Cevap Yaz
26 Şubat 2024, 16:31 - Furkan Yazdı

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 151-152-153-154. Sayfa Cevapları ANKA Yayınevi

6.Sınıf Türkçe Ders Kitabı 151-152-153-154. Sayfa Cevapları ANKA Yayınevi 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Küçük Ressam konusunun yer aldığı 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 151-152-153-154 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 151-152-153-154. Sayfa Cevapları ANKA Yayınevi

6.Sınıf Türkçe Ders Kitabı ANKA Yayınevi 151-152-153-154. Sayfa Cevapları Küçük Ressam

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 151 Cevapları ANKA Yayınevi

Düşünelim – Tartışalım

1. “Şiir” ne demektir?
Cevap: Şiir, içerisinde bir duyguyu veya düşünceyi dizler halinde, kısa halde yazılması tarzına denir.

2. Hangi konularda yazılmış şiirleri seviyorsunuz?
Cevap: Doğayla ilgili yazılmış şiirleri seviyorum.

3. Bir metnin şiir olabilmesi için hangi özellikleri taşıması gerekir?
Cevap: Bir metnin şiir olabilmesi için kısa ve dizeler halinde yazılmış olması gerekir.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları ANKA Yayınevi

1. Etkinlik

Şiirdeki anlamını bilmediğiniz kelimeleri aşağıdaki boşluklara yazınız. Daha sonra anlamlarını sözlükten bularak karşılarına yazınız.

Al
TDK Sözlüğündeki Anlamı: Kırmızı

Marifet
TDK Sözlüğündeki Anlamı: Bir işte yapma konusunda ustalaşmak

Usul
TDK Sözlüğündeki Anlamı: İlke ve kurallara uyarak sonuca erişmek

Öd
TDK Sözlüğündeki Anlamı: Safra (Bir organ)

Çil
TDK Sözlüğündeki Anlamı: Yüzde oluşan kahverengi benek

Ilık
TDK Sözlüğündeki Anlamı: Ne tam olarak soğuk, ne tam olarak sıcak, ortası.

Yavru
TDK Sözlüğündeki Anlamı: Yeni doğmuş bir canlı


2. Etkinlik

Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız. Cevaplarınızı defterinize yazınız.

Şair, şiirde hangi renkleri kişileştirerek anlatmıştır?
Cevap: Şair şiirde; mor, turuncu, kuzguni siyahı, beyaz, pembe ve sarı renklerini kişileştirmiştir.

Şair, “Memleket rüzgârı Bursa çinilerine değmiş.” derken ne anlatmak istemiştir?
Cevap: Bursa’nın yeşil alanlarına dikkat çekmek istemiştir.

Metinde şair, şiir ve resim sanatlarını nasıl bağdaştırmıştır?
Cevap: Şair, şiiri yazarken resim sanatındaki renklerle şiirdeki resim sanatından ve küçük bir ressam çocuğu kullanarak bağdaştırmaya çalışmıştır.

Bedri Rahmi Eyüboğlu hem bir ressam hem de bir şairdir. Bir sanatçının birden fazla sanat alanında yetenekli olması eserlerine nasıl yansır?
Cevap: Bu durumda sanatçının hayal gücünü daha geniş olur. Yaptığı eserlerde, tecrübeli olduğu diğer sanat dallarından da izler bırakır.


3. Etkinlik

Bir şiirde birbirinin zıddı kavram ve durumları karşılayan kelimelerin bir arada bulunmasına “tezat” sanatı denir. Örneğin “Aydınlığa koştum, karanlık çıktı.” dizesinde “aydınlık” ve “karanlık” kavramları tezat sanatına örnektir.

Okuduğunuz şiirde, tezat sanatı olan dizeleri belirleyip aşağıdaki boşluğa yazınız.
Cevap:

  • öte-beri
  • ılık-serin
  • kocaman-minicik
  • el çabukluğu – usul usul

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları ANKA Yayınevi

4. Etkinlik

Aşağıda, şiirle ilgili bazı kavramların tanımları verilmiştir.

