Cevap Yaz
15 Ağustos 2023, 10:38 - Zülal Güneş Yazdı

9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı 173-175-179-182-183. Sayfa Cevapları GÜN Yayıncılık

9.Sınıf Coğrafya Ders Kitabı 173-175-179-182-183. Sayfa Cevapları GÜN Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 9. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Bölgelerin Ayırt Edilmesinde Kullanılan Ölçütler konusunun bulunduğu 9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 173-175-179-182-183 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı 173-175-179-182-183. Sayfa Cevapları GÜN Yayıncılık

9.Sınıf GÜN Yayıncılık Coğrafya Ders Kitabı 173-175-179-182-183. Sayfa Cevapları Bölgelerin Ayırt Edilmesinde Kullanılan Ölçütler

9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 173 Cevapları GÜN Yayıncılık

Hazırlık Çalışmaları

1. Bölge kavramını araştırarak kaç çeşit bölge oluşturulabileceğini öğreniniz. Öğrendiklerinizi sınıfta paylaşınız.
Cevap: Bölge, su kaynakları, yer şekilleri, sıcaklık, bitki örtüsü, sanayi, ticaret, tarım, ulaşım, dil, din ve siyasi birlikleri oluşturan yere denir. İki ye ayrılır Şekilsel ve İşlevsel Bölgeler. 

2. Türkiye’nin bitki örtüsü bakımından hangi bölgelerden oluştuğunu araştırarak bu bölgelerin Türkiye ekonomisine etkilerini yorumlayınız. Bu konudaki düşüncelerinizi sınıfta paylaşınız.
Cevap: Türkiye bitki örtüsü bakımından maki, orman, bozkır ve çayır olarak ayrılır. Maki görülen bölgeler Akdeniz, Ege ve Marmara kıyılarıdır. Bazı tarımsal ürünlerin yalnızca bu bölgede yetişmesi tarımsal faaliyetleri ve bunlara bağlı sanayi faaliyetlerinin olmasını sağlar. Orman görülen Bölge Karadenizdir. Orman bitki örtüsünde odunculuk faaliyetleri yoğun olarak gerçekleştiğinden buna bağlı sanayi faaliyetleri gelişmiştir. Bozkır görülen bölgeler İç Anadolu, Doğu Anadolu ve Güney Doğu Anadolu’dur. Bozkır bitki örtüsünde hayvanların yaşamına oldukça elverişli olmasında bu bölgedeki hayvancılık faaliyetleri gelişmiştir. Çayır ise genel olarak Doğu Anadolu bölgesinde bulunan Erzurum, Kars ve Ardahan şehirlerinde görülür. Bu bitki örtüsü büyük baş hayvancılığın gelişmesinde faydası çoktur. 


Etkinlik

Aşağıdaki bölgeyi inceleyerek yeryüzünün başka hangi bölgelere ayrılabileceğini yorumlayınız. Bu konudaki düşüncelerinizi sınıfta paylaşınız.
Cevap: Bölgeler nüfusa ve ekonomik faaliyetlere göre de ayrılabilir. 


Yaşadığınız yerin iklimi, bitki örtüsü, yer şekilleri, nüfusu, yerleşme ve ekonomik etkinlikleri Türkiye’nin ve dünyanın diğer yerleriyle aynı özellikte midir? Yeryüzü bu özelliklere ve başka özelliklere göre bölgelere ayrılabilir mi?
Cevap: Yaşadığım yerin iklimi Akdeniz iklimidir. Bitki örtüsü makidir. Yer şekilleri düz ve dağlık olan yerlerde vardır. Nüfusu fazla ve ekonomik olarak da gelişmiştir. Bu özellikler Türkiye’nin ve dünyanın diğer yerleri ile benzerlikte farklılık da gösterir. Yeryüzü farklı şekillere göre de bölgelere ayrılabilir. Örnek olarak ormanlık bölge, sıcak bölge, sık nüfuslu bölge olarak da söyleyebiliriz. 


9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 175 Cevapları GÜN Yayıncılık

Etkinlik

Aşağıdaki fotoğrafları inceleyerek bu yerlerin ne tür bölgelere örnek olabileceğini görsellerin altındaki noktalı yerlere yazınız.
Cevap: 

9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 175 Cevapları GÜN Yayıncılık


9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 179 Cevapları GÜN Yayıncılık

Etkinlik

Aşağıdaki dünya nüfus yoğunluğu haritasını inceleyiniz. Nüfus yoğunluğuna göre bazı ülkeleri sınıflandırarak bölgeler oluşturunuz. Bu bölgeleri listeleyerek defterinize yazınız. Bölgelerinizde en az üç ülke bulunsun.
Cevap: 

9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 179 Cevapları GÜN Yayıncılık

Nüfus Yoğunluğu Fazla Olan Ülkeler → Çin, Hindistan, Pakistan
Nüfus Yoğunluğu Az Olan Ülkeler → Suudi Arabistan, Rusya, Kanada
Nüfus Yoğunluğu Normal Olan Ülkeler  → İran, Polonya, Güney Afrika


9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 182 Cevapları GÜN Yayıncılık

Etkinlik

Aşağıda 1914 yılına ve günümüzdeki Avrupa kıtasına ait haritaları inceleyerek siyasi bölge sınırlarının nasıl değiştiğiyle ilgili yorumlar yapınız. Bu konuyla ilgili görüşlerinizi sınıfta açıklayınız

9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 182 Cevapları GÜN Yayıncılık
Cevap: I. Dünya Savaş’ından sonra bazı ülkeler dağılmış, yeni ülkeler kurulmuştur. Bundan dolayı sınırlar değişmiştir. Siyasi sınırlar beşeri ve doğal etkenlerden oluşur. 


Etkinlik

Yandaki haritada NAFTA (Kuzey Amerika Serbest Ticaret Bölgesi) ülkelerinin oluşturduğu bölge verilmiştir. Bu bölgenin ülkeleri arasında serbest ticaret uygulanmaktadır. Bu bölge sınırlarının belirgin olması ve bu sınırların değişip değişmeyeceği ile ilgili yorum yaparak düşüncelerinizi sınıfta açıklayınız.
Cevap: NAFTA’nın sınırları değişken olabilir. Ticari amaçlı bir örgüt olduğu için çıkan devletler veya katılan devletler olabileceği için sınırlarda değişiklik gösterebilir. 


9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 183 Cevapları GÜN Yayıncılık

Etkinlik

Aşağıdaki tabloyu örneğe uygun olarak tamamlayınız.
Cevap:

9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 183 Cevapları GÜN Yayıncılık

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.