8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 254-255-256-257-261-262-263. Cevapları Hecce Yayıncılık

8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 254-255-256-257-261-262-263. Cevapları Hecce Yayıncılık 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Sürdürülebilir Kalkınma konusunun bulunduğu 8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 254-255-256-257-261-262-263 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
8.Sınıf Hecce Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 254-255-256-257-261-262-263. Sayfa Cevapları Sürdürülebilir Kalkınma
- 8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 254 Cevapları Hecce Yayıncılık
- 8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 255 Cevapları Hecce Yayıncılık
- 8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 256 Cevapları Hecce Yayıncılık
- 8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 257 Cevapları Hecce Yayıncılık
- 8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 261 Cevapları Hecce Yayıncılık
- 8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 262 Cevapları Hecce Yayıncılık
- 8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 263 Cevapları Hecce Yayıncılık
8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 254 Cevapları Hecce Yayıncılık

Görsel 6.28’de gördüğünüz üç daire modelindeki elemanların sürdürülebilirlik açısından önemini sınıfta tartışınız.
Cevap: Sürdürülebilir kalkınma çevre, sosyal ve ekonomik olmak üzere üç temel öğenin dengede olmasıyla gerçekleşir. Ekonomi güçlendirilirken sosyal açıdan toplumun adil ve sağlıklı oluşması, doğal kaynakların korunması önemlidir.
8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 255 Cevapları Hecce Yayıncılık
Sunum
Kaynakların tasarruflu kullanılmaması durumunda gelecekte karşılaşılabilecek problemleri belirleyiniz. Bu problemlere yönelik çözüm önerilerinizi sınıfınızda arkadaşlarınıza sununuz.
Cevap: Kaynaklar tasarruflu kullanılmadığında su kaynakları tükenir, elektrik kesintileri artar, topraklar verimsiz hale gelir, hava ve sular kirlenir, kaynaklar azıldığı için maliyeti ve fiyatlarında artış olur. Bu problemlerle karşılaşmamak için enerji tasarrufu yapan araçlar kullanalı, kaynakları tasarruflu kullanmalı, israf etmemeli, atıkları ayrıştırmalı, geri dönüşüm desteklenmeli, doğal ürünler kullanılmalı ve yeşil alanlar arttırılmalıdır.
8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 256 Cevapları Hecce Yayıncılık
2. Etkinlik
Etkinlik Soruları
Bu yöntemle günde, haftada, ayda ne kadar su tasarrufu sağlayacağınızı hesaplayınız.
Cevap:
Bir günde 10 defa çekildiğini varsayarak
Günlük Tasarruf
0,5 L × 10 = 5 litre
Haftalık Tasarruf
5 L × 7 = 35 litre
Aylık Tasarruf
5 L × 30 = 150 litre
8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 257 Cevapları Hecce Yayıncılık
Sunum
Genel ağ haberlerini okuyunuz. Edindiğiniz bilgilerden yararlanarak kaynakların tasarruflu kullanımına yönelik bir proje tasarlayınız. Tasarladığınız projeyi okulunuzda uygulamaya koyup projenizin ne kadar verimli olabileceğini bir sunumla arkadaşlarınıza anlatınız.
Cevap:
Proje Adı: “Akıllı Tasarruf Okulu” Projesi
Projenin Amacı: Okulda su, elektrik ve kâğıt tüketimini azaltmak; öğrencilerde kaynak tasarrufu bilinci oluşturmak.
Projenin Kapsamı: Okulun tamamı.
Uygulama Adımları
1. Akıllı Enerji Takip Sistemi: Sınıflarda gereksiz aynan ışıkları bildirmesi için “enerji nöbetçisi” belirlenir. Bu nöbetçi sınıflardaki gereksiz ışıkları tespit edip uyarıda bulunacak ve kapatacak. Enerji nöbetçisi tarafından her hafta okulun en tasarruflu sınıfı duyurusu yapılacak.
2. Su Tasarrufu: Lavaboların vanaları kısılarak suların daha yavaş akması sağlanacak. Muslukların yanına “gereksiz harcama” etiketi yapıştırılacak.
3. Kâğıt ve Geri Dönüşüm Kutuları: Okulumuzun kalabalık noktalarına, her sınıfa geri dönüşüm kutuları konulabilir. Bu kutulardan toplanan geri dönüştürülebilir atıkların okulumuza nasıl kazandırabileceğimizi düşünebiliriz.
Sonuç: Proje ile beraber okulumuzun kaynakları tasarruflu kullanmış oluruz ve öğrencilerin hayatında tasarrufu alışkanlık haline getirmesi sağlanır.
8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 261 Cevapları Hecce Yayıncılık
3. Etkinlik

