Cevap Yaz
25 Şubat 2024, 20:18 - Zülal Güneş Yazdı

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 170-172-173-174-175. Sayfa Cevapları Ferman Yayıncılık

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 170-172-173-174-175. Sayfa Cevapları Ferman Yayıncılık 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Bebeklerin Ulusu Yok konusunun yer aldığı 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 170-172-173-174-175 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 170-172-173-174-175. Sayfa Cevapları Ferman Yayıncılık

8.Sınıf Ferman Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 170-172-173-174-175. Sayfa Cevapları Bebeklerin Ulusu Yok

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları Ferman Yayıncılık

HAZIRLIK ÇALIŞMASI

Çocuk hakları ile ilgili araştırma yapınız. Bütün çocukların bu haklardan yararlanabilmeleri için neler yapılabilir? Düşüncelerinizi söyleyiniz.
Cevap: Çocuk hakları dünya evrensel bildirgesi ile koruma altına alınmıştır. Çocuk hakları sağlık, yaşama, eğitim, güvenlik gibi temel ihtiyaçlarını koruyan haklardır. Bütün çocukların bu haklardan yararlanabilmesi için devletler, sivil toplum kuruluşlarının uygulama yapmaları gerekir. 


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 172 Cevapları Ferman Yayıncılık

1. ETKİNLİK

Okuduğunuz şiirden alınan aşağıdaki dizelerde altı çizili olarak verilen kelimelerin anlamlarını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız
Cevap:

Güllerin en hası, en goncası
Tahminî Anlamı: Has → iyi güzel
Tahminî Anlamı: gonca →  Açmamış çiçek
Cümlem: En has öğrencim Hasan’dır. 
Cümlem: Çiçekler henüz gonca olduğu için dokunmamamız gerekir.

Serpilip gelişsinler fidan gibi
Tahminî Anlamı: Büyümek
Cümlem: Komşunun kızı epey serpilmiş. 


2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre cevaplayınız.

1. Şiirde bebekler hangi varlıklara benzetiliyor?
Cevap: Bebekler çiçeğe, güle, goncaya, ışığa, üzüme, fidana benzetilmişlerdir. 

2. Şair bebekleri neden insanların göz bebeği olarak nitelendiriyor?
Cevap: Göz bebeği en değerli varlık anlamına gelir. Bebeklerde sevilen değer verilmesi gereken oldukları için göz bebeği olarak nitelendirmiştir. 

3. Şiirin en beğendiğiniz bölümü hangisidir? Neden?
Cevap: Şiirin en çok ikinci bölümünü beğendim çünkü bebeğin benzetildiği varlıklar güzel oldukları için bebeklerinde güzel olduğu ön plana çıkarılmıştır. 

4. Sizce şair şiire neden “Bebeklerin Ulusu Yok” başlığını koymuş olabilir?
Cevap: Bebekler tüm insanlık için değerli olduğunu dile getirmek ve öne çıkarmak amacı ile bu başlık kullanılmıştır. 

5. “Serpilip gelişsinler fidan gibi” dizesinde kullanılan söz sanatı hangisidir? Nedenleriyle birlikte açıklayınız.
Cevap: Bebekler fidana benzetildiği için teşbih (benzetme) sanatı yapılmıştır. 


3. ETKİNLİK

Aşağıya okuduğunuz şiirle ilgili üç soru yazınız. Yazdığınız soruları arkadaşlarınıza sorarak onlardan cevaplamalarını isteyiniz.
Cevap:

1. Soru: Bebekler için en hası derken hangi varlık kullanılmıştır?
Cevap: Bebekler için en hası derken gül kullanılmıştır

2. Soru: Babalar için ne öğüt verilmiştir?
Cevap: Akıldan çıkarmamaları gerektiği öğüdü verilmiştir. 

3. Soru:  Bebekler serpilip gelişsin derken neye benzetilmiştir?
Cevap: Fidana benzetilmiştir. 


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 173 Cevapları Ferman Yayıncılık

4. ETKİNLİK

Okuduğunuz şiirin konusunu ve ana duygusunu aşağıya yazınız.
Cevap:

Şiirin konusu: Bebeklerin değerli bir varlık olduğu ve onlara kıymet verilmesi gerektiği anlatılmaktadır.
Şiirin Ana Duygusu: Bebeklere duyulan sevgi.


5. ETKİNLİK

Aşağıda verilen cümlelerdeki anlatım bozukluğunun nedenini belirterek doğru cümleyi aşağıya yazınız.
Cevap:

• Herkes bu durumda kendi çıkarını düşünüyor, başkasını düşünmüyordu.
→ Özne- yüklem uyumsuzluğu vardır.
→ Herkes bu durumda kendi çıkarını düşünüyor, başkasını düşünmüyordu.

