Cevap Yaz
14 Ağustos 2023, 14:43 - Furkan Yazdı

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı 14-16-18. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

9.-Sınıf-Türk-Dili-ve-Edebiyatı-Ders-Kitabı-14-16-18.-Sayfa-Cevapları-MEB-Yayınları

9.Sınıf MEB Yayınları Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı 14-15-16-17-18-19. Sayfa Cevapları

OKUMA ÇALIŞMALARI

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları MEB Yayınları

Hazırlık

1. “Edebiyat” kelimesinden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.
Cevap: Bir olayı, düşünceyi veya resimleri insanlarda estetik haz uyandıracak bir şekilde dil, resim, yazı, heykel vb. yöntemlerle insanlara anlatmayı amaçlayan sanattır.

2. “Edebiyat yapmak” deyimiyle anlatılmak istenen nedir?
Cevap: Edebiyat yapmak deyimi gereksiz ve boş sözlerle sanki süslü sözlerle edebiyat yapılmasına denir.

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları MEB Yayınları

Edebiyat (Yazın
Metni Anlama ve Çözümleme
1. Edebiyat adlı metne göre “edebiyat” kavramının farklı şekillerde tanımlanmasının nedenleri nelerdir?
Cevap: Edebiyat sanatı tarih boyunca kullandığı aracı ve kullanma şekilleri tarih boyunca değiştiği için tanımlar değişebilir.2. Metinde geçen

“Edebiyat, dünyaya tutulmuş bir aynadır.” sözünden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.
Cevap: Edebiyat bir toplumun yaşadığı sosyal, ekonomik ve kültürel konuları doğrudan yansıttığı için bu söz söylenmiş olabilir.

3. Edebiyat adlı metinden, edebiyatın işlevi ile ilgili hangi çıkarımlarda bulunulabilir? Belirtiniz.
Cevap: Edebiyatın toplumu eğittiğini, topluma ayna tuttuğunu ve toplumda ortak bir estetik haz uyandırması edebiyatın işlevleridir.

4. Edebiyat ile dil arasındaki ilişkiyi metinden hareketle açıklayınız.
Cevap: Edebiyatı dil ile anlatırız. Edebiyat olmadan dil olamaz. Bu nedenle edebiyat ile dil arasında doğrudan bir ilişki bulunmaktadır.

5. Metnin ana düşüncesini ve yardımcı düşüncelerini belirleyiniz.
Cevap: 

Metnin Ana Düşüncesi: Edebiyat’ın Ne Olduğunu Anlatmak
Metnin Yardımcı Düşünceleri: Edebiyatın ne olduğu hakkında fazlasıyla bilgi bulunması

6. Metinde ortaya konulan bilgi, tespit, yorum ve görüşleri; tutarlılık, geçerlilik, doğruluk açısından değerlendiriniz.
Cevap: Metinde ortaya konulan görüşlerin bir kısmı yazarın öznel fikirleridir. Diğer yazılar ise genel bilgi ve alıntılardan ibarettir. Bu iki farklı yazı birbiriyle örtüştüğü için bu metin tutarlı bir metindir.

7. Metindeki açık ve örtük iletileri; metinle ilgili tespit, eleştiri ve güncellemelerinizi gerekçelendirerek ifade ediniz.
Cevap:

Açık İleti: Edebiyat Nedir?
Örtük İleti: Edebiyatın diğer bilimlerle ilişkileri ve farklılıkları

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları MEB Yayınları

Hazırlık

1. Edebiyatla bilim arasında nasıl bir ilişki kurulabilir? Tartışınız.
Cevap: Edebi eserler bilime ilham kaynağı olabilir. Örneğin bir fantastik yada bilim kurgu kitabında hayal gücümüzün ötesinde şeyler yazılıp çizilebilir. Örneğin bir kaç yüz yıl önce yazılan bir kitapta aya giden biri hayal edilip yazılmış olabilir. Buda 1969’da Ay’a ilk giden insanlara ilham kaynağı olmuş olabilir.

2. Aşağıdaki metinleri edebiyat ile bilim dalları arasındaki ilişki açısından değerlendiriniz.
Cevap: Edebiyat ile bilim dalları sürekli olmasa da birbirlerini etkileyebilen dallardır. Bu nedenle karşıt görüşlü olmamalı ve bilimsel deneylerin edebi eserlerden ilham alabileceğini unutmamalıyız.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.