Etkinlik Soruları
1. Çevrenizdekileri, geri dönüşüm atıklarının ayrı çöp kovalarında toplanmasıyla ilgili nasıl bilinçlendirebilirsiniz? Anlatınız.
Cevap: Çevremdeki insanlara geri dönüşümün önemini anlatarak bilinçlendiririm. Evde atıkları ayrıştırmak için her biri için ayrı kutu hazırlarım. Belediyeden mahallemize geri dönüşüm kutuları koymasını isterim.
2. Geri dönüşüm için atıkları ayrı çöp kovalarında toplamanın ne gibi yararları vardır? Anlatınız.
Cevap: Atıkları ayrı çöp kovalarında toplamak doğal kaynaklarımızı korur, enerji tasarrufu etmemizi sağlar, çevremizin temiz olmasını sağlar ve ekonomiyi güçlendirir.
3. Yaşadığınız çevrede sizlerin yapabileceği geri dönüşüm uygulamaları nelerdir? Bu fikirlerinizi hayata geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Cevap: Evde çöplerimizi özelliklerine göre ayırarak toplamak, kullanmadığımız eşyaları geri dönüştürerek başka amaçla kullanmak, tek kullanımlık ürünlerden uzak durarak dönüştürülebilir ve sürdürülebilir cam, kumaş gibi malzemelerden ürünler kullanmak gibi önlemler alabiliriz. Bunları hayata geçirmek için evde geri sönüşüm kutuları hazırlayabilir, mahallem için belediyeden geri dönüşüm kutuları isteyebilir, çevremdekileri bilinçlendirebilirim.
4. Atık maddelerin çevre kirliliğine etkisini gösteriniz ve bunu önlemek için yapılması gerekenlere dikkat çeken afiş, poster, el ilanı hazırlayınız ve bir kampanya düzenleyiniz.
Cevap:

8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 262 Cevapları Hecce Yayıncılık
Aşağıdaki genel ağ haberlerini okuyunuz. Siz de sıfır atık için günlük yaşantınızda neler yaptığınızı sınıfta paylaşınız.
Cevap: Sıfır atık için günlük hayatımda plastik kullanmam onun yerine matara, cam, bez çanta gibi ürünler kullanırım. Çöplerimi ayrıştırarak toplar ay sonunda gerekli yerlere götürürüm. Ailem, arkadaşlarım ve evimize gelen misafirlere de bu bilinçli yerleştirmek için yaptıklarımı anlatarak örnek olmaya çalışıyorum.
8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 263 Cevapları Hecce Yayıncılık
Bölüm Sonu Değerlendirmesi
Aşağıdaki noktalı alana verilen soruların cevaplarını içeren bir kompozisyon yazınız.
Cevap:
• Günlük hayatınızda kullandığınız doğal kaynaklar nelerdir?
• Bu kaynakların tükenmesi durumunda neler yaşarsınız?
• Doğal kaynakları kullanırken nelere dikkat edersiniz?
• Bu kaynakların tükenmemesi için neler yaparsınız?
Hayatımızı devam ettirebilmek için bazı kaynaklara ihtiyaç duyarız. Bunlar temiz hava, temiz su ve besindir. Bunlar olmadan bir insanın hatta bir canlının yaşayabilmesi mümkün değildir. İnsanlar ve hayvanlar yaşayabilmek için temiz bir havaya ihtiyaç duyar. Temiz havadan sonra temiz suya ve beslenmesi zorunludur.
En temel yaşam kaynaklarımızın olmadığı bir dünya bizimde içinde yaşayamayacağımız bir dünyadır. Bu kaynaklardan bazıları tükenebilir veya kirletilebilir durumda. Örneğin su kaynaklarımız her geçen gün azalıyor ve var olan temiz su kaynakları kirletiliyor. Temiz su kaynaklarının azalması temiz besine ulaşmamızı da zorlaştırıyor. Bu kaynakların azalması salgın hastalıklara yol açar ve bizi ölümle tehdit eder.
Kaynaklarımızı korumak için atmamız gereken bazı adımlar olmalı. Bunun en başında kaynaklarımızın olmadığı bir dünyanın yaşanamaz olduğunu hatırlatmak olacaktır. İnsanları kaynakların olmadığı bir dünyanın olamayacağını anlatarak önlem almaya teşvik edebiliriz. Evimizde tasarruf yaparak bireysel olarak önlem alabiliriz. Belediyelere ve bakanlıklara dilekçeler yazarak devletimizin su kaynaklarını koruması ve tasarrufta bulunması için talepte bulunabiliriz.
Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen Hecce Yayıncılık 2025 veya MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

