Cevap Yaz
15 Ağustos 2023, 10:26 - Sena Yazdı

Vatan Sevgisini İçten Duyanlar Metni Cevapları (8. Sınıf Türkçe MEB)

Vatan Sevgisini İçten Duyanlar Metni Cevapları (8. Sınıf Türkçe MEB) 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Vatan Sevgisini İçten Duyanlar konusuna ait çalışmaların bulunduğu 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 186-187-188-189-190-191 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

Vatan Sevgisini İçten Duyanlar Metni Cevapları (8. Sınıf Türkçe MEB)

Vatan Sevgisini İçten Duyanlar Metni Cevapları 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 186-187-188-189-190-191. Cevapları

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 186 Cevapları MEB Yayınları

Hazırlık Çalışmaları

1. Türkü dinlemeyi sever misiniz? Bildiğiniz bir türküyü arkadaşlarınıza söyleyiniz.
Cevap: Evet, türkü dinlemeyi severim. 


2. Âşıklık geleneği nedir? Bildiğiniz saz şairleri kimlerdir?
Cevap: Aşık geleneği, karşılıklı atışarak şiir, türkü ve benzeri eserleri anlatmaktır.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 187 Cevapları MEB Yayınları

1. Etkinlik

Okuduğunuz şiirde geçen bazı sözcüklerin anlamları verilmiştir. Anlamı verilen sözcüğü bulup bulmacaya yazınız.
Cevap:

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 187 Cevapları MEB Yayınları


2. Etkinlik

“Vatan Sevgisini İçten Duyanlar” şiirinden hareketle aşağıdaki soruları yanıtlayınız.

1. Şiire göre vatan sevgisini içten duyanların taşıdığı özellikler nelerdir?
Cevap: Şiire göre vatan sevgisini içten duyanlar şehitlere saygı duyarlar.


2. Şiirin ikinci dörtlüğünden anladıklarınızı yazınız.
Cevap: Şiirin ikinci dörtlüğünden vatan için can verildiğini anlıyorum.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 188 Cevapları MEB Yayınları

3. “Vatan aşkı ile çalışan kafa / Muhakkak erişir öndeki safa.” dizelerinden anladıklarınızı yazınız.
Cevap: Vatan sevgisi ile çalışan insanların mutlaka başarılı olacağı anlatılmaktadır.


4. Şaire göre bu dünyada mutlu olmak için neler yapmak gerekir?
Cevap: Şaire göre bu dünyada mutlu olmak için insanlara iyi gelecek şeyler yapmamız gerekiyor.


5. Şiirin en beğendiğiniz bölümü hangisidir? Gerekçesi ile yazınız.
Cevap: Şiiri tamamıyla çok beğendim. Çünkü örnek alınacak bir şiir olduğunu düşünüyorum.


3. Etkinlik

Şiirin konusunu ve ana duygusunu yazınız.
Cevap:

Konu : Vatan sevgisi
Ana Duygu : Vatana duyulan sevginin insanı başarılı kılacağı. 


4. Etkinlik

Öğretmeninizin izleteceği Âşık Veysel’in 1969 yılında Erdoğan Alkan ile kendi hayatı hakkında yaptığı röportajın amacı (kültür aktarma, bilgilendirme, ikna etme) nedir? Söyleyiniz.
Cevap: Aşık Veysel’in Erdoğan Alkan ile yaptığı röportajın amacı kendi hayatında bilgilendirmedir.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 189 Cevapları MEB Yayınları

5. Etkinlik

b) Âşık Veysel’in kendi sesinden “Uzun İnce Bir Yoldayım” türküsünü dinleyiniz. Okuduğunuz şiiri, şairinin sesinden dinlemenin size hissettirdiklerini anlatınız.
Cevap: Bu türkü bana doğumumuzdan ölümümüze kadar geçen hayatta yaşadıklarımızı hissettiriyor. 


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 190 Cevapları MEB Yayınları

7. Etkinlik

b) Metindeki geçiş ve bağlantı ifadelerini bulunuz. Bu ifadelerin anlatıma olan katkısını belirtiniz.
Cevap: Metindeki geçiş ve bağlantı ifadeleri cümleleri birbirine bağlamaktadır.


8. Etkinlik

b) Sizin ya da çevrenizdeki birinin herhangi bir koleksiyonu (peçete, kartvizit, pul, eski para…) var mı?
Cevap: Dedemin eski para koleksiyonu var.


c) Koleksiyon yapmanın kültürel mirasın kuşaktan kuşağa aktarılmasındaki önemiyle ilgili görüşlerinizi arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Koleksiyon yapmak eserlerin gelecek nesillere taşınmasını sağlayarak kültürümüzün de kuşaktan kuşağa taşır.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 191 Cevapları MEB Yayınları

9. Etkinlik

Türkülerin millî kültürümüzdeki yeri ve önemiyle ilgili, defterinize bilgilendirici bir metin yazınız. Yazınızda günlük hayattan örnekler veriniz.
Cevap: Türküler, döneminde yaşayan kişilerin acılarının, mutluluklarının, aşklarının geçmişten bu günlere gelmesini sağlayan anonim eserlerdir. Türküler döneminde yaşayan insanların yaşam koşullarını ele aldığından o dönem hakkında bilgi verirler.


10. Etkinlik

a) Aşağıdaki cümlelerin yüklemini bulunuz. Yüklemine göre cümlenin türünü yazınız.
Cevap:

1. Gidiyorum : Fiil cümlesi
2. Yoldayım : İsim Cümlesi
3. Beğendim : Fiil Cümlesi
4. Handayım : İsim Cümlesi
5. Görüyorum : Fiil Cümlesi
6. Arıyorum : Fiil Cümlesi
7. Şaşmaktadır : Fiil Cümlesi
8. Dünyadır : İsim Cümlesi


b) Siz de isim ve fiil cümlelerine örnek veriniz.
Cevap: 

İsim Cümlesi: Kart çıkarmak için bankaya gittim.
Fiil Cümlesi: Annemi evde göremedim.


Gelecek Derse Hazırlık

Kahvenin topraktan fincana gelene kadar geçirdiği aşamaları araştırınız.
Cevap:

  1. Kahve ekilir.
  2. Oluşan kahveler hasat edilir. 
  3. Hasat edilen kahveler işlenir. 
  4. Çıkarılan çekirdekler kurutulur. 
  5. Kurutulan çekirdeklerden kabukları ayrılır.
  6. tadım yapılır. 
  7. Kahve kavrulur. 
  8. Öğütme
  9. Pişirme

Ülkemizin, Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğünün sorumluluğu altında yürüttüğü çalışmalar neticesinde 2016 yılına kadar UNESCO Dünya Miras Listesi’ne 17 adet varlığımızın alınması sağlanmıştır. Bu varlıklardan istediğiniz bir tanesini araştırınız. Araştırmalarınızı “www.kulturvarliklari.gov.tr” adresinden yapabilirsiniz
Cevap:

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 191 Cevapları MEB Yayınları

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.