8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı 90-91-92. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı 90-91-92. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı 90-91-92. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde 2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme konusunun yer aldığı 8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 90-91-92 Cevapları konusunu paylaşmış bulunuyoruz. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

8. Sınıf MEB Yayınları T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Ders Kitabı 90-91-92. Sayfa Cevapları 2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları MEB Yayınları

2. ÜNİTE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

A. Aşağıdaki tabloda azınlıkların kurduğu cemiyetler verilmiştir. Bu cemiyetlere tepki amacıyla kurulan millî cemiyetlerin hangileri olduğunu belirleyerek başlarındaki rakamları tablodaki boşluklara yazınız.
Cevap:

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları MEB Yayınları


B. A bölümünde adı geçen millî cemiyetlerin başlarındaki rakamları faaliyet gösterdikleri bölgelere göre dilsiz haritadaki kutucuklara yerleştiriniz.
Cevap:

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları MEB Yayınları


C. Aşağıdaki olayların numaralarını kronolojik olarak tarih şeridi üzerine yerleştiriniz ve tarihlerini oklar üzerindeki boş bırakılan yerlere yazınız.
Cevap:

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları MEB Yayınları

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları MEB Yayınları

Ç. Aşağıda verilen Misakımillî kararlarının başlarındaki rakamları tablodaki ilgili boşluğa yazınız. (Bir rakamı birden fazla kullanabilirsiniz.)
Cevap:

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları MEB Yayınları


D. Mustafa Kemal askerlik görevinden istifasını Nutuk’ta şöyle ifade etmiştir:

“Durumu, ordulara ve ulusa kendim bildirdim. O günden sonra resmî görev ve yetkiden ayrılmış olarak yalnız milletin sevgisine, şefkat ve cömertliğine güvenerek onun bitmez verim ve güç kaynağından esin ve kuvvet alarak vicdan görevimizi yapmaya devam ettik.”

(M. Kemal Atatürk, Nutuk, s.65)

Mustafa Kemal’in sözlerinde geçen “vicdan görevimiz” dediği görev ne olabilir? Kısaca yazınız.
Cevap: Milletin bağımsızlığı ve özgürlüğü sağlanıncaya kadar yapılan mücadeleyi vicdan görevi olarak yorumlamış olabilir. Mustafa Kemal, bu sözlerini resmi görevinden ayrıldıktan sonra milletin desteğini alarak sürdürmüştür.


E. Aşağıda Büyük Millet Meclisindeki milletvekillerinin meslekleri hakkında bilgi verilmiştir. Bu durumun ilk meclise sağlayacağı katkılar neler olabilir? Birkaç cümleyle açıklayınız.

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları MEB Yayınları

Cevap: Bu meclisin sadece askerlerden veya sadece başka bir meslek grubundan oluşmuyor olması meclisin demokratik ve herkesin katılabileceği bir meclis olduğunu işaret etmektedir.

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları MEB Yayınları

F. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları cevaplayınız.

1. Havza Genelgesi: Mitingler düzenlenerek İşgallerin protesto edilmesi istenmiştir.
Amasya Genelgesi: Milletin bağımsızlığını yine milletin azim ve kararı kurtaracaktır.
Erzurum Kongresi: Manda ve himaye kabul edilemez.
Sivas Kongresi: Ülke genelindeki tüm millî cemiyetler birleştirildi.

Yukarıdaki genelge ve kongrelerin hangisinde alınan karar millî iradenin önemini vurgulamaktadır?
Cevap: B) Amasya Genelgesi


2. (…)
Buna göre aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılabilir?
Cevap: C) Büyük Millet Meclisi ülkenin egemen gücü hâline gelmiştir.


3. Mondros Ateşkes Antlaşması’ndan sonra 7. maddeye dayanarak İngilizlerin Musul’u, Fransızların İskenderun’u işgal etmelerinin daha çok hangi amaca yönelik olduğu söylenebilir?
Cevap: A) Sömürgecilik yapmaya


4. Osmanlı Devleti’nin I. Dünya Savaşı’nda Yafa, Kudüs ve Gazze şehirlerini kaybetmesi hangi cephede başarısız olduğunu göstermektedir?
Cevap: D) Filistin Cephesi


5. Misakımillî’de yer alan

I. Osmanlı Devleti’nin Mondros Ateşkes Antlaşması öncesi işgal edilmemiş topraklarının tamamı bir bütündür, parçalanamaz.
II. Batı Trakya’nın hukuki durumunun belirlenmesinde halk oylamasına başvurulmalıdır.
III. Siyasi, adli ve mali gelişmemize engel olan sınırlamalar kaldırılacaktır.

kararlarından hangileri ulusal bağımsızlığın korunmasına yöneliktir?
Cevap: C) I, III


6. Mondros Ateşkes Antlaşması’ndan sonra 6. Ordu Komutanı Ali İhsan Paşa ve 9. Ordu Komutanı Yakup Şevket Paşa gibi bazı komutanlar oldukça ağır buldukları ateşkes hükümlerini uygulamaktan kaçındıkları için görevlerinden alınıp İstanbul’a çağrılmışlardır.

Buna göre aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılabilir?
Cevap: C) Bazı komutanlar hükûmetle görüş ayrılığı yaşamıştır.


7. Herhangi bir durumda kamuoyunun doğru bilgilendirilmesi milli birlik ve beraberlik açısından oldukça önemlidir.

Aşağıdaki gelişmelerden hangisi bu durumla daha az ilgilidir?
Cevap: A) Temsil Heyeti’nin oluşturulması

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen Dersdestek Yayınları 2025 veya MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Forum Sınıf Arama

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.

Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf