Karamsar ve İyimser Bakış Açısı Metni Cevapları (7. Sınıf Türkçe ÖZGÜN) 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 7. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Karamsar ve İyimser Bakış Açısı metnine ait çalışmalarının bulunduğu 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 216-218-219-220-221-222 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Yaşadığınız ya da tanık olduğunuz haksızlıklara nasıl tepkiler verirsiniz? Arkadaşlarınıza açıklayınız.
Cevap: Bu haksızlıklarla karşılaşırsam kim olursa olsun onun hakkını savunmaya çalışarak duruma itiraz ederdim.
a. Metinden aşağıdaki sözcüklerin kullanıldığı cümleleri bulunuz. Önce cümlelerin bağlamından hareketle bu sözcüklerin anlamını tahmin ediniz. Sonra bu sözcüklerin anlamını sözlükten bulup yazınız. Daha sonra tahminleriniz ile sözlük anlamlarını karşılaştırınız.
Cevap:
berbat
Tahminim: Olabildiğinde kötü, olumsuz
Sözlük Anlamı: Kötü, bozuk veya çirkin
mücadele
Tahminim: Bir durum karşısında karşı durmak, karşı gelmek.
Sözlük Anlamı: İsteklerini kabul ettirmek için iki tarafın yaptığı zorlu çaba.
niyetlenmek
Tahminim: Bir şey yapmayı düşünmek, harekete geçmek.
Sözlük Anlamı: Düşünmek, yapmaya çalışmak.
sızlanmak
Tahminim: Bir durum yada olay karşısında söylenmek, şikayet etmek.
Sözlük Anlamı: Yapılan bir haksızlık karşısında çare bulmak ve sıkıntıya ortak olmak için yakınmak, şikayet etmek.
taviz
Tahminim: Verilmeyecek bir izni vermek, menfaatte bulunmak.
Sözlük Anlamı: Ödün vermek.
kırılgan
Tahminim: Hassas, alıngan
Sözlük Anlamı: Çabuk gücenen, kırılacak kadar hassas olan.
b. Aşağıda eş anlamlıları verilen sözcükleri metinden bulup bulmacanın ilgili kutucuklarına yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki sözcüklerden hangileri metinle ilişkilendirilebilir? İşaretleyiniz.
Cevap:
a. Aşağıdaki soruları metne göre yanıtlayınız.
1. Genç kızın kişilik özellikleri nelermiş?
Cevap: Genç kız her şeyden şikayetçi, mücadele etmekten yorulmuş birisidir.
2. Babası, kızına niçin ders vermek istemiş?
Cevap: Babası, kızının şikayetlerinden ötürü bir ders vermek istemiştir.
3. Babası, kızına ders vermek için ne yapmış?
Cevap: Babası, cezvelere farklı yiyecekler koyarak yirmi dakikalığına ateşte tutmuştur. Daha sonrasında kızına sorular sorarak bu dersi vermiştir.
b. Siz de metinle ilgili üç soru hazırlayıp aşağıya yazınız. Yazdığınız soruları arkadaşlarınıza sorup yanıtlatınız.
Cevap:
Metni özetleyip aşağıya yazınız.
Cevap: Zamanın birinde her şeyden şikayet edip duran bir kız varmış. Kız, hayatının berbat olduğunu ve hiç bir şeyin yolunda gitmediğini söyleyip dururmuş. Kızın babası ise bu duruma karşın bir ders vermek istemiştir. Ders vermek amacıyla kızının yanında üç tane cezveyi ateşe koymuş.
Cezvelerin birine yumurta, birisine kahve diğerine ise patates koymuş. Kız babasına sorular soruyor ancak babası sorularını cevaplamadan cezveleri kaynatıyordu. Yirmi dakika kadar sonra babası cezveleri ateşten çekmiştir. Cezvedekileri tek tek incelemeye başlamışlar.
Babası kızına, patates gibi yumuşayacak mısın, yumurta gibi katılaşacak mısın yada hayatın tüm zorluklarına rağmen kahve gibi girdiğin ortamı güzelleştirecek misin diye soru sorarak bir ders vermiştir.
Aşağıdaki örnek olayı okuyunuz. Örnek olayda geçen soruna, belirtilen özelliklere göre çözüm bulunuz. Çözümlerinizi kutucukların altına yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki tabelaların yazımını inceleyiniz. Yazımı yanlış olanları işaretleyip yanlışlığın nedenini ilgili tabelanın altına yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Anlama dayalı anlatım bozukluklarının sebebini cümlelerin karşısına yazınız.
Cevap:
Arkadaşım Zeynep bırak yumurta kırmayı yemek bile yapamaz.(Mantık hatası)
Bu eser yıllar süren bir uzun araştırmanın ürünüydü.(Gereksiz sözcük kullanılması)
Kütüphanedeki mevcut kitapların hepsine sıra numarası vermek oldukça zor bir iştir.(Gereksiz sözcük kullanılması)
Genç doktora elindeki raporları uzattı.(Anlam belirsizliği)
Depremde evleri yıkılan aileye yardım etmek için elinden geleni ardına koymadı.(Deyimin yanlış anlamda kullanılması)
Aşağıdaki kavramlardan yola çıkarak öyküleyici ve betimleyici anlatım biçimlerine uygun bir hikâye yazınız.
Cevap:
KİM NE YAPARSA KENDİNE
Köyün birinde yaşlı bir karı-koca varmış. Bu çiftin yalnızca bir oğlu varmış. Bu yaşlı çift oğullarına sevgiyi, dürüstlüğü, doğruluğu ve en önemlisi insanlığı çok iyi bir biçimde öğretmişlerdir. Ailenin oğulları askere gidecek yaşa geldiğinden dolayı vatan borcunu ödemek üzere askere göndermişler. Bu oğlan gidince köyde bir başlarına kaldı. Ne gelen olur ne giden olmuştur. Yaşlı kadın kocasına “Bey, keşke bize de misafir gelse ne güzel olurdu, onu ne güzel ağırlardık.” dedi. Fakat buna rağmen ne gelen varmış ne giden varmış. Bir gün yolcunun biri aç ve susuzken ve atı yorgun düşmüştür. Yaşlı karı-koca durumu fark edince bu yolcuyu evine davet etmiştir. Yolcu teklifi kabul etmiş ve bir kaç gün güç toplayana kadar dinlenmeyi düşünür. Mümkünse beş gün kalabileceğini söyler ve bu duruma yaşlı çift çok sevinir. Akşam vaktinde yaşlı kadın misafire yatak açar ve yaşlı kadın kendince yumuşak yatakta rahat edeceğini düşünerek yumuşak yatak hazırlar.
Sabah vakti geldiği zaman ise horozlar ötmeye başlar. Yaşlı kadın horozlarında ötmesiyle erkenden kalkar ve misafir için güzel bir kahvaltı hazırlar. Yaşlı kadın bunu büyük bir mutlulukla hazırlar. Sofra o kadar doludur ki yalnızca kuş sütü eksiktir. Misafir kalkıp kahvaltıya oturmuş ve güzelce bir karnını doyurmuştur. Tıka basa yedikten sonra sofradan kalkar ve teşekkür bile etmez. Yaşlı karı-koca teşekkür etmemesini unutkanlıktan olabilir diyerek dikkate almaz. Bu şekilde iki-üç-dört ve beş gün sürdükten sonra kadın, kocasına “Bey bu adam çok nankör bir adam. O kadar hizmet ettik ancak bir kere bile teşekkür etmedi.” dedi.
Adam en sonunda beşinci günün sonunda “Benim gitme vaktim geldi, sizden bana yolluk hazırlamanızı isteyebilir miyim?” diyerek soru yöneltti. Yaşlı kadın dayanamayarak “Neden yaptıklarımıza rağmen hiç teşekkür etmedin” diye çıkışır. Yolcu ise şu cevabı verir: “Kim ne yaparsa yapsın kendine” der ve çekip gider. Yaşlı Kadın bu adamın hala bir nankör olduğunu düşünerek azığına zehir koyar ve yolcu eder. Daha sonrasında yolcu az gider-uz gider ve karnının acıktığı bir dere kenarında azığından yemek ister. Hemen yanında duran gence karnı açsa beraber yiyebileceğini teklif eder. Yolcu, genç çocuğa bu teklifi yaparak azığını paylaşır ve çocuğa su alıp geleceğini söyler. Yolcu gelene kadar çocuk zehirli yemekten tatmıştır. Yolcu geldiğinde gencin zehirlendiğini görmüştür. İşte bu genç çocuk yaşlı karı-kocanın oğludur. Gerçekten kim ne yaparsa kendine yaparmış.
Geçmişten günümüze insanların hangi yollarla iletişim kurduklarını araştırınız.
Cevap:
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Yaşadığım veya tanık olduğum haksızlıklar karşısında dik duruyorum. Kendimi veya haksızlığa uğrayan kişiyi savunuyorum. Haksızlık bu hayatta en sevmediğim şeylerden biridir.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.