Cevap Yaz
12 Mayıs 2022, 16:46 - Gülsüm Yazdı

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 60-62-63-64-65-67. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 60-62-63-64-65-67. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

8.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 60-61-62-63-64-65-66-67. Sayfa Cevapları Kınalı Ali’nin Mektubu

2. Tema:

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları MEB Yayınları

Hazırlık Çalışmaları

1. Öğretmeninizin dinleteceği “Çanakkale Türküsü”nün size hissettirdiklerini anlatınız.
Cevap: Beni çok duygulandırdı. Genç çocukların ve genç çocuklarını cepheye gönderen anaların acılarını hissettim. 


2. Çanakkale Savaşı hakkında bildiğiniz bir hikâye varsa arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:

Çanakkale Savaşında kumandanlık yapmış emekli bir subay şu şekilde bir anısını anlatıyor: ” Çanakkale harbi devam ediyordu. Zafer elde edilmek üzereydi. Mehmetçiklerin “Allah Allah” nidaları top seslerini bastırıyordu.

Bir ara arkamda ayak sesleri ile irkildim. Gelen Ali Çavuş’tu. Ne oldu demeye kalmadan kolunu gördüğümde ürperdim. Sol kolu bileğinden dört parmak yukarıdan kopmak üzereydi ve sadece küçük bir et parçası kolu tutuyordu. Acı içinde ama metanetini koruyarak “Şunu kesiver kumandanım!” dedi. O anın şokuyla Ali Çavuş2un sağ elindeki çakıyı alıp kesiverdim. Keserken de “Üzülme Ali Çavuş, Allah vücuduna sağlık versin.” diyerek moral vermeye çalışıyordum.

Çok geçmeden Ali Çavuş sadece kolunu değil cephede “Vatan sağolsun! Allah imandan ayırmasın! Canım feda olsun!” diyerek hepten fani dünyadan göçtü. ” 

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları MEB Yayınları

1. Etkinlik

Metinde geçen bazı sözcüklerin anlamları aşağıda verilmiştir. Verilen anlamlarla sözcükleri eşleştiriniz.
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 62 Ders Kitabı Cevapları
Cevap:

(1) Bir işin doğru ve usulüne uygun olarak yapılıp yapılmadığını incelemek, murakabe etmek, teftiş etmek, kontrol etmek.

(4) İlçe, kaymakamlık.

(7) Orduda rütbesi teğmenle yüzbaşı arasında olan subay.

(6) Özlem.

(11) Cümle.

(12) Bir şey haber vermek, sormak, istemek veya duyguları bildirmek için birine çoğunlukla posta yoluyla gönderilen, zarfa konulmuş yazılı kâğıt, name.

(10) Üzerinde savaşın sürdüğü bölge.

(9) Kutsal bir ülkü veya inanç uğrunda ölen kimse.

(3) Yarım çember biçiminde yassı, ensiz ve keskin metal bir bıçakla, buna bağlı bir saptan oluşan ekin, ot vb. biçme aracı.

(8) Rütbesiz asker, nefer.

(13) Tüfek namlusunun ucuna takılan küçük kılıç biçiminde delici silah.

(5) Takımlardan oluşan, üçü veya dördü bir tabur oluşturan ve öbür birliklerin temeli sayılan birlik.

(2) Kına ağacının kurutulmuş yapraklarından elde edilen, saç ve elleri boyamakta kullanılan toz. 

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları MEB Yayınları

2. Etkinlik

Aşağıdaki deyimleri anlamlarıyla eşleştiriniz. Deyimleri birer cümlede kullanınız.;
Cevap:

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 63 Ders Kitabı Cevapları

 

(3) Eğlenmek, alay etmek.
Cümlem: Alay edilecek konu olmamasına rağmen alay ettiler.

(2) Geldiği yere gitmek.
Cümlem: Beklediği kadar çabuk geri dönmemişti..

(1) Kınayı su ile karıştırıp bulamaç kıvamına getirerek boyanacak yere sürmek.
Cümlem: Çocukken bayramlarda annemiz elimize kına yakardı.

(5) Saygı ve sevgi göstermek.
Cümlem: Amcam son mektubunu “Büyüklerimin ellerinden, küçüklerimin gözlerinden öpüyorum.” diyerek bitirmişti.

