Cevap Yaz
6 Şubat 2024, 10:04 - Sena Yazdı

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 113-114-115-116. Sayfa Cevapları Ferman Yayıncılık

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 113-114-115-116. Sayfa Cevapları Ferman Yayıncılık 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Atasözleri Üzerine metnine ait cevapların bulunduğu 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 113-114-115-116 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 114-115-116. Sayfa Cevapları Ferman Yayıncılık

8.Sınıf Ferman Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 113-114-115-116. Sayfa Cevapları Atasözleri Üzerine

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları Ferman Yayıncılık

HAZIRLIK ÇALIŞMASI

“El el ile, değirmen yel ile” atasözünden ne anlıyorsunuz? Anlatınız.
Cevap: Bu atasözünden birlik içinde olunması gerektiğini anlıyorum.


1. ETKİNLİK

Dinlediğiniz metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız. Metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarının anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlükten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Cevap:

Kelime/Kelime Grubu: Töre
Cümlem: Töre, yazılı kuralları olmayan bir gelenektir.

Kelime/Kelime Grubu: Tümce
Cümlem: Kitapta altı çizili tümceleri tekrar tekrar okumakta fayda var.

Kelime/Kelime Grubu: İmbik
Cümlem: Az çok bulamaç olan romantizm şiirinin daha imbikten geçmiş taraflarına geldim.

Kelime/Kelime Grubu: Özgün
Cümlem: Şiirlerinde her zaman özgün bir şair olmuştur.

Kelime/Kelime Grubu: Duyuş
Cümlem: Sesini her duyuşumda heyecanlanırım.

Kelime/Kelime Grubu: Yargı
Cümlem: Her konuda ve kişiye ön yargılı.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları Ferman Yayıncılık

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.

1. Atasözünün sözlük anlamı nedir?
Cevap: Atalarımızın, öğüt vermek, bilgilendirmek, uyarmak amacıyla söylenmiş nesilden nesle aktarılan sözleri.


2. Deyimlerle atasözlerinin ortak özelliği nedir?
Cevap: Deyimler ve atasözleri kalıplaşmış, nesilden nesle aktarılan sözlerdir. 


3. Atasözlerinin söz dizimi neden değiştirilemez?
Cevap: Atasözlerinin söz dizimi değiştirilemez. Çünkü kalıplaşmış sözlerdir ve değiştirildiğinde anlamı bozulur.


4. Atasözleri nasıl ortaya çıkmış?
Cevap: Atasözleri büyüklerimizin söylemesi, etrafındakilerinde bunu kullanarak ve benimseyerek kalıplaşmasını sağlamıştır.


5. Metinde bu zamana kadar duymadığınız atasözleri var mı? Açıklayınız.
Cevap: Metindeki “Acıklı başta akıl olmaz.” atasözünü ilk defa duydum.


3. ETKİNLİK

Dinlediğiniz metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Cevap: 

Metnin Konusu: Atasözlerinin ortaya çıkışı ve nasıl kalıplaştığı.

Metnin Ana Fikri: Atasözlerinin önemi ve değiştirilmeyeceği.


4. ETKİNLİK

Dinlediğiniz metinle ilgili aşağıdaki formda verilen ölçütlerden doğru olanlar için “Evet”, yanlış olanlar için “Hayır” yazan kutuyu işaretleyiniz. Formu doldurduktan sonra dinlediğiniz metinle ilgili görüşlerinizi yazınız.
Cevap:

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları Ferman Yayıncılık

METİNLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİM: Metin sade bir dil ile kaleme alınmıştır. Açıklayıcı ve bilgilendirici bir metindir. 


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları Ferman Yayıncılık

5. ETKİNLİK

Metni dinlerken not ettiğiniz atasözlerinin anlamını TDK Atasözleri ve Deyimler Sözlüğünden bularak aşağıya yazınız.
Cevap:

Atasözü: Baba koruk yer oğlunun dişi kamaşır. 
Anlamı: Babaların alacağı yanlış kararların cezasını veya sıkıntısını çocuğu çekecektir.

Atasözü: Bir ağızdan çıkan bin ağza yayılır.
Anlamı: Gizli kalınması istenilen şey söylenmemeli, söylendiği takdirde dilden dile dolaşacağını anlatmaktadır.

Atasözü: Bakmakla usta olunsa kediler kasap olurdu.
Anlamı: Sadece bakarak bir şey öğrenemeyeceğimiz anlatılmaktadır.

Atasözü: Fazla mal göz çıkarmaz.
Anlamı: Malımız ne kadar olursa olsun bir gün lazım olabileceği bu yüzden saklamamız gerektiği anlatılmaktadır.

Atasözü: Bir ağaçta gül de biter, diken de.
Anlamı: Bir evden iyi insan da kötü insanda çıkabileceği anlatılmaktadır.

Atasözü: Acından kimse ölmemiş.
Anlamı: Kişi ne kadar yoksul olursa olsun geçim yolu bulabileceği.

Atasözü: Acıklı başta, akıl olmaz.
Anlamı: Büyük acıları olan insanlar mantıklı kararlar veremeyeceği anlatılmaktadır.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları Ferman Yayıncılık

6. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Cümlelerin yüklemi sondaysa cümlenin yanına “kurallı cümle”, başta ya da ortadaysa “devrik cümle” yazınız. Yüklemi olmayana ise “eksiltili cümle” yazınız.
Cevap:

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları Ferman Yayıncılık


Yukarıda yaptığınız çalışmadan yararlanarak kurallı, devrik ve eksiltili cümleler arasındaki farkları söyleyiniz.
Cevap: Kurallı cümlelerde yüklem cümlenin sonunda olurken, devrik cümlelerde yüklem cümlenin ortasında veya başında ve eksiltili cümlelerde ise yüklem yoktur.


7. ETKİNLİK

Sınıfınızda “Keskin sirke küpüne zarar.” atasözünün anlamıyla ilgili bir konuşma yapınız. Konuşmanızda ikna etme stratejisini uygulayınız. Fikirlerinizin arkadaşlarınız tarafından kabul edilmesini sağlamak için fikirlerinizi destekleyen kaynaklardan, güvenilir delillerden ve verilerden yararlanınız.
Cevap:

Keskin sirke küpüne zarar, aşırılıklardan kaçınmanın ve her şeyin fazlasının zararlı olabileceği gerçeğine işaret etmektedir. Keskin sirkenin, bir kapta saklandığında bile metalin üzerine zarar vermesi gibi, bazen aşırıya kaçmak ya da aşırı güç kullanmak beklenmedik sonuçlara neden olabilir. Öfke veya kızgınlık anında, kontrolsüz tepkiler vermek yerine sakin kalmak ve mantıklı bir şekilde düşünmek daha faydalı olabilir.


8. ETKİNLİK

Bir şeyin, bir kişinin ya da bir olayın alaylı, insanı güldürecek ya da düşündürecek şekilde abartılı biçimde resmedilmesi karikatür olarak adlandırılır.
Yandaki karikatürü inceleyiniz. Çizerin bu karikatürde ne anlatmak istediğini “duyulardan hareketle yazma” yöntemini kullanarak defterinize yazınız. Yazdığınız metni zenginleştirmek amacıyla atasözü, deyime özdeyişler kullanınız.
Yazdığınız metni gözden geçirirken metindeki yazım ve noktalama hatalarıyla anlatım bozukluklarını düzeltiniz. Yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınızla
paylaşınız.
Cevap: Yandaki karikatürde; söylediğimiz her şeyin dönüp dolaşıp tekrar bizi bulacağı anlamını çıkardım.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.