Cevap Yaz
9 Mart 2024, 19:11 - Furkan Yazdı

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 142-145-146-147-148-149-150. Sayfa Cevapları ANKA Yayınevi

6.Sınıf Türkçe Ders Kitabı 142-145-146-147-148-149-150. Sayfa Cevapları ANKA Yayınevi 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Mimar Sinan’la Bir Gün konusunun yer aldığı 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 142-145-146-147-148-149-150 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 142-145-146-147-148-149-150. Sayfa Cevapları ANKA Yayınevi

6.Sınıf Türkçe Ders Kitabı ANKA Yayınevi 138-139-140. Sayfa Cevapları Mimar Sinan’la Bir Gün

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 142 Cevapları ANKA Yayınevi

Düşünelim – Tartışalım

1. Sanat ne demektir?
Cevap: Sanat insanın gözüne ve kulağına hoş gelen, duygularına yönelik çalışmaların tümünü bir araya getiren işlerdir.

2. Sanatla uğraşmak kişiye neler katar?
Cevap: Sanatla uğraşmak; insanın hayal dünyasını genişletir, empati yeteneğini geliştirir, insanın iç dünyasına huzur verir ve insanı motive eder.

3. Bir ağaç ev tasarlasaydık bu nasıl bir ev olurdu?
Cevap: Bir ağaç ev tasarlayacak olsaydım iki odadan oluşurdu. Bir odayı yatmak için bir odayı günlük kullanmak için tasaralrdım. Büyükçe iki penceresi olur, tavanda da bir teras yapardım.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları ANKA Yayınevi

1. Etkinlik

Metinde kullanılan aşağıdaki kelimelerin anlamlarını sözlükten bulup boşluklara yazınız. Anlamlarını öğrendiğiniz bu kelimeleri birer cümlede kullanınız.

MİMAR
Sözlük Anlamı: Binaları kural ve ölçülere uygun tasarlayan kişi.
Cümlem: Caminin mimarları tasarım için bir yıl vakit harcadılar.

HEYBET
Sözlük Anlamı: Yerine göre korku veya saygı gösteren büyüklük, görünüş
Cümlem: Odaya girer girmez heybetiyle dikkat çekerdi.

FETİH
Sözlük Anlamı: Bir bölgeyi, şehri veya kaleyi savaşarak ele geçirmek
Cümlem: Fetihle beraber insanlar şehre göç etmeye başladı.

KANDİL
Sözlük Anlamı: İçinde bir yağ ve ona daldırılmış fitil bulunan aydınlatma aracı
Cümlem: Kandille gezmeden geceleri çıkmanın yasak olduğu dönemler oldu.


2. Etkinlik

Aşağıdaki deyimlerin anlamlarını deyimler sözlüğünden bulunuz. Daha sonra bu deyimlerle birer cümle kurunuz.

Akıl sır ermemek
Sözlük Anlamı: Bir işin olayını, gizli noktalarını anlayamamak
Cümlem: Öğretmenin verdiği ödeve kimse akıl sır erdiremedi.

Tepeden tırnağa süzmek
Sözlük Anlamı: Bir kişiyi dikkatlice izlemek
Cümlem: Karşısına çıkanları tepeden tırnağa süzmekten kendini alamıyor.

Canını dişine takmak
Sözlük Anlamı: Bütün gücüyle bir işi yapmaya devam etmek
Cümlem: Proje ödevini zamanında yetiştirmek için herkes canını dişine taktı.

Dikkat çekmek
Sözlük Anlamı: Yaptığı hareketle herkes tarafından farkedilmek
Cümlem: Bağırmasıyla salondaki tüm dikkatleri üstüne çekti.

Boş durmamak
Sözlük Anlamı: Durmaksızın bir işle meşgul olmak
Cümlem: Annem gün boyu boş durmadan çalışmaya devam etti.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları ANKA Yayınevi

3. Etkinlik

Metindeki kurgusal ögeler nelerdir? Yazınız.
Cevap:

  • Murat’ın anahtarla geçmişe pek çok yolculuk yapması.
  • Murat’ın günümüzden koparak Kanuni zamanına yolculuk yapması.
  • Yıldızların göz kırpması.
  • Güvercinin not getirmesi.

4. Etkinlik

Aşağıdaki kutucukları doldurunuz.

Okuduğum metin için benim önerdiğim başlık → Geçmişe Yolculuk


Metnin Konusu → Murat’ın bir kuşun getirdiği anahtar ve mektupla beraber geçmişe yolculuk yapması ve Mimar Sinan’la karşılaşması.

Ana Düşüncesi → İnsan bir şey başarmak istiyorsa çevresinden önce ilk başta kendisine inanmalı, kendisiyle yarışmalıdır.

Yazılma Amacı → Okurların anlatılanlardan ders çıkarması.