Tanımlardan hareketle bu kelimeleri bulunuz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları ANKA Yayınevi


5. Etkinlik

Aşağıdaki kelimelerden basit yapılı olanların numaralarını yeşil; türemiş olanların numaralarını kırmızı; birleşik olanların numaralarını turuncu kutucuğa yazınız.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları ANKA Yayınevi


6. Etkinlik

Aşağıdaki kelimelerin yapılarını, örnekte olduğu gibi altlarındaki boşluklara yazınız.

süslü → türemiş
yolculuk → türemiş
duvar → basit
dağlardan → basit

milletler → basit
çiçekçi → türemiş
etkin → türemiş
güzelce → türemiş

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları ANKA Yayınevi

7. Etkinlik

Kendi şiirinizi yazınız. Yazma çalışmanız bittikten sonra şiirinizi düzenleyiniz ve okul panonuzda sergileyiniz.

Dost Kardeşim

Dostluk ve kardeşlik, kalpte yanan meşale,
İki canın birleştiği, sevgiyle dokunulan yer.
Özgürce açan güller gibi, tatlı bir neşale,
Koşarım sana, dostuma; hiç düşünmeden nerde.

Şiirimin konusu: Dostluğun ve kardeşliğin insan yaşamındaki yerinin ve önemi.

Şiirimin ana duygusu: Dostluk ve kardeşlik sevgisi.


8. Etkinlik

Şiirinizi bitirdikten ve gerekli düzenlemeleri yaptıktan sonra aşağıdaki yönergeye göre değerlendiriniz.

Şiirimi oluşturmadan önce, gerekli ön hazırlığı yaptım. [EVET]
Bu konuda kendimi geliştirdim. [EVET]
Şiirimde dize sonlarında ses benzerlikleri kullanarak ahenk yaratmaya çalıştım. [EVET]
Şiirimde yazım ve noktalama kurallarına dikkat ettim. [EVET]
Yazdığım şiire uygun bir başlık bulabildim. [EVET]


Sonraki Metne Hazırlık

Fotoğrafçılık ile ilgili bilgi toplayınız. Evinizden farklı dönemlere ve kuşaklara ait fotoğraflar bulup sınıfınıza getiriniz.
Cevap: Fotoğrafçılık 19. yüzyılın başında fotoğraf makinesinin icat edilip yaygınlaşmasıyla beraber başlamış ve zamanının çok pahalı lükslerinden birisidir. İnsanlar aile fotoğrafı çektirmek için haftalar hatta aylar öncesinde şehrindeki fotoğrafçılardan randevu alır ve evlerine gelen fotoğrafçının büyük ekipmanlarıyla siyah-beyaz renkte, küçük bir kağıt parçasında fotoğraf çektirilirmiş. Günümüzde fotoğrafçılık çok daha yaygın şekilde uygulanıyor.

Cep telefonlarında, bilgisayarlarda ve tabletlerde bile kameralar bulunuyor.

“gov” ve “edu” uzantılı sitelerden geleneksel el sanatlarımızla ilgili araştırma yaparak bilgi toplayınız
Cevap: Geleneksel El Sanatları, Anadolu ve Orta Asya’dan bize miras kalan binlerce yıllık kültürel mirastır. Günümüze kadar halıcılık, kilimcilik, ebru, sumak, kumaş dokuma, çinicilik, seramik-çömlek yapımcılığı, işlemecilik, oya yapımcılığı, deri işleme, müzik aleti yapma, taş işçiliği, bakırcılık, madencilik, örmecilik ve ahşap oyma gibi bir çok el sanatı, binlerce yıllık tarihimizden bize miras kalmıştır. Ülkemizde geleneksel el sanatlarının canlandırılması için onlarca üniversitenin bu sanatlarla alakalı bölümleri bulunur. Ayrıca bununla ilgili sivil toplum kuruluşları, ahi teşkilatları ve dernekler bulunur. Bunlar bize miras kalmış nadide eserlerdir bu nedenle bu mirasa sahip çıkmamız gerekir.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.