9.Sınıf Edebiyat Ders Kitabı 136-137-138-139-140. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 9. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde 4. Ünite Ölçme Ve Değerlendirme Çalışmaları konusunun bulunduğu 9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 136-137-138-139-140 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1-5. soruları aşağıdaki masala göre cevaplayınız.
1. Bu masalın planını oluşturan bölümleri aşağıdaki tabloya yazınız.
Cevap:
Döşeme: İlk cümledeki tekerleme bölümü.
Serim: İlk paragraf, Keloğlan ve annesinin tanıtıldığı bölüm.
Düğüm: İkinci paragraftan son iki paragrafa kadar olan bölüm.
Çözüm: Keloğlan’ın kaçırdığı gelinin kabak olduğunun anlaşıldığı kısım.
Dilek: Metnin son cümlesi.
2. Metnin yapı unsurlarıyla ilgili tespitlerinizi aşağıda belirtilen yerlere yazınız.
Cevap:
Kişiler: Keloğlan, annesi, çoban, kervancı başı, düğün sahibi, gelin.
Olay örgüsü:
Mekân: Köy.
Zaman: Belirsiz.
3. Masalda mekân ve zamanın değişimi nasıl verilmiştir?
Cevap: Masalda mekanlar ve zaman çok hızlı değişmektedir.
4. Masaldaki olağanüstülüklerle ilgili neler söylenebilir?
Cevap: Masalda olağanüstü olaylar yoktur.
5. Masalda geçen edat ve bağlaçları bularak bunların metindeki işlevlerini belirleyiniz.
Cevap: Masalda ” ile, gibi, değil” edatları vardır. Bu edatlar sözcükler arası anlam ilgisi kurmuştur.
6. Aşağıdakilerden hangisi masalın özelliklerinden biri değildir?
Cevap: C) Millî duygulara yer vermesi
7. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri bu fabldan hareketle uygun ifadelerle doldurunuz.
Cevap:
a. Fablda öyküleme anlatım biçiminden yararlanılmıştır.
b. Fabl; serim, düğüm, çözüm ve öğüt bölümlerinden oluşmaktadır.
c. Fablda bir ders verme amaçlanmıştır.
ç. Fabl şiir (manzum) şekilde yazılmıştır.
d. Fablda yer ve zaman belirsizdir.
e. Fablda sade bir dil kullanılmıştır.
8. Bu parçada numaralanmış cümlelerin hangisinde bilgi yanlışı vardır?
Cevap: D) IV.
9. Bu fablda;
I. Teşhis ve intak sanatlarından yararlanıldığı,
II. Fablın kahramanlarından birinin hayvan olduğu,
III. Fablda zamanın belli olduğu
bilgilerinden hangisine veya hangilerine ulaşılabilir?
Cevap: C) I ve II
10. Buna göre pasif dinleme ile ilgili olarak;
I. Empati kurulduğu,
II. Zihinsel sürecin etkinleştiği,
III. Karşılaştırma yapıldığı
bilgilerinden hangisine veya hangilerine ulaşılabilir?
Cevap: B) Yalnız II
11. Aşağıdakilerden hangisi etkili dinlemenin özelliklerinden biridir?
Cevap: A) Dinleme belli bir amaç gözetilerek yapılır.
12. I. Köylerin birinde bir Keloğlan ile anası yaşarmış.
II. Her seferinde sayfalar büyük bir güçlükle açılmış.
III. Evveli bir varmış bir yokmuş bir derviş ile bir kocakarı varmış.
Yukarıdaki cümlelerin hangisinde veya hangilerinde “ile” kelimesi edat olarak kullanılmıştır?
Cevap: B) Yalnız II
13. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde “ne … ne” bağlacı kelime gruplarını birbirine bağlamaktadır?
Cevap: D) Ne altın oluk ne gümüş oluk bir damla su vermiş.
14. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde, ayraçla gösterilen yere iki nokta (:) konulmalıdır?
Cevap: C) Türkçedeki sesler, ses yolundan çıkışlarına göre iki gruba ayrılır ( ) ünlüler ve ünsüzler.
15. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir yazım yanlışı yoktur?
Cevap: D) Düşmanla göğüs göğüse mücadele ettiler.
16. Aşağıda verilen tanılayıcı dallanmış ağaçtaki bilgilerden bazısı doğru, bazısı yanlıştır. İlk ifadeden başlayıp, cevap oklarını takip ederek doğru çıkışa ulaşınız.
Cevap:
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Ünite çalışmaları sayesinde kendimi konular üzerinde daha çok geliştiriyorum. Yanlış çıkan sorulara göre konular üzerindeki eksiklerimi tespit ediyorum. Güzel bir çalışma yöntemi.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.