(4) Uzakta olan birine esenlik dilemek.
Cümlem: Almanya’daki teyzem annemlerede selam söyledi.


3. Etkinlik

“Kınalı Ali’nin Mektubu” metni ile ilgili sorular oluşturunuz. Oluşturduğunuz soruları arkadaşlarınıza yöneltiniz.
Cevap:

  1. Ali’ye neden kına yakmışlar?
  2. Ali annesine gönderdiği mektubu nasıl bitirdi?
  3. Kınalı Ali hangi cephede savaşmıştır?

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları MEB Yayınları

4. Etkinlik

“Kınalı Ali’nin Mektubu” metnine göre aşağıdaki boşlukları doldurunuz.
Cevap:

Olay: Çanakkale savaşında cepheye savaşmaya gelen Ali adındaki askerin başına neden kına yakıldığı, Ali’nin annesine bunu mektupla sorması ve Ali’nin cephede şehit düşmesi.

Yer: Gelibolu

Zaman: Çanakkale Savaşı zamanı

Kahramanlar: Kınalı Ali ve arkadaşları,Üsteğmen Faruk,Kınalı Ali’nin annesi

Anlatıcı: Üçüncü tekil kişi (Gözlemci Anlatıcı)


5. Etkinlik

Aşağıdaki metni okuyunuz. Metinde geçen geçiş ve bağlantı ifadelerinin altlarını çizip bu ifadelerin anlatıma olan katkısını yazınız.
Cevap: Altılı çizili kelimeler cümle içinde iki cümleyi ya da konuyu birleştirmeye yarar. 

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları MEB Yayınları

6. Etkinlik

Aşağıdaki mektubu okuyunuz. Mektupta geçen fiilimsileri bulup türlerini belirleyerek uygun bölümlere yazınız.
Cevap:

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 65 Ders Kitabı Cevapları

İsim-fiil: inanmanızı, iyileşmeniz, gülümsemeye, yenilemekten.

Sıfat-fiil: aldığım, duygulanmış, beslediğim, edecek, göründüğü, yitirmemiş, olan, beslediğimiz, başladığı.

Zarf-fiil: olarak, öğrenince, yararlanarak.


7. Etkinlik

Derse hazırlık bölümünde araştırdığınız Çanakkale Savaşı anılarından sizi en çok etkileyeni anlatınız.
Cevap: Ezine ilçesine bağlı Geyikli ilçesindeki Halil Helvacının anlattığı Arıburnu cephesi beni çok etkiledi.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 65 Ders Kitabı Cevapları

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları MEB Yayınları

8. Etkinlik

B)Broşürden ve derse hazırlık bölümünde yaptığınız araştırmadan faydalanarak “Çanakkale Savaşı’nın tarihimizdeki önemi” ile ilgili bilgilendirici bir metin yazınız. Yazınıza uygun bir başlık koyunuz.
Cevap:

1915 ÇANAKKALE

Türk ordusunun iman gücü ve Atatürk’ün savaş stratejileri sayesinde yenilmez denilen İngiliz ordusu yenildi. Bundan sonra gerçekleşen Kurtuluş Savaş’ında da tüm dünyada İngiliz emperyalizminin korkutucu gücü yıkıldı. Yokluk için varlık peşinde koşan Türk ordusunun azmi tüm dünyaya duyurulmuş oldu.

Osmanlı hem askeri olarak hem de ekonomik olarak çok zayıf bir dönemdeydi. Bunu fırsat bilen itilaf devletleri boğazları kullanarak Osmanlı’yı yıkıma uğratmayı düşünseler de Türk ordusunun iman gücünü yıkmayı başaramadılar. Yüce Türk milletinin cesur ve vatansever tarafını bilmeyen düşman orduları devletin zayıf halinden faydalanıp hemen ele geçireceklerini düşündüler. Türk milleti geçit vermeyerek düşman devletlerin bu hevesleri kursağında kalmış ve I.Dünya Savaş’ının uzamasına neden olmuştur.

Çanakkale’ ye etten duvar örerek Çanakkale’nin geçilemez olduğunu Türk ordusu ispatlamıştır.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.