8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 158-159-160-161-162. Cevapları MEB Yayınları

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 158-159-160-161-162. Cevapları MEB Yayınları 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Dostluk Dediğin Metni Cevapları konusunun bulunduğu 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 158-159-160-161-162 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
8.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 158-159-160-161-162. Sayfa Cevapları Dostluk Dediğin
- 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları MEB Yayınları
- 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 159 Cevapları MEB Yayınları
- 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 160 Cevapları MEB Yayınları
- 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları MEB Yayınları
- 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 162 Cevapları MEB Yayınları
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları MEB Yayınları
Hazırlık Çalışmaları
1. Araştırdığınız “zaman” konulu atasözü ve deyimleri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
- Zaman en iyi ilaçtır.
- Her şeyin zamanı vardır.
- Vakit nakittir.
2. Sizce zaman ve dostluk arasında nasıl bir ilişki vardır? Yaşamınızdan örnekler vererek açıklayınız.
Cevap: Zaman ve dostluk birbirini pekiştirir. Örneğin bir dostunuzla geçirdiğiniz vakitler sizi birbirinize daha çok bağlar. Aranızdaki güven duygusunu güçlendirir.
1. Etkinlik
Yandaki saatin akrebi, saat içindeki kelimenin ilk hecesini; yelkovanı ise ikinci hecesini göstermektedir. Buna göre aşağıdaki saatlerin gösterdiği kelimeleri örnekteki gibi ilgili alana yazınız. Bu kelimelerin anlamlarını tahmin ederek karşılarına yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.
Cevap:

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 159 Cevapları MEB Yayınları
2. Etkinlik
Dinlediğiniz metni özetleyerek aşağıya yazınız.
Cevap: Mustafa bir gün okulda tedirgin bir şekilde dolaşırken arkadaşı Alp bu durumu fark etmiş. Mustafa’ya ne olduğunu sormuş ama Mustafa bir şey yok diye arkadaşını geçiştirmiş. Ardından teneffüs zilinin çalmasıyla Mustafa, koşarak bahçeye çıkmış. Alp de peşinden gitmiş ve ne olduğunu sormuş. Mustafa da arkadaşına yalan söylemek istemediği için babasının saatini kaybettiğini ve çok üzüldüğünü söylemiş. Birlikte saati aramışlar ardından derse girmişler öğretmenin anlattığı fıkralara Alp katıla katıla gülüyormuş. Bu durum Mustafa’yı çok üzmüş sonraki teneffüs yine saati aramaya çıkmışlar. İki tarafa dağılmışlar Mustafa saati bulamayınca Alp’i bulmaya gitmiş. Alp saati bulmuştur umuduyla onu ararken Alp’in onu unutup oyuna daldığını fark etmiş. Bu durum onu çok üzmüş, ardından öğretmeni Mustafa’yı çağırmış saati bulduğunu ve babasına verdiğini söylemiş. Mustafa saatin bulunduğuna bile sevinememiş çünkü Alp’in ona karşı davranışlarına üzülmüş. Mustafa’ya göre iyi bir arkadaşın dostunun sıkıntısını derdini kendi derdi sorunuymuş gibi görmesi gerekir her arkadaşına özenle yaklaşacağına kendi içinde söz vermiş.
3. Etkinlik
Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden hareketle sözlü olarak cevaplayınız.
1. Mustafa, niçin zamanın kendisi için durduğunu ve ilerlemeyeceğini düşünmektedir?
Cevap: Mustafa babasının saatini kaybettiği için böyle düşünmektedir.
2. Mustafa ders esnasında Alp’in hangi davranışlarına üzülüp şaşırmaktadır? Açıklayınız.
Cevap: Alp’in anlatılan fıkralara katıla katıla gülmesine onun sorununu unutmasına üzülüp şaşırmıştır.
3. Sizce Mustafa, Alp’in yaptıklarını niçin sindiremiyor? Açıklayınız.
Cevap: Onu çok sevdiği için ve ondan beklemediği için sindiremiyor.
4. Mustafa’ya göre iyi bir dostun özellikleri nelerdir? Siz onun bu düşüncesine katılıyor musunuz? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap: İyi bir dost arkadaşının sıkıntısını, derdini sorununu kendi derdi sıkıntısıymış gibi düşünür. Bende Mustafa’ya katılıyorum. Dostlar iyi günde ve kötü günde birlik olmalıdır.
4. Etkinlik
Aşağıdaki ifadelerden hareketle defterinize yaşamınızdan örnekler yazınız.
Cevap:
Zamanın geçmesini hiç istemediğim bir an: Ailemle birlikte oturduğumuz ve sohbet ettiğimiz mutlu akşamlar.
Zamanın hızlı geçmesini istediğim bir an: Babamın işten gelmesini beklediğim anlar.
Zamanın durduğunu hissettiğim bir an: Sevdiklerimin canının yandığı anlar.
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 160 Cevapları MEB Yayınları
A) Arda, Cenk, Fırat, Hakan adlı erkeklerle Birgül, Defne, Ezgi, Gonca adlı kadınlar bir iş yerine yaptıkları iş başvurusu üzerine bir gün içinde sırayla mülakata çağrılmışlardır. Bu kişilerin mülakat zamanı ve sırasıyla ilgili bilinenler şunlardır:

B) Bu bilgilere göre aşağıdaki saatlerde mülakata giren kişilerin adlarını, saatlerin altına yazınız?
Cevap:

C) Bu bilgilere göre aşağıdakilerden hangisi kesinlikle yanlıştır?
Cevap:
A) Fırat, mülakata saat 13.00’te girmiştir.
Ç) Bu bilgilere göre aşağıdakilerin hangisinden sonra kimin mülakata girdiği kesin olarak bilinmektedir?
Cevap: D) Fırat çünkü
Çünkü ilk giren aday erkek ve bu erkek Arda olamaz çünkü 5. adımda Arda’nın mülakata Ezgi’den hemen sonra gireceği söylenmiştir.
Verilen bilgilere göre 2. sırada her durumda Cenk vardır.
Bu yüzden Fırat’tan sonra kesin olarak Cenk mülakata girer. Fırat ilk olarak mülakata girecektir.
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları MEB Yayınları
6. Etkinlik
Öğretmeninizle oluşturacağınız grubunuzla aşağıda verilen durumlardan birini içeren bir tiyatro metni oluşturarak metninizi sınıfta canlandırınız.
Cevap: Çok istediğiniz bir şey hediye edilmiştir.
Doğum günümde ailemin o çok istediğim ışıklı bisikleti aldıklarını gördüğümde, sevinçten ağzım kulaklarıma vardı. Ne yapacağımı şaşırdım, heyecan, mutluluk ve minnet ile yerimde duramıyor, sevinçten ağlıyordum. Aileme sımsıkı sarıldım.
7. Etkinlik
Aşağıdaki formu kullanarak grup arkadaşlarınızdan birinin 6. Etkinlik’e katılım sürecini değerlendiriniz. Arkadaşınızın durumuna uygun kutuyu çarpı (X) ile işaretleyiniz.
Cevap:

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 162 Cevapları MEB Yayınları
8. Etkinlik
Aşağıdaki cümlelerde yüklemlerin çatı özelliklerini belirleyerek örnekteki gibi ilgili bölümü işaretleyiniz.
Cevap:

9. Etkinlik
Karekodu okutarak fiil çatısı ile ilgili elektronik içerikte verilen etkinliği yapınız.
Cevap:
Karekodda bir takım cümlelerin içerisinde öznesine göre etken/edilgen ve nesnesine göre geçişli/geçişsiz olma durumları sorulmuş. Cevaplar şu şekilde:
1. Annesine duyduğu sevgi yazarın son eserinde anlaşılıyor.
Cevap: Edilgen ve Geçişsiz
2. Yalnız kaldığı anlarda geçmişte yaptığı hataları düşünürdü.
Cevap: Etken ve Geçişli
3. Yarınki seminerde sınav kaygısı ile ilgili etkinlikler yapılacakmış.
Cevap: Edilgen ve Geçişsiz
4. Bu kasabada yaşadıklarını yıllar sonra bile gülümseyerek hatırlıyordu.
Cevap: Etken ve Geçişli
5. Arkadaşlarını ağırladıktan sonra dinlenmek için odasına gitti.
Cevap: Etken ve Geçişsiz
6. Projenin daha hızlı ilerlemesi adına yeni kararlar alınacak.
Cevap: Edilgen ve Geçişsiz
7. Acı hatıraları sevginin gücüyle yavaş yavaş silinmişti.
Cevap: Edilgen ve Geçişsiz
8. Yıllar sonra sınıf öğretmenimi gördüğümde ilk günkü gibi heyecanlanmıştım.
Cevap: Etken ve Geçişsiz
9. Ünlü şair, ölümünün 37. yılında tüm yurtta anılacak.
Cevap: Edilgen ve Geçişsiz
10. Oğlu eve geldiği zamanlar ona sarılıp onunla uyurdu.
Cevap: Etken ve Geçişsiz
Gelecek Derse Hazırlık
Yaşadığınız ili tanıtan bir afiş hazırlayınız.
Cevap:

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 veya HECCE Yayıncılık 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

