Anasayfa Kitap Cevapları
Cevap Yaz
19 Ekim 2021, 15:47
Furkan Furkan
Yönetici
Konu Sayısı: 1119

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 34-35-36-37-38-39. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

8. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 34-35-36-37-38-39. Sayfa Cevapları Kedi ile Fare

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları MEB Yayınları

Hazırlık Çalışmaları

1. Dostlarınızın hangi özelliklere sahip olmalarını istersiniz?
Cevap: Dostlarımın dürüt, saygılı, anlayışlı ve güvenilir özelliklere sahip olmasını isterim.

2. Zor durumda kalan birine yardım ettiniz mi? Anlatınız.
Cevap: Zor durumda kalan birine yardım ettim. Bir keresinde gözleri görmeyen yaşlı bir adamı evine götürdüm.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları MEB Yayınları

1. ETKİNLİK: Anlamı verilen sözcük ve sözcük gruplarını bulunuz. Boşluklara uygun harfleri yerleştiriniz. Bu sözcük ve sözcük gruplarını anlamına uygun cümlelerde kullanınız.

Hezimet: Yenilgi
Cümlem: Mohaç Savaşı’nda Macar ordusu ağır bir hezimet aldı.

Gafil: Çevresinde olup bitenlerin farkına varmayan, sezmeyen (kimse), gözü bağlı, bilgisiz, aymaz.
Cümlem: Olan bitenden habersiz düşman, gafil avlandı.

Seğirtme: Sıçrayarak yakın bir yere doğru koşmak.
Cümlem: Seğirte seğirte adamı geçti.

Debelenmek: Çırpınmak, tepinmek, kımıldanmak.
Cümlem: Adam iplerden kurtulmak için debelenip durdu.

Leh: Bir şeyden veya bir kimseden yana olma, aleyh karşıtı.
Cümlem: Savaşın seyri lehimize geçti.

Rehavet: Vücutta görülen gevşeklik, ağırlık, tembellik.
Cümlem: Cebi para görünce rehavete kapıldı.

Badire: Birdenbire ortaya çıkan tehlikeli durum.
Cümlem: Zor zamanlarda başlarına gelen bu badireyi aşamadılar.

Dönek: İnanç ve düşüncesini değiştiren, sözüne güvenilmeyen, caygın, kaypak (kimse).
Cümlem: Yaptıkları işine gelmeyince döneklik yaptı.

Rehin Almak: Bir anlaşma, sözleşme veya isteğin yerine getirilmesini sağlamak için bir kimseyi alıkoymak.
Cümlem: Esir değiş tokuşu için düşman askerleri rehin aldılar.

Telkin Etmek: Bir duyguyu bir düşünceyi aşılamak.
Cümlem: Ani karar vermemesi için büyükleri onu telkin etti.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları MEB Yayınları

2. ETKİNLİK: “Kedi ile Fare” metninden hareketle aşağıdaki soruları yanıtlayınız.

1. Dinlediğiniz metinde kedinin başına nasıl bir olay gelmiştir? Açıklayınız.
Cevap: Kedinin yuvasının olduğu bölgeye avcılar tuzak döşemiştir. Kedi Rumi tuzağa düşmüş ve fare Feridun, kediden korka korka yiyecek arıyordu. Kedinin tuzağa düştüğünü görünce sevinmiş.

2. Fare, içinde bulunduğu sıkıntılı duruma nasıl bir çözüm bulmuştur? Farenin bu tavrına örnek bir atasözü söyleyiniz.
Cevap: Fare kedi ile anlaşmaya vararak bir çözüm yolu bulmuştur. Bu tavır ile ilgili en güzel örnek “Düşmanımın düşmanı benim dostumdur.” sözüdür.

3. “Çarçabuk dostluklar güven telkin etmez.” sözünden ne anlıyorsunuz? Siz bu görüşe katılıyor musunuz?
Cevap: Hızlıca kurulan dostluklar güvenli olmaz. Çünkü edindiğimiz dostu henüz iyi tanımıyoruz ve onun güvenini bilmiyoruz. Bu görüşe katılıyorum.

4. Sizce fare ve kedi, toplumdaki hangi kişilik özelliğine sahip insanları temsil etmektedirler?
Cevap: Fare ve kedi toplumda birbiri ile geçinemeyen iki kişinin sahte dostluk yapmasını temsil etmektedir.

5. Dinlediğiniz metinde olay nasıl sonuçlanmıştır? Bu sonuç hakkında ne düşünüyorsunuz?
Cevap: Dinlediğim metinde fare kedinin tuzak iplerini kemirerek kurtarır ve avcıdan kurtulurlar. Kedi fareye teşekkür eder ve onu en kutsal dost olarak kabul eder.


3. ETKİNLİK: “Kedi ile Fare” metninin konusunu ve ana fikrini bulunuz.

Konu: Birbirine ihtiyaç duyan iki düşmanın sahte dostluğu
Ana Fikir: Zor zamanda kurulan dostluk güven tahsis etmez.


4. ETKİNLİK: “Kedi ile Fare” metnini özetleyiniz.
Cevap: Kedinin yuvası etrafında tuzak kuran bir avcı varmış. Kedi bu tuzağa düşmüş. Kediden çok korkan fare onu tuzağa düştüğünü görünce çok sevinmiş ancak o an etrafı diğer yırtıcı hayvanlarla sarılmış ve çok korkmuş. Tek çaresi kedi ile dostluk yapmakmış. Kedi ile anlaşmışlar ve fare korku içerisinde kediye yardım etmiş. Kedi ile yardımlaşan fareyi gören diğer hayvanlar uzaklaşmaya başlamış ve kedi fareye hızlanmasını söylemiş.

Fare en sonunda kediyi tuzaktan kurtarmış ve tam o sırada gelen avcıdan kaçmışlar. Kedi bunun için fareye teşekkür etmiş ancak sahte bir dostluk yapmıştır.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları MEB Yayınları

5. ETKİNLİK: Aşağıda La Fontaine’nin (La Fonten) “Aslan ile Fare” fablının farklı çevirileri verilmiştir. Metinleri okuyunuz. Okuduğunuz iki farklı çeviriyi karşılaştırınız. (Kahramanlar, konu, biçim, anlatıcı…)
Cevap:
Ekrem Aytar’ın çevirisi düz yazı şeklindedir ancak Orhan Veli’nin çevirisi şiir şeklindedir. Bu nedenle Ekrem Aytar’ın çevirisi daha uzundur. İkisi aynı konu ve içerik olduğu için karakterler yer ve zaman aynıdır. Anlatıcı benzerdir.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları MEB Yayınları

7. ETKİNLİK: a) Aşağıdaki değerler ağacından istediğiniz bir değeri seçiniz.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 38 Ders Kitabı Cevapları

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları MEB Yayınları

4.5/5 - (589 votes)
Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Sadece Uzun Yorumlar Onaylanır.

Lütfen Konuyu Geliştirecek Uzun Yorumlar Yazınız.

Ana Sayfa Gizlilik Politikası İletişim S.S.S

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.