Cevap Yaz
4 Mart 2024, 21:50 - Zülal Güneş Yazdı

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 184-185-186. Sayfa Cevapları Ferman Yayıncılık

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 184-185-186. Sayfa Cevapları Ferman Yayıncılık 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Kurtla Köpek konusunun yer aldığı 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 176-180-184-185-186 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 184-185-186. Sayfa Cevapları Ferman Yayıncılık

8.Sınıf Ferman Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 184-185-186. Sayfa Cevapları Kurtla Köpek

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 184 Cevapları Ferman Yayıncılık

HAZIRLIK ÇALIŞMASI

Özgürlük sizce nedir? Haklar ve özgürlük arasında sizce nasıl bir ilişki vardır? Düşüncelerinizi söyleyiniz.
Cevap: Özgürlük bireyin temel haklarını kullanabilmesi, düşünce ve fikirlerini başkalarının özgürlüğünü kısıtlayacak boyuta getirmeden ifade edebilmesidir. Haklarımızı kullanabilmek bizlerin birer özgürlüğüdür. Fakat özgürlüğümüz başkalarının haklarına zarar veriyorsa bu özgürlükten çıkıp suçu teşkil eder. 


1. ETKİNLİK

Dinlediğiniz metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız. Metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarının anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Cevap:

Kelime/Kelime Grubu: Zafiyet
Anlamı: Güçsüzlük
Cümlem: Tarlada çalışmaktan zafiyet düşen adam dinlenmek için eve geldi.

Kelime/Kelime Grubu: Çiroz
Anlamı: Çok zayıf kimse
Cümlem: Sokaktaki kedi çok çiroz görünüyordu. 

Kelime/Kelime Grubu: Semiz
Anlamı: et ve yağ bağlamış
Cümlem: Semiz hayvanlar alıcıların dikkatini çekti. 

Kelime/Kelime Grubu: Vazife
Anlamı: Görev
Cümlem: Ülkemiz için vazifemiz daha ileriye götürmektir. 

Kelime/Kelime Grubu: Hürmet
Anlamı: saygı
Cümlem: Gelen yaşlılara hürmet etti. 

Kelime/Kelime Grubu: Saltanat
Anlamı: Hükümdarlık, padişahlık
Cümlem: Bu devletin geçmiş saltanat ile yönetilmekti. 


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 185 Cevapları Ferman Yayıncılık

3. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.

1. Metinde geçen “fülûsuahmere muhtaç” kelime grubunun anlamını araştırarak bu kelime grubunu cümle içinde kullanınız
Cevap: Beş paraya muhtaç anlamına gelir. 

Dedemin dediğine göre ailesi bir zamanlar fulûsushmere dahi muhtaç olmuş

2. Kurt, köpekle karşılaştığında ne düşünmüş?
Cevap: Kurt köpekle karşılaştığı zaman onu parçalamayı fakat besili, semiz bir hayvan olduğu için kendisini koruyabileceğini düşündüğünden vazgeçmiştir. 

3. Köpeğin boynunda neden yara varmış?
Cevap: Tasma takıldığı için yara varmış. 

4. Kurt, köpeğin teklifini neden geri çevirmiş?
Cevap: Köpek tasma ile bağlı ve özgür bir şekilde dolaşamadığı için kurt bunu görerek teklifini geri çevirmiştir. 

5. Siz kurdun yerinde olsaydınız ne yapardınız?
Cevap: Ben kurdun yerinde olsaydım aynı şekilde bir yere bağlı olmamak için özgürlüğümden vazgeçmezdim. 


4. ETKİNLİK

Dinlediğiniz metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Cevap:

Metnin konusu: Kurt köpeğin besili olmasından dolayı yaşamını merak etmesi fakat özgürlüğünden vazgeçmek istememesi
Ana Fikri: Özgürlüğümüzü her zaman korumamız gerekir. 


5. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerden anlatım bozukluğu olanları işaretleyiniz.
Cevap:

(X) Şirketteki mevcut ikililik günden güne büyüyor. →(özne-yüklem uyuşmazlığı
() Deneyimlerinden hareketle bu sonuca varıyor.
(X) Yanına gidiniz, konuşarak derdinizi anlatınız. → (gereksiz sözcük kullanımı)
(X) Problemi çözmek için iki arkadaş üç saat süre ile uğraştılar. → (gereksiz sözcük kullanımı)
() Japonya’daki arkadaşıyla on yıl boyunca mektuplaştılar.
() Az kalsın merdivenlerden düşüyordu.
(X) Çocukların davranış biçimlerinde gariplikler gördü. → (gereksiz sözcük kullanımı)
(X) Takımın, boyu en kısa oyuncusu bendim.→ (gereksiz sözcük kullanımı)


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 186 Cevapları Ferman Yayıncılık

6. ETKİNLİK

Sınıfınızda “özgürlük” konulu bir konuşma yapınız. Konuşmanızda yaratıcı konuşma stratejisini uygulayınız. Bu stratejiyi uygulayabilmek için sizden önce konuşan arkadaşlarınızın anlattıklarını dikkatlice dinleyiniz. Arkadaşlarınızın anlattıklarından yararlanarak konuyla ilgili olay, durum veya kişilere yeni bir bakış açısıyla bakılmasını sağlayınız. Konuşmanızda okuduğunuz, izlediğiniz veya gözlemlediğiniz olaylardan örnekler verebilirsiniz. Konuşmalarınızda yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanmaya özen gösteriniz.
Cevap:
Özgürlük, insanların kendini geliştirmesini sağlar. Kendi düşüncelerimizi ifade edebilme özgürlüğü, farklı görüşleri dinleyip bilgi edinme imkanı sağlar.

Özgürlük aynı zamanda vicdanımızı ve değerlerimizi yaşamamızı sağlar. Kendi dinimizi yaşayabilir, sevdiğimiz şeyleri savunabilir ve hobilerimizi yapabiliriz. Bu özgürlük, bizi gerçek karakterimizi yansıtır.


7. ETKİNLİK

Aşağıya “Kurtla Köpek” adlı metnin konusu ve ana fikrinden hareketle mizahi ögeler kullanarak hikâye edici bir metin yazınız. Yazdığınız metne uygun bir başlık bulunuz. Yazdığınız metni gözden geçirirken yazım ve noktalama hatalarıyla anlatım bozukluklarını düzeltiniz. Yazdığınız metni sınfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:

Papağanın Özgürlüğü

Bir zamanlar, geniş ve yeşilliklerle dolu bir parkta özgürlüğüne düşkün bir papağan yaşarmış. Her gün çevresindeki ağaçlarda özgürce uçan kuşları izlermiş. Bir gün, parkın kenarında bulunan bir evin bahçesine yeni bir misafir gelmişti: kafeste yaşayan, rengarenk tüyleri olan bir kanarya. Kanarya, kafeste olmasına rağmen mutlu görünüyordu. Papağan merakla yanına yaklaşarak sormuş:

“Merhaba! Sen nasıl bu kadar mutlu olabiliyorsun? Kafeste yaşamak seni rahatsız etmiyor mu?”
Kanarya gülerek cevaplamış: “Merhaba! Evet, belki de dışarıda özgürce uçmak çok güzel olabilir, ama kafeste yaşamak da bana güven ve rahatlık sağlıyor. Burada her gün düzenli besleniyor, suyum eksik olmuyor ve zarar görme riskim yok.”
Papağan düşünceli bir şekilde yanıtlamış: “Evet, haklısın. Güvenlik önemlidir ancak ben özgürlüğe daha çok önem veririm. Özgürce uçmak, farklı yerleri keşfetmek ve yeni arkadaşlar edinmek daha iyi değil mi?.”
Kanarya papağana bakarak devam etmiş: “Herkesin düşüncesi vardır. Senin arzun özgürlükse, onu takip et. Ancak unutma, özgürlük bazen sorumluluk gerektirir. Açlıkta, tehlikelerle karşılaşabilirsin. Bu yüzden iyi düşünmelisin.”
Papağan düşündü ve sözlerine kararlılıkla devam etti: “Evet, belki zorluklarla karşılaşabilirim, ama bu benim istediğim şeydir. Kendi özgürlüğüm için mücadele etmek istiyorum.”
Kanarya gülümseyerek papağana destek verdi.

Papağan ve kanarya, birbirlerine saygı duyarak sohbetlerine devam ettiler. Papağan, kafeste yaşayan kanaryadan kafes yaşamı hakkında daha fazla bilgi edindi. Bir süre sonra, papağan parktaki ağaçlarda özgürce uçuşan kuşlarla birlikte olmanın tadını yeniden çıkarmaya başladı. Artık kafeste yaşamasına rağmen kanarya da papağanın düşüncelerini destekliyor ve onu ziyaret etmek için zaman zaman kafesten çıkıp geliyordu.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.