Cevap Yaz
29 Mayıs 2023, 11:02 - Sena Yazdı

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı 130-131. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

9.Sınıf Edebiyat Ders Kitabı 130-131. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 9. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Dil Bilgisi konusunun bulunduğu 9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 130-131 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı 130-131. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

9.Sınıf MEB Yayınları Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı 130-131. Sayfa Cevapları Dil Bilgisi

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları MEB Yayınları

1. Yukarıdaki parçada bağlaçları bulunuz ve bunların parçadaki işlevlerini belirleyiniz.
Cevap: Parçadaki bağlaçlar; ”-da, -ise, -la, -ki, -ne, belki” dir. Bu bağlaçlar cümleleri ve görevdeş sözcükleri bağlamıştır.


2. Yukarıdaki parçada edatları bulunuz ve bunların parçadaki işlevlerini belirleyiniz.
Cevap: Parçadaki edatlar; ” -ile, gibi, -mi, -mu” dur. Bu edatlar sözcükler arasında anlam ilgisi kurmuştur.


3. Aşağıdaki cümlelerde ünlemleri bulunuz ve bunların parçadaki işlevlerini belirleyiniz.
Cevap: ” A, Aman, Ah, Oh” bu kelimeler yanına ünlem kullanılır. Bu ifadeler şaşırma, korkma, sevinme gibi duyguları anlatmaktadır.


4. Aşağıdaki cümlelerden hareketle de’nin yazılışı ile ilgili hangi kurallara ulaşılabilir?
Cevap: Cümlelerde hak eki ”-de, -da” ve dahi- bile anlamlarını ifade eden ”- de, -da” ekleri kullanılmıştır.


5. Aşağıdaki cümlelerden hareketle ki’nin yazılışı ile ilgili hangi kurallara ulaşılabilir?
Cevap: Cümlelerde sıfat anlamı yapan ”-ki”, ilgi zamiri olup bitişik yazılan ”-ki” ve bağlaç olup ayrı yazılan ”-ki” vardır.


6. Aşağıdaki cümlelerde ünlem işaretinin kullanım amaçlarını belirleyiniz.
Cevap: 

Tasa kuşunun gözlediği de bu değil mi! Kaşla, göz arasında varıp kanatları arasına almış onu…
→ Söylediğini onaylatmak istenilen cümlede kullanılmıştır.
Hekim, “Aynı tarzda açmaya devam et!” demiş;
→ Emir cümlesinde kullanılmıştır.
Ey kral! Bu kitabı al!
→ Seslenme ve hitap kelimelerinde kullanılmıştır.


9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları MEB Yayınları

b. Yazma Sürecini Uygulama

1. Masal / fabl yazma aşamaları doğrultusunda bir masal / fabl yazınız.
Cevap: 


2. Harnâme adlı metni günümüz Türkçesiyle yeniden yazma çalışması yapınız.
Cevap: 

Zayıf bir eşek vardı
Yük çekmekten anası ağlardı

Bazen odun çeker, bazen su taşırdı
Gece gündüz sıkıntılıydı

O kadar ağır yükler taşıdı ki
Yaralardan tüyü kalmadı

Eti ve derisi de kalmadı
Teri yükler altında kan gibi akıyordu

Onu görenler
Sanki bir iskelet gidiyor diyordu

Dudağı sarkmış, çenesi düşmüştü
Arkasına sinek konsa yoruluyordu

Gözü bir avuç saman görünceye dek
Teni kıyım kıyım doğranırdı

Kargaların derneğini dinler
Sineğin gezip dolaşmasını izlerdi

Sırtında palan alınsa
Geri kalan sanki bir köpekti

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.