Metnin Özeti → Murat, penceredeyken kendisine bir anahtar ve mektup getiren bir güvercinle beraber geçmişe doğru yolculuk yapmıştır. Geçmişe yolculuk yapmak için Murat, Mimar Sinan’ın yanına gitmeyi dilemiştir. Mimar Sinan’ın yanına yolculuk yapan Murat, ilk başta bir cami inşaatında çalışan işçilerle daha sonrasında Mimar Sinan’la karşılaşıp sohbet etmeye başlamıştır. Mimar Sinan ile tanışan Murat, camiyi beraber gezerken kuş yumurtalarından, is odalarından, caminin temelinin altı yıl bekletilmesinden ve caminin diğer özelliklerinden bahsetmiştir. Ayrıca Kanuni Sultan Süleyman’lada karşılaşan Murat daha sonrasında sohbetini Mimar Sinan ile sürdürürken önemli öğütler edinip sohbetini sonlandırdı.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları ANKA Yayınevi

5. Etkinlik

Aşağıdaki soruların cevaplarını yazınız.

1-) Murat, neden Mimar Sinan’la tanışmak istemektedir?
Cevap: Murat, Mimar Sinan’ın yaptığı camiyi ve nasıl bu kadar büyük bir mimar olmayı başardığını merak etmesi sonucu tanışmak istemektedir.

2-) Mimar Sinan, camiyi yapmaya başlamak için neden altı yıl beklemiştir? Mimar Sinan’ın yerinde olsaydınız caminin yapımı için altı yıl bekler miydiniz? Açıklayınız.
Cevap: Temelin sağlam olması, tam olarak toprağa oturması için altı yıl beklemiştir. Ben yaptığım eserin sağlam olabilmesi için farklı yollar araştırır, daha kısa sürede bitirmeye çalışırdım.

3-) Camideki avizelere neden deve kuşu yumurtası asılmıştır?
Cevap: Bu avizelerde örümcek ağı olmaması için deve kuşu yumurtası asılmıştır.

4-) Mimar Sinan başarısını neye borçludur?
Cevap: Mimar Sinan başarısını her eserinde en iyi eseriymiş gibi çalışması sonucu kendisiyle yarışmaya çalışmasına borçludur.

5-) Mimar Sinan, Murat’a neler öğütlemiştir?
Cevap: Mimar Sinan, Murat’a başarının en önemli formülünün insanın kendisiyle yaptığı yarıştan geçtiğini söyleyerek öğütlemiştir.


6. Etkinlik

Mimar Sinan, nasıl bir kişiliğe sahiptir ve kültürümüze ne gibi katkılar sağlamıştır? Aşağıdaki boşluğa yazınız.
Cevap: Mimar Sinan hiç bir zaman azla yetinmeyen, her zaman daha iyisi için çabalayan, her çalışmasını şimdiye kadarki en iyi çalışması olarak yaparmışçasına önem ve titizlikle sürdüren, liderlik özelliklerine sahip zeki bir insandır.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 149 Cevapları ANKA Yayınevi

7. Etkinlik

Aşağıdaki metinleri okuyunuz. Ardından doğru-yanlış tablosunu doldurunuz.

İkinci metin bilgilendirici bir yazıdan alınmıştır. [DOĞRU]
İlk metinde kurguya dayalı anlatım vardır. [DOĞRU]
İki metin de okuyucuya bir şeyler öğretmeyi hedeflemektedir. [YANLIŞ]
İki metinde de kurguya dayalı anlatım vardır. [YANLIŞ]
Her iki metnin kahramanları da hayali kişilerdir. [YANLIŞ]
İki metnin de konusu aynıdır. [DOĞRU]

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları ANKA Yayınevi

8. Etkinlik

Aşağıdaki renkli yazılmış kelimelerin ortak özelliği nedir? Verdiğiniz cevabın altına iki örnek de siz yazınız.
Cevap: Renkli yazılmış kelimelerin ortak özelliği, tamamının bağlaç özelliğini taşımasıdır.

  • Okula zamanında gelecektim ama servis geç kaldı.
  • Siyah giymeyi çok seviyorum fakat herkes siyah giyince rahatsız oluyorum.
  • Kısa saç çok güzel ancak şekil vermesi çok zor.

9. Etkinlik

Aşağıdaki cümlelerden edat içerenlerin başındaki kutucuğa “E”; bağlaç içerenlerin başındaki kutucuğa “B”, ünlem içerenlerin başındaki kutucuğa “Ü” yazınız. 

[E] Rafları benim yaptığım gibi dizersen daha düzenli olur.
[E] Ödevimi bitiremediğim için akşama kadar evden çıkamadım.
[B] Sana e-posta atamadım çünkü bilgisayarım bozuldu.
[Ü] Annem yemeğin dibinin tuttuğunu fark edince “Eyvah!” diye bağırdı.
[Ü] Ak tolgalı beylerbeyi haykırdı: İlerle!
[B] Sana bunu anlatamam çünkü ablam bunu kimseye söylememem gerektiğini söyledi.
[Ü] Kadın, çocuklara “Hişt! Sessiz olun bakalım.” dedi.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.