8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı 12-13-14-15-16-17-18-20. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı 12-13-14-15-16-17-18-20. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Avrupa’da Yaşanan Gelişmeler konusunun yer aldığı 8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-20 Cevapları konusunu paylaşmış bulunuyoruz. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
8. Sınıf MEB Yayınları T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Ders Kitabı 12-13-14-15-16-17-18-20. Sayfa Cevapları Avrupa’da Yaşanan Gelişmeler
- 8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 12 Cevapları MEB Yayınları
- 8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları MEB Yayınları
- 8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları MEB Yayınları
- 8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları MEB Yayınları
- 8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları MEB Yayınları
- 8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları MEB Yayınları
- 8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları MEB Yayınları
- 8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları MEB Yayınları
8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 12 Cevapları MEB Yayınları
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
1. El üretimi ve fabrika üretimi hakkında bildiklerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: El üretimi, insanların basit el aletleri yardımıyla ve çoğunlukla insanın el beceresiyle gerçekleşen üretimdir. Yapımı uzun sürer ve emeği fazladır. Fabrika üretimi ise insan eli olmadan makinelerin seri şekilde ürettiği, emeği az olan üretimdir.
2. Ulusal ve uluslararası kavramlarının size ne ifade ettiğini açıklayınız.
Cevap: Ulusal yalnızca bir ülkeye ait milleti temsil ederken uluslararası tüm dünya milletlerini temsil eder.
1. I. Dünya Savaşı öncesinde Avrupalı devletlerin siyasi, sosyal ve ekonomik gelişmesindeki temel etkenler nelerdir? Araştırınız.
Cevap:
Siyasi Etkenler: Milliyetçilik akımının artması, sömürgecilik yarışı ve devletler arası kurulan ittifaklar ile gizli anlaşmalar.
Sosyal Etkenler: Sanayi Devrimi sonrası ortaya çıkan işçi sınıfı, milliyetçilik duygularının halk arasında yayılması.
Ekonomik Etkenler: Sanayi Devrimi sonrası üretimin hızla artması, hammadde ihtiyacının artması, yeni pazar yerleri arayışı
XVIII. yüzyılda bilim ve felsefe alanında ortaya çıkan düşünce sistemine Aydınlanma Çağı denmesinin sebebini açıklayınız.
Cevap: Bu yüzyılda akıl, bilim ve özgür düşünce ön plana çıkmıştır. Avrupalı Devletler karanlık çağından uyanmış ve etrafında olan olaylara karşı hareket ederken akıl yolunu kullanmaya başlamışlardır. İnsanlar adeta karanlık çağdan kurtulup aydınlandığı için bu çağa Aydınlanma Çağı denir.
8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları MEB Yayınları
Fransız İhtilali’nin ortaya çıkış sebeplerini açıklayınız.
Cevap: Fransız İhtilali, Fransa’daki kast sistemine benzer şekilde soylular, din adamları ve halk şeklinde toplumun ayrışmasında büyük etkisi vardır. Halkın fakir, soyluların zengin olması halkı rahatsız etmekteydi. Bunun yanında Avrupa’nın karanlık çağdan Aydınlanma Çağı’na geçerek bu haksızlığın farkında olmaları ihtilalin ortaya çıkmasına neden oldu.

Görsel 1.5’te ne tür bir olay resmedilmiştir? Tartışınız.
Cevap: Görsel 1.5’te bir mahkeme kurulmuş ve bazı kararlar alınıyor gibi duruyor. Bu mahkeme Fransız İhtilali sonrası kurulmuş gibi duruyor.
8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları MEB Yayınları
Ekonomik bağımsızlık nedir? Araştırınız
Cevap: Ekonomik bağımsızlık bir ülkenin dışa bağımlı olmadığını gösterir. Bir ülke kendi ihtiyacı olan ürünleri kendi başına üretebiliyorsa bağımsızdır ancak kendi ihtiyacını karşılamak için başka ülkelere muhtaçsa ekonomisi bağımlıdır.
“Ham madde” ve “pazar” kavramlarını araştırarak sömürgecilikle bağlantısını açıklayınız
Cevap:
Ham madde üretimde kullanılmak üzere işlenmiş veya doğal kaynak malzemeleridir. Bunlara pamuk, demir ve kömür örnektir.
Pazar ise üretilen ürünlerin satıldığı gruptur. Bu bir ülke veya küçük bir topluluk olabilir.
Avrupalı devletler, sanayi devrimi sonrası daha fazla para kazanabilmek için ham madde ve daha büyük pazarlar aradılar. Bunun için bu devletler fakir ülkeleri işgal ederek hammaddelerini sömürdü ve onlara ülkesinin ihtiyaç duyduğu ürünleri satarak pazar haline getirdiler.
8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları MEB Yayınları
Avrupa’daki hangi gelişmeler Osmanlı Devleti’nin dağılmasında ve ekonomisinin zayıflamasında etkili olmuştur? Açıklayınız
Cevap: Avrupa’da hızla yayılan sanayi devrimi sonrası ülkeler artık Osmanlı Devleti’nden alışveriş yapmak yerine Avrupalı devletlerin ucuz mallarını almaya başladı. Avrupalı devletler sömürge altındaki ülkelerden hammaddeleri çok ucuza alıyor ve bu ülkelere satarak çok az maliyetle çok büyük karlar elde ediyordu. Osmanlı Devleti’nin ekonomisi bu şartlara çok fazla dayanmadı.
1. Denge politikası nedir? Açıklayınız.
Cevap: Denge politikası, bir ülkenin kendi güvenliğini ve çıkarlarını korumak için bir devletle ittifak kurmak yerine birden fazla devletle eşit seviyede iyi ilişkiler kurarak kendini korumaya almasıdır.
2. Osmanlı Devleti’nin XIX. yüzyılda izlediği denge politikasını araştırınız.
Cevap: Osmanlı Devleti, zayıfladığı XIX. yüzyıldaki dönemde İngiltere ve Fransa ile iyi ilişkiler kurarak denge politikasını yürüttü. Kırım Savaşı sırasında bu denge politikasını Rusya’ya karşı oldukça iyi kullandı.
8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları MEB Yayınları
Osmanlı ekonomisinin zayıflamasındaki iç ve dış etkenleri açıklayınız
Cevap:
İç Etkenler:
- Sanayi devrimine geç kalıp el işçiliğiyle üretimde çok geri kaldı.
- Ticaret yollarını kaybetmesi.
- Gelir dağılımının eşitsizliği.
Dış Etkenler:
- Sanayi Devrimi sonrası devletlerin artık Osmanlı’nın pahalı el işi ürünleri yerine Avrupa’nın ucuz makine üretimi ürünlerini kullanması.
- Sömürgecilik yarışında Avrupalıların ucuza hammadde elde etmesi.
- Birçok Avrupalı devletten borç alarak dışa bağımlı hale geldi.
- Savaşlarda çok miktarda toprak kaybedildi.

Tanzimat Fermanı’nın temel amacı nedir? Açıklayınız.
Cevap: Tanzimat Fermanı’nın amacı Fransız İhtilali sonrası yayılan milliyetçilik akımından korunmak, Osmanlı’daki halk arasında adaleti sağlayıp kanunun tüm Osmanlı vatandaşları için eşit ve üstün olduğunu belirtmektir.
Tanzimat ve Islahat fermanlarıyla ortaya koyulan kavram ve düşüncelerin Avrupa’daki gelişmelerle ilgisi nedir? Tartışınız.
Cevap: Tanzimat ve Islahat Fermanları, Avrupa’da ortaya çıkan Aydınlanma Çağı ile beraber gündeme gelen özgürlük, milliyetçilik, adalet gibi düşünceler için hazırlanmıştır. Kendi topraklarında bu akımlardan hareketle bir isyan çıkmaması için bu fermanlar yayınlanmış olabilir.
8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları MEB Yayınları

Mutlakiyet ve meşrutiyet rejimlerini halkın yönetime katılımı açısından karşılaştırınız.
Cevap:
Mutlakiyet Rejimi (Monarşi Sistemi)
- Yönetimde tek bir kişi söz sahibidir.
- Halkın yönetimde söz hakkı olamaz.
- Kanunların koyulması ve alınacak kararlar yönetimdeki tek kişiye aittir.
Meşrutiyet Rejimi (Anayasal Sistem)
- Yönetimdeki tek kişi yetkilerini anayasaya dayandırır ve meclisle paylaşır.
- Halk, seçme ve seçilme yoluyla meclis aracılığıyla yönetimde söz hakkı alır.
- Kanunlar, mecliste tartışılır ve hükümdarın onayına sunulur.
8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları MEB Yayınları

Osmanlı Devleti’nin çok uluslu yapısının fikir akımlarının oluşmasına etkisini açıklayınız.
Cevap: Osmanlı Devleti’nde çok fazla ulusun bulunması çok fazla fikrin oluşmasına neden olmuştur çünkü her ulus kendisi ile alakalı fikirlerin uygulanmasını isteyebilir. Bu sebepten ötürü çok fazla ulus meydana gelmiş olmalı.
8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları MEB Yayınları
Sanayi İnkılabı ile ilgili verilen metni okuyunuz ve aşağıdaki 5N1K sorularını cevaplayınız.

1. Sanayi İnkılabı nedir?
Cevap: Sanayi İnkılabı, insan gücü yerine makinelerin kullanıldığı, üretimin hızlanarak ekonominin büyüdüğü sistemdir.
2. Sanayi İnkılabı’nın nedenleri nelerdir?
Cevap:
- Buhar gücüyle çalışan makinelerin icat edilmesi.
- Tekstil, çelik ve döküm gibi yeni tekniklerin bulunması.
- Ham madde ihtiyacının artması
- Doğal zenginliğin fazla olması.
3. Sanayi İnkılabı ne zaman ortaya çıkmıştır?
Cevap: Sanayi inkılabı 1760’lı yıllarda ortaya çıktı.
4. Sanayi İnkılabı ilk nerede başlamıştır?
Cevap: Sanayi İnkılabı ilk olarak İngiltere’de başladı.
5. Sanayi İnkılabı, üretimi nasıl etkilemiştir?
Cevap: Üretim oldukça hızlanmış, insana olan ihtiyaç azalarak maliyetler düşüp ürünler ucuzlamıştır.
6. Buhar makinesini geliştiren kimdir?
Cevap: İskoç mucit James Watt tarafından geliştirildi.
Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen Dersdestek Yayınları 2025 veya MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