• Okula gelmiyor, ihmal ediyordu.
→  Çatı uyuşmazlığı
→ Okulu ihmal ediyordu

• Doktorunu tanıyoruz ve sonsuz güveniyoruz.
→ Dolaylı tümleç eksikliği
→ Doktorunu tanıyor ve ona sonsuz güveniyoruz.

• Bugün ben temizlik, o ise yemek yaptı.
→ Yüklem eksikliği
→  Bugün ben temizlik yaptım, o ise yemek yaptı. 

• Sınıf arkadaşlarımdan biri zeki, diğeri zeki değildi.
→  Ek-eylem eksikliği
→  Sınıf arkadaşlarımdan biri zekiydi, diğeri zeki değildi.

• Temiz elbiseler giyip misafirliğe gidildi.
→ Çatı uyuşmazlığı
→ Temiz elbiseler giyilip misafirliğe gidildi

• Köpeğin arkamızdan havlamasını ve bakmasını unutamıyoruz.
→  Dolaylı tümleç eksikliği
→ Köpeğin arkamızdan havlamasını ve bize bakmasını unutamıyoruz. 

• Bir ay içerisinde bisiklet sürmesini öğrendi.
→ Ekin gereksiz kullanımı
→ Bir ay içerisinde bisiklet sürmesini öğrendi.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 174 Cevapları Ferman Yayıncılık

6. ETKİNLİK

Aşağıdaki medya metninin bilgilendirme, olay yorumlama, eğlendirme, ikna etme ya da kültür aktarma amaçlarından hangisi ya da hangileri için hazırlanmış olduğunu altına yazınız.
Cevap: Verilen medya metninde olay yorumlama, bilgilendirme ve eğlendirme amacı ile yazılmıştır. 


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 174 Cevapları Ferman Yayıncılık

7. ETKİNLİK

“Çocuk Hakları” konusunda düşüncelerinizi mantıksal bir bütünlük içerisinde ifade edecek şekilde ve görsel, işitsel vb. destekleyici materyaller kullanarak bir sunum hazırlayınız. Bir sonraki derste sunumunuzu yapmak üzere prova yapınız.
Cevap:

Çocuk hakları, çocukların eşitlik, koruma ve gelişim haklarını temsil eder. Bu haklar, her çocuğun sağlıklı bir şekilde büyümesini, eğitim almasını, güvende olmasını ve yeteneklerini tam anlamıyla keşfedebilmesine izin veren ve koruyan haklardır. Çocuk hakları konusu, insanlık için ortak bir konudur. Dünya genelindeki hükümetler, sivil toplum kuruluşları ve insanlar tarafından en çok desteklenen konulardandır.

Çocuk haklarının arasında yaşam hakkı, eşitlik, ifade özgürlüğü, oyun oynama hakkı, eğitim, sağlık ve koruma yer almaktadır. Bu haklar, her çocuğun cinsiyet, ırk, etnik köken, din, dil veya sosyal statü gibi farklılıklardan bağımsız olarak eşit bir şekilde olmalıdır.

Devletler ve sivil toplum kuruluşları, bu hakların korunmasını ve düzgünce işlenmesini sağlamakla görevlidir.


8. ETKİNLİK

Aşağıya “Çocuk olmak” konusunda yazma sürecine uygun bilgilendirici bir metin yazınız. Metinde günlük hayattan örnekler vermeye çalışınız. Yazdığınız metne anlatımı destekleyici tablo ve grafikler ekleyiniz. Metnin yazımını tamamladıktan sonra metni gözden geçiriniz. Metninizi gözden geçirirken varsa metninizdeki yazım, noktalama hatalarını ve anlatım bozukluklarını düzeltiniz. Yazdığınız metne uygun bir başlık bulunuz ve metni sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap:

Çocuk olmak, hayatın belkide en heyecan verici dönemlerinden biridir. Bir çocuk, merakla sürekli sorulara sorarak yeni bilgiler öğrenir.

Çocuklar yetişkinlik öncesinde arkadaşlık ilişkileri kurmak, empati göstermek ve duygusal ifadelerle başa çıkmak gibi becerileri öğrenmelerine, çocukların insan ilişkilerinde başarılı olmalarına yardımcı olur. Çocuklar bu dönemde insanlarla konuşma becerilerini geliştirirken, kendilerini fiziksel olarak da keşfederler. Spor yapmak, bedenlerini güçlendirmek ve yeni beceriler kazanmak için önemli bilgiler öğrenir.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.