Cevap Yaz
17 Mayıs 2022, 15:12 - Sena Yazdı

7. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 130-131-132-133-134. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

7.Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 130-131-132-133-134. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2022-2023 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 7. sınıf öğrencilerimizin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan 7. sınıf fen bilimleri ders kitabı sayfa 130-131-132-133-134 cevapları konusunu paylaştık. Eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlar bölümünden yazarak bildirebilirsiniz.

7. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 130-131-132-133-134. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

7.Sınıf  MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı 130-131-132-133-134. Sayfa Cevapları Karışımların Ayrılması

7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Yayınları Sayfa 130 Ders Kitabı Cevapları

Sizce sofralarda kullanılan deniz tuzu deniz suyundan nasıl elde edilir?
Cevap: Deniz suyu kaynatılarak buharlaşması sağlanır ve  deniz tuzu elde edilir.


Karışımların çalkalama, karıştırma, çözünme gibi basit fiziksel yöntemlerle oluştuğunu öğrendiniz. Karışımları ayırmak için karışımı oluşturan maddelerin benzer özelliklerinden mi yoksa farklı özelliklerinden mi yararlanmak gerekir? Tahminlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Karışımları ayırmak için farklı özelliklerinden yararlanılır.

– Boyutlarının farklılığı; süzme, eleme, ayıklama
– Manyetik özelliklerinin farklılığı; mıknatıs ile ayırma

– Yoğunluk özelliklerinin farklılığı; yüzdürme, çöktürme
– Kaynama noktalarının farklılığı; buharlaştırma, destilasyon


7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Yayınları Sayfa 131 Ders Kitabı Cevapları

ETKİNLİK-1

Su tamamen buharlaştıktan sonra beherglasın tabanını inceleyiniz. Beherglasın tabanında kalan madde ne olabilir? Arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Beherglasın tabanında tuz kalmıştır.


Hazırladığınız karışımları ayırmak için maddelerin hangi özelliklerinden yararlandığınızı listeleyiniz.
Cevap:

  • Kum ve odun talaşını ayırmak için boyutlarının farklılığından yararlanarak eleme yaparak ayırdık.
  • Demiz tozu ve tebeşir tozunu ayırmak için de manyetik özelliklerinin farklılığından yararlanarak mıknatıs ile ayırdık.

7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Yayınları Sayfa 134 Ders Kitabı Cevapları

Neler Öğrendik?

1- Aşağıdaki karışımları, verilen ayırma yöntemlerinden uygun olanlarla eşleştiriniz.
Cevap:

1. Şeker-su→ a. Buharlaştırma

2. Alkol-su→  b. Damıtma 

3. Kum-saman→  c. Yoğunluk farkı 

4. Petrol→  b. Damıtma 

5. Zeytinyağı-su→  c. Yoğunluk farkı


2- Bir kabın içinde kum-saman-tuz ve su karışımı bulunmaktadır. Bu karışımı oluşturan maddeleri birbirinden ayırmak için sırasıyla hangi yöntemlerin kullanılması gerektiğini tahmin etmeye çalışınız. Tahminlerinizi alttaki boşluğa yazınız.
Cevap: İlk önce yüzdürme işlemi yapılarak samanları ayırırız. Daha sonra buharlaştırma yöntemini kullanırız.


3- Okuma parçasını okuyunuz ve ilgili soruları yanıtlayınız.

a) Buğdayın ayıklanmasında maddelerin hangi özelliklerinden yararlanılmıştır?
Cevap: Buğdayın ayıklanmasında maddelerin yoğunluk farkından yararlanılmıştır.


b) Buğdayı ayıklamak için başka hangi yöntemler kullanılabilir?
Cevap: Yüzdürme yöntemi de kullanılabilir. Sap kısmı yüzeyde kalırken buğday taneleri de dibe çökerdi.


7.Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları 130-131-132-133-134. Sayfa, Karışımların Ayrılması etkinlik çalışmaları içerisinde eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlar bölümünden yazarak bildirebilirsiniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.