukarıdaki şekillerden, IV numaralı şeklin içi boş diğerlerinin içi dolu ve O, K ve M noktaları şekillerin orta noktaları olmak üzere daire olanları belirleyiniz. Daire olanları belirlerken nelere dikkat ettiğinizi açıklayınız.
Cevap: İçi dolu olanlar ve çembere benzeyen şekiller dairedir. II ve III numaralı şekiller dairedir. IV numaralı şekil içi boş olduğu için çember olur.
3. Yarıçap uzunluğu 70 cm olan çemberin uzunluğu kaç cm’dir? (π’yi 22/7 alınız.)
Cevap:
Ç = 2 . π . r
Ç = 2 x 22/7 . 70
Ç = 440 cm’dir.
4. Yandaki M merkezli çemberin uzunluğu 125,6 cm ise çap uzunluğu kaç cm’dir? (π’yi 3,14 alınız.)
Cevap:
Ç = 2 . π . r
125,6 = 2 . 3,14 . r
125,6 = 6,28r
r = 20 cm
Çap → 20 x 2 = 40 cm’dir
5 Bir sitenin yöneticisi Ömer Bey, sitedeki yanda ölçüleri verilen bölgenin etrafını telle çevirmek istiyor. Bölge, O merkezli bir çeyrek çember ve [OA] ile [OB] yarıçapları ile belirtildiğine göre Ömer Bey’in en az kaç m tele ihtiyacı vardır? (π’yi 3 alınız.)
Cevap:
Ç = 2 . π . r
Ç = 2 . 3 . 12
Ç = 72 m
Çeyrek çember olduğu için;
72 ÷ 4 = 18 m olur.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Teşekkürler ödevime yardımcı oldu ama bazı soruların cevapları kısa ve kolay olsun isterim